od Akan 31. 3. 2015 10:16
Něco ze zkušenosti s celou řadou GO xx10, 20, 30, 50:
GO 630 s aplikací v951 může používat 3 přímo plánované nebo zadávané body označené barevně (zelený, hnědý a modrý). Zelený označovaný uživateli jako průjezdní se plánuje i bez přítomnosti signálu gps, modrý se zadává za přítomnosti signálu gps zeměpisnými souřadnicemi, které lze získat kliknutím na vybraný bod v režimu prohlížení mapy. Hnědý označovaný v nabídce domovský je výhodné používat jako návratový. Body jsou v navigační stránce indikované barevným směrníkem s přímou vzdáleností. Lze je za jízdy prohlížet.
Mimo to lze používat omezenou zásobu oblíbenýc bodů, kterou lze vytvářet bez signálu gps.
Dále lze používat širší zásobu bodů zájmu (POI), které lze volit ze seznamu nebo vytvářet bez signálu gps.
Itinerář lze plánovat postupně po směru jízdy a využívat k tomu některé možnosti uvedené v předchozím.
Každý z uvedených postupů má své klady a zápory.
Itinerář je nepružný, když se na cestě vyskytnou problémy s objížďkami nebo, když se změní názor na to zda nutno bodem projet či nikoli.
Některé postupy nelze provádět za jízdy. To je omezující, když plánování dělá navigátor.
Nejosvědčenější je plánovat itinerář s pevnými body, například s noclehy, návštěvami atd., k tomu mít zásobu oblíbených, které lze pružně měnit a zásobu POI, které chci mít v hlasovém upozornění.
S použitím plánovače TYRE lze připravovat cestu „zatažením“. Má to však některé nevýhody, které se projeví až při podrobné kontrole plánu trati nebo za jízdy. Problém spočívá v „tvrdém“ setrvání na provedení plánu podobně jako je tomu u itineráře.
Vše je věcí používání a „hraní si“ s navigací k jejímu většímu osvojení.