Skutečný stav signalizace překročení rychlosti

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Akan 25. 1. 2011 23:55

Signalizace překročení nejvyšší povolené rychlosti podle GPS nemá očekávaný výsledek
Varování při překročení nejvyšší povolené rychlosti podle údajů uložených v mapách pro automobilní a motocyklové GPS navigace se při svém zavedení zdálo být efektivním pomocníkem řidičů dbalých bezpečnosti v dopravě. Od počátku se však projevovalo několik nepříjemných vlastností. Bylo to jednak zpoždění signalizace za okamžikem projetí příslušné značky a dále nastavení hodnoty rychlosti prahu signalizace jejího překročení. Rovněž byla kritizována signalizace po návratu do předepsaných rychlostních mezí. V podstatě nikdo nepředpokládal, jaký bude mít vliv budoucí zasahování do stávajícího systému vytýčení dopravního značení. Při své poslední jízdě popsané v článku „2 x 1200 km V EU s RDS-TMC“ jsem mimo jiné sledoval souhlas mezi tím co obsahuje a signalizuje poslední aktuální mapa „W/C Eu v860.3100“ v mém TT GO 910 a tím co je možno vidět v reálu. Na 2400 km jízdy (trať tam a zpět byla odlišná) jsem naleznul 25 až 30% odchylek mezi skutečným dopravním vyznačením nejvyšší povolené rychlosti a signalizací podle navigační GPS mapy v jednotlivých státech, kterými jsem jel (CZ/D/CH/F). Je to dáno změnami zapříčiněnými stavebními pracemi na komunikacích a v nemalé míře také „Tvůrčí Činností“ místních orgánů s příslušnou pravomocí. Střídali jsme se s kolegou na místech navigátora a řidiče po 600 km a oba jsme se sledováním značení a signalizace rychlosti měli problémy (máme každý přes 1 milión bez nehody najetých km). Zkoušeli jsme také nastavení podle TRIPMASTER v3.2, výsledek byl v podstatě podobný. Tripmáster má oproti navigační stránce lépe čitelné hodnoty skutečné rychlosti a umožňuje tak lepší využití rychlostního limitu, protože tachometry všeobecně „podměřují“ o 5 až 15 km/hod. Na vzdálenostech v tisících km je to při plynulém provozu již znát.
P.S.
Zářným příkladem „T.Č.“ bylo dvojí měnění nejvyšší povolené rychlosti v Praze v minulém roce. Bohužel stejná je situace také v jiných zemích EU, zejména v malých městech ve Francii.
P.P.S.
Použití Tripmásteru mohu doporučit všude tam, kde je do příštího povelu k odbočení několik desítek kilometrů a to je v CZ možné na D1 nebo v D na A6 i jinde, či v CH při průjetdu do F.
P.P.P.S.
Všechna tato doporučení lze s úspěchem používat pouze po určité praxi. Proto je dobré si s GPS a programy typu Tripmáster nebo při přípravě trasy s Tyre co nejvíce „hrát“. To platí i pro práci s RDS-TMC (ano i v kuchyni – poznámka pro pana SHEVY).
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod audis 26. 1. 2011 02:35

eh, tší mě vědecká analýza, ale nepochopil jsem při vší úctě výsledek článku. dle nahozeného nadpisu:
1) že se nezmění piktogram omezené rychlosti (v přístorji) hned při průjezdu mi připadá přirozené (dle gpsú
2) že mapy nejsou 100 % to taky.
3) že na začátku prujezdu usekovým měřením ..... stejně na konci jsem jel nepředpisově dle buzerbudky(čili v pruměru rychleji než je povoleno) , .... aby se to nestalo, vím jen o jedné navigaci u nás už vyprodané, která dokáže v reálném čase počítat pruměrnou rychlost v usekovém měření a zobrazovat ji na display přísroje. (aby se řidč ev. přizpusobil.. )
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 27. 1. 2011 10:31

Akanovy bláboly se nesnaž pochopit... Podle mne je nechápe ani on sám.
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Akan 28. 1. 2011 20:54

Tomáš Marný píše:Akanovy bláboly se nesnaž pochopit... Podle mne je nechápe ani on sám.


Podstatné je to vysoké číslo (procento) nesouhlasu údaje mapy a skutečnosti, tedy více jak jedna pětina až jedna třetina chyb. Tím se tato výbava GPS stává spíše okrasou než pomůckou.
P.S.
Pokud jste neabsolvoval podobnou trasu, tj. 2 x 1200 km za těchto podmínek, jen stěží víte o čem je řeč.
Akan
Junior


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků