Jak zvýšit kapacitu baterie Garmin Nuvi 760

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod JaKot 16. 3. 2011 22:22

Mám již více jak dva roky automobilovou navigaci Garmin Nuvi 760, ve které mám mimo evropské mapy nainstalovány i nejnovější mapu Topo Czech a Atlas, samozřejmě vč. Adres.
Někdy v květnu či červnu se zúčastním cyklovýletu po cyklotrasách na Karlovarsku, Šumavě a v Rakousku podél Dunaje. Jinak na kole moc nejezdím, proto si nechci pořizovat speciální cyklonavigaci a rád bych pokud možno využil Garmina, kterého mám. Jenže baterie bez dalšího zdroje v nuvi vydrží dnes bez připojení na autobaterii už jen tak hodinu a já bych na kolo při uvedeném výletě potřeboval tak šest až devět hodin.
Poradíte někdo, jak by šlo nějakým přídavným zdrojem prodloužit možnost použití navigace bez připojení na autobaterii. Tím přídavným zdrojem mám na mysli buď nějaký zdroj, který se dá koupit a nebo nějaké udělátko. Dík za rozumné rady.
Chovej se k druhým tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě
JaKot
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod all in one 17. 3. 2011 06:43

Zdravím, pro naše aktivity používáme zařízení typu PDA/PNA u nichž potřebujeme zajistit funkci po dobu 8-10 hodin. V našem mobilním zařízení se místo najde, váha je požadována co nejnižší, nejdůležitější je kapacita a rozumná cena, a tak to řešíme bezúdržbovými akumulátory 12V a standardním kabelem pro napájení v autě (na aku máme klasickou autozástrčku). Dobíjíme "doma" ze sítě.
Přehled aku a dalších zdrojů máte např. zde:
http://www.ges.cz/akumulatory-baterie/a ... e/XLI.html
Tam se také můžete dále inspirovat co použít....
Nevím nakolik jste odborník přes elektro, tak ještě poznámku k tomu jakou má mít zdroj kapacitu - udává se v Ah (ampérhodinách) - zjistěte si odebíraný proud v Ampérech, vynásobte dobou v hodinách po kterou má být v činnosti, plus rezerva a podle toho shánějte zdroj.
Naposledy upravil all in one dne 17. 3. 2011 07:26, celkově upraveno 1
all in one
Junior

Odeslat příspěvekod Zubr123 17. 3. 2011 07:25

Pro tento účel používám držák na 4 tužkové AA baterky s USB kabelem. Proti předchozímu návrhu je to podstatně levnější a menší. Nevím kde jsem to koupil, ale pokud budete chvíli hledat, tak určitě něco podobného najdete. S mojí navigací to vydrží min 6 h trvalého provozu na jednu sadu baterek.
Zubr123
Junior

Odeslat příspěvekod all in one 17. 3. 2011 07:41

Jistě, také řešení, na kole estetičtější, ale má háček: na USB by mělo být napětí 5V - pokud použijete tužkovky tak není problém, nabíjecí AA dávají jen 4x1,2=4,8V a to může vadit. Držák na AA dostanete také v GES. Pozor na kapacitu a dobře počítejte, cena nemusí být výhodnější.
P.S. já potřebuji výdrž - výpadek před koncem činnosti by byl nepříjemný - zmařil by celou předchozí činnost! Estetika a nějaké deko navíc mne netrápí.
Řeč byla o tomto:
Přílohy
P3170005.JPG
P3170005.JPG (29.05 ) Zobrazeno 2464 krát
all in one
Junior

Odeslat příspěvekod Zubr123 17. 3. 2011 21:03

Kdysi jsme to řešili zde
Kód: Vybrat vše
http://poi.cz/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=3069

Jsou tam i odkazy na různé držáky. Já jsem tenkrát změřil i dobu nabíjení ze 4.8 V a proudové závislosti. Nouzově používám i normální tužkové baterky 4x1.5V. Podle měření ale vím, že v navigonu je stabilizátor a tak mu to nevadí. U jiných navigací bych to neriskoval. Vhodnější je čtveřice NiMH.
Kompaktnější provedení pak vypadá třeba takto
Kód: Vybrat vše
http://www.pselectronic.cz/k5113-0097-4xum3f-usb-vyp-plochy.html
Zubr123
Junior

Odeslat příspěvekod JaKot 17. 3. 2011 22:56

Pánové, oběma děkuji za informace. Pokud bych znal napětí a proud, tak bych jakž takž zvládl potřebnou kapacitu na řekněme 10 hodin provozu navigace spočítat, ale s ručičkama je to horší. Jo, o napětí od Vás informace je (5 V). Ale nevím jaký proud protéká navigací. A problém související s těma ručičkama - vyrobit si propojení z 6 V akumulátoru do navigace. Jistě jeden konec mini USB a druhý? A jak to připojit k aku, aby byla správná polarita.
A totéž v podstatě platí i o té druhé variantě. Ta by byla pro mé možnosti dokonce lepší, protože rád fotím a mám proto doma poměrně dost nabíjecích AA aku baterií i kvalitní nabíječku pro ně. Ale mé další znalosti ani šikovnost ručiček asi nedovolí vyrobit něco vhodného, i když se to nezdá nějak moc složité. Ale chybí mně znalosti o mini USB.
I tak Vám děkuji.

-- 17 bře 2011, 23:18 --

Pro Zubr 123: děkuji, ta krabička na 4 ks AA s USB je jak na to dělaná. Moc děkuji za odkazy na ni.
Chovej se k druhým tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě
JaKot
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod all in one 18. 3. 2011 06:53

Nepropadejte panice, vše se dá zvládnout s nakoupenými součástkami, nebudete nic pracně vyrábět:
1. krabička "od Zubra" s USB a dokoupit kabel USB>>miniUSB - jistě bude správně propojený a vy si budete jen zkoušet vhodnou kapacitu nabíjecích AA - výběrem z těch, které máte doma. Podle údajů Zubra bych počítal s odběrem 0,3 - 0,5 A.
2. pokud byste volil naše řešení, opět není problém - aku je na 12V a kabel používáme dodaný s PDA/PNA pro napájení v autě (12V). Zásuvku (pro zapalovač) a vidličky koupíte v GM, GES, nebo prodejně autopříslušenství, zásuvka má + pól na středním vývodu. Aku je popsaný, vidličky jsou "mačkací" - nepájí se.

Ve vašem případě bych šel cestou 1- model Zubr, máte doma dost AA nabíjecích, možná menší kapacity než budete potřebovat - nevadí, maximálně si povezete v kapse ještě jednu nabitou sadu a vyměníte během jízdy. Ve vašem případě žádný problém, umí-li navigace zaznamenat STOPU, tak si je v PC spojíte, možná ani to ne, protože chvíli pojedete na vnitřní baterii.
Pěkné poježdění po ČR i A
all in one
Junior

Odeslat příspěvekod Zubr123 18. 3. 2011 07:28

V té diskuzi, co jsem na ni poslal odkaz našli diskutující několik hotových krabiček. Nic se nemusí vyrábět. Jen koupíte vhodnou krabičku a pokud není součástí tak i USB kabel. Stejný kabel zřejmě používáte i pro spojení navigace s PC. Jsou tam i vatrianty se solárními panely. Já používám AAacu ze stejného důvodu jako uvádíte Vy. Mám je do foťáku, navigace a také baterky na svícení. Odběr samozřejmě záleží na typu navigace a hlavně na intenzitě podsvícení. Tenkrát jsem měřil odběr s plným jasem. Pokud potřebujete trvalý záznam stopy s výdrží 10 h, tak je vhodnější opravdová turistická navigace. Kromě výdrže některé mívají i citlivější přijímač. Případně varianta napájení od al in one. Já ji zapínám jen pokud se ztratím, takže mi jedna sada obvykle vydrží celý týden.
Zubr123
Junior

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 18. 3. 2011 08:23

Videl jsem prodavat krabicky, co se pripoji na dynamo a davaji stabilni proud 5V. Dle meho nazoru na kolo idealni. Kolisani napeti (smerem dolu) pri zastavovani nebude vadit, to vykryje akumulator navigace.
Pak jsou univerzalni zdroje na 1 AA nebo AAA baterii, pouzivaji se napr. na dobijeni mobilu. Kamarad si jich par objednal z Ciny, jsou za par korun, treba by odprodal :-).
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Raziel-CZ 18. 3. 2011 09:08

Mám navíc tak 4, byly by po 100 Kč za kus. Jsou pro případ blížícího se vybití baterie v telefonu. Jde o rourku o velikosti cca baterie AA, která udržuje mobil a zároveň jej zlehka nabíjí. Dost se hodí na cesty, kdy nemáte možnost telefon nabíj. Takže pokud by někdo měl zájem, stačí se ozvat. Mají 4 typy konektorů a to na starý typ Nokia 3310 a kompatibilní, Nokia C5 a kompatibilní a pak ještě nějaké dva. Víc info třeba zde: http://aukro.cz/vse-v-jednom-mobil-nabi ... 64181.html
ICT servis, datová analýza, poradenství investiční, rehabilitační psychologie, specialista na služby síťových mobilních operátorů.
Raziel-CZ
Expert na retence
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zubr123 18. 3. 2011 09:58

Pozor. Navigace má podstatně větší nároky na kapacitu baterky než mobil. Zdroje s jednou AA nebo sadou AAA jsou pro tyto účely k ničemu.
Zubr123
Junior

Odeslat příspěvekod JaKot 18. 3. 2011 11:25

Pánové, já Vám všem co jste sem přispěli svou radou moc děkuji. Budu úpřímný, když uvedu, že jsem takovou seriózní ochotu pomoci nečekal, protože na některých DF, když někdo potřebuje s něčím poradit, tak si z něj dělají srandičky až po urážky a osobní invektivy. Proto musím říct, že mám z ochoty Vás všech hodně příjemný pocit. DÍK.
Protože v úterý jedu pracovně do Prahy (jsem od Kroměříže), tak se zastavím v PS Electronics s.r.o. (vím, jsou přestěhovaní od loňského roku) a zkusím koupit tu krabičku za cca 100 Kč na 4 ks AA s výstupem USB a uvidím, co to s navigací udělá. Zkrátka to vyzkouším. Myslím si, že systém bude funkční, i když celek bude dávat "jen" 4,8 V místo potřebných 5 V. A nakonec jak uvádíte, není problém s sebou mít další sadu nebo i sady plně nabitých AA po 4 ks.
Všem Vám ještě jednou děkuji a přeji příjemný víkend.
Chovej se k druhým tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě
JaKot
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod all in one 18. 3. 2011 12:59

Problém by být neměl, PNA očekává 5V a dostane 4,8V t.j. o pouhá 4% méně.
Potíže jsou u fotoaparátů na dvě tužkovky, které očekávají 3V, ale od nabíjecích AA dostanou pouze 2,4V, tede méně o 20% :!: Na to již některé obvody hlídající podpětí reagují.
:pozor Vím, že popírám svůj dřívější výrok, sorry, ale měl jsem v podvědomí problémy s foťákem a neuvědomil jsem si, že PNA nechce celých 6V, ale pouze 5V z USB, a že 4,8V ze 4xAA by mělo být v toleranci. Vestavěná baterie je jistě na 3,7V, takže na "spotřebu" ve stabilizátoru toho zbývá dost. :shock:
Pěkný víkend, úspěšný nákup a dobře si zajezděte! :lol:
all in one
Junior

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 18. 3. 2011 15:05

Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JaKot 22. 3. 2011 23:03

Vážení, tak jsem koupil tu zázračnou krabičku pro 4 ks AA s výstupem USB za nějakých 90 Kč v PS electronic (byl jsem pracovně v Praze) a v zápětí po odebrání krabičky - jako dalšího zdroje el. en. do Garmin Nuvi 760 - jsem odzkoušel a jaké bylo mé zděšení.
Po zasunutí USB B do navigace a zapnutí zdroje se 4 ks AA se navi uvedla do stavu v jakém je, když ji připojím přes tentýž USB - B k PC. To znamená, že nebyla schopná navigovat, byla v režimu připojení k PC. Že mně to nenapadlo dříve, vždyť vím, že to tak je. V záchvatu euforie, že budu mít navigaci se zdrojem, který hodně prodlouží možnost jejího použití mimo auto, jsem si to vůbec neuvědomil.
Takže zde uvedený nápad je k ničemu, bohužel.
Chovej se k druhým tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě
JaKot
Junior
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků