GPS v letadle

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod piErcE 10. 8. 2010 15:33

vsak vzdyt to tu uz zaznelo nekolikrat :) Jen akan porad spamuje a spamuje :)
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 14. 8. 2010 18:45

shevy píše::shock: :shock: :shock: :D
akan...ty ale umis veci popsat :D ;-)

Mohu napsat i vzorce pro jednotlivé pasáže tak, jak je zmiňuji. To si ale dovede (pokud mne paměť naklame) přečíst tak asi 5 (pět) lidí v této zemi. To by sis Shevy neužil. Takže si v klidu slabykuj a nepleť se mezi dospělý.
Tvůj vždy věrný Starý Had
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod piErcE 14. 8. 2010 19:10

Nepochybuju, ze se povazujes za jednoho z tech peti.
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod all in one 14. 8. 2010 20:18

Já si myslím, že je pouze jediný. :lol:
"piErcE" chodíš na tento server také již několik let a tak jistě pamatuješ, jak nám Akan rostl - nejdříve cejchoval výškoměry, pak byl pravou rukou hlavního letovoda Čs. lidově-demokratické armády při letech na střelnice do Sovětského svazu a posléze expertem v NATO. Teď je z něho expert na RAKETOVÝ provoz. Opravdu pozoruhodný vývoj!

Jak již kdysi poznamenal náš kolega (volně cituji):

Akane, kdybyste v životě dělal jen desetinu toho o čem nám tady vykládáte, tak jste "fořt" a nad věcí a nemáte potřebu se nám tady takhle nejapně předvádět :!:
all in one
Junior

Odeslat příspěvekod shevy 14. 8. 2010 22:50

:D
Akan píše:
shevy píše::shock: :shock: :shock: :D
akan...ty ale umis veci popsat :D ;-)

Mohu napsat i vzorce pro jednotlivé pasáže tak, jak je zmiňuji. To si ale dovede (pokud mne paměť naklame) přečíst tak asi 5 (pět) lidí v této zemi. To by sis Shevy neužil. Takže si v klidu slabykuj a nepleť se mezi dospělý.
Tvůj vždy věrný Starý Had


Akane Akane...vis...jsem se malinko pousmal...bud jsi taak starej ze si myslis ze vsichni kolem tebe jsou debilove a nebo mas nutnost se tu predvadet...a delat ze sebe neco cim dozajista nejsi...jestli chces...nafrkam ti sem vzorcu kolik chces...ale nebudu te stresovat hochu...:)) jen nemam potrebu tu delat vlny a kdyz uz neco pisu pisu to tak aby tomu rozumel kazdej...jen ti hodne stari maji mindrak...ze musej stale neco o sobe rikat jak jsou in a cim ze to vlastne jsou.- "byli"..:)))u tebe jsem to uz zapomel...
ale jsem na navigovat a tohle nema nic spolecneho s tematem...a tak se zase jen usmivam... :shock: ;-)
shevy
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod piErcE 14. 8. 2010 23:22

Akan píše:
shevy píše::shock: :shock: :shock: :D
akan...ty ale umis veci popsat :D ;-)

Mohu napsat i vzorce pro jednotlivé pasáže tak, jak je zmiňuji. To si ale dovede (pokud mne paměť naklame) přečíst tak asi 5 (pět) lidí v této zemi. To by sis Shevy neužil. Takže si v klidu slabykuj a nepleť se mezi dospělý.
Tvůj vždy věrný Starý Had


Tak sup sem s tema vzorcema. Me by zajimaly. Jinak Te budu brat za obycejneho tluchubu, ktery o tom prd vi, a jen se predvadi.
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod all in one 15. 8. 2010 07:44

Akan píše:Proč je osobní GPS navigace v kabině dopravního letadla někdy aktivní a jindy ne.
Signál vysílaný družicemi GPS může do kabiny dopravního letadla vnikat okny kabiny cestujících a některými úseky potahu trupu, které jsou vyrobeny z plastů. Intenzita elektromagnetického pole signálu GPS se může v bezprostředním okolí trupu letadla několikanásobně zvýšit vlivem tzv. „koutového odrazu“...... Koutový odražeč (termín užívaný v radiolokaci) vytvořený kořenem řídla a trupem se velmi dobře uplatní pro zachycení signálu družic, které jsou momentálně v pozici za zádí letounu. Je tomu tak proto, že křídlo je vůči trupu (v konstrukční rovině „waterline“) „nastaveno“ a celý letoun je za letu mírně „natažen“...... Je to složité? Ano....
P.S.
Pokovení okna se při silném koutovém odrazu neprojeví, tlumení cca -3 dBm má význam při všeobecně slabém signálu.

Ono by stačilo, kdyby nám Akan graficky předvedl jak vypadá a funguje koutový odražeč používaný v lokaci (nesouvisí jeho rozměry s délkou vlny?, nebude jinou délku spíše pohlcovat než odrážet?) a jak se uplatní "koutový efekt" na přechodovém oblouku mezi trupem a křídlem.
Pokud Akane nevíte jak sem dostat obrázek, tak by úplně stačilo, kdybyste nám sdělil jedno číslo: o kolik procent (%) klesne úroveň přijímaného signálu při poklesu o 3 dB (decibely)?!
Nic více, jen jedno číslo :!:

Tak se Akane předveďte!!! Alespoň ty decibely!!!

Nebo zase zachováte "důstojné mlčení" jako vždy, když jste "vychycen na hruškách" a budete své oponenty kritizovat - já říkám pomlouvat - v jiných vláknech?
all in one
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 21. 8. 2010 23:22

all in one píše:Já si myslím, že je pouze jediný. :lol:
"piErcE" chodíš na tento server také již několik let a tak jistě pamatuješ, jak nám Akan rostl - nejdříve cejchoval výškoměry, pak byl pravou rukou hlavního letovoda Čs. lidově-demokratické armády při letech na střelnice do Sovětského svazu a posléze expertem v NATO. Teď je z něho expert na RAKETOVÝ provoz. Opravdu pozoruhodný vývoj!

Jak již kdysi poznamenal náš kolega (volně cituji):

Akane, kdybyste v životě dělal jen desetinu toho o čem nám tady vykládáte, tak jste "fořt" a nad věcí a nemáte potřebu se nám tady takhle nejapně předvádět :!:


JSEM FOŘT! S TÍM SE MUSÍTE SMÍŘIT HOŠI!!!

-- 22. 8. 2010 01:00 --

Pokles o 3 dB je na normalizovaném vyzařovacím směrovém diagramu radiolokačních antén charakterizován hodnotou 0,707.
Zisk radiolokačních zařízení s velikostí 3 dBm je ve vztahu k referenční hodnotě Po 0,001 W udán jako 10 log P/Po. Ve spojení (rádiovém) je to úplně jinak. Vámi požadované absolutní hodnoty 3 dB neznamenají nic (nemáte-li na mysli šepot květin). Koutový odražeč kořenu křídla je dokonale širokopásmový, protože se na jeho buzení podílejí nejrůznější díly potahu křídla a trupu, které mají prakticky jakoukoli (ve smyslu vlnových délek) délku. Tuto věc mám dokonale „zmáknutou“ a nejen to i v prototypu odzkoušenou. Celou teorii tohoto problému jsem pro AERO Vodochody zpracoval na problém odstranění falešných cílů radaru L-159. Prototyp dotáhnul do zdárného konce můj kolega Ing. Martin DIEN t.č. ředitel divize letecké techniky VTÚL a PVO Praha.
P.S.
Každý Američan, se kterým jsem přišel do odborného styku mi vždy podrobně vysvětlil kdo je, co je, co umí a pak chtěl totéž ode mne. Jen zde se má za to, že je třeba sedět v koutě, oni najdou tě. Čerta starého chlapečci. Kdo na mne sáhne dostane facku na „celej obličej“ aby si mne pamatoval navždy.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod shevy 22. 8. 2010 02:26

Akane..proc to sem pises....asi to nikoho nezajima..jsi malinko mimo misu...asi jsi uz mimo realitu...tema je uplne nekde jinde..myslim ze to neni tim ze jsi mladej a nebo starej.... ;-)
stezujes si a nebo vytahujes..... :D

tahle veta... :D " Prototyp dotáhnul do zdárného konce můj kolega Ing. Martin DIEN t.č. ředitel divize letecké techniky VTÚL a PVO Praha"
tu uz vubec nechapu...bejt Dienem...tak te vazne asi kopnu....si fakt dobrej kamos...dedku ;-)
ale masli potrebu si tu neco dokazat..tak dokazuj...jen kdo ti to tu zere...to nevim... :D
ale jinak me vazne nevadis....
shevy
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod piErcE 22. 8. 2010 10:04

Holt musi. S ohledem na jeho styl vyjadrovani to vypada jen na nudiciho se dedka, ktery nema co delat a obcas sem neco napise. Nekde si neco precte na netu, co vypada trosku odborne, a vyblije to sem. Svedci o tom to, ze kdyz se tu najde nekdo, kdo by s nim rad o danem problemu podiskutoval, tak tema okamzite opusti, protoze by prirozene vyslo najevo, ze vubec netusi, o cem je rec.
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod kuk sem 22. 8. 2010 10:33

Souhlas - v lednu tohoto roku jsem měl s Akanem podobnou zkušenost - tuny nakopírovaných materiálů, mnohdy pouze okrajově související s daným tématem. Mele si svoje, bez ohledu na to, zda je či není v tematu, jeho "záběr" je natolik široký, že se po dvou odstavcích dostává úplně jinde.
Jeho "schopnost" rozbít jakoukoli diskusi na tomto foru je nepřekonatelná.
"Líbí se mi", jak občas zmlkne. Jeho mlčení obvykle nastane poté, co jej někdo nachytá "na hruškách" a kdy Akan není schopen přiznat, že téma odrovnal, převedl jinam, doslova zazdil.
Mám názor, a tehdy jsem jej zde i uvedl, že Akan je typický uživatel teoretik /rozuměj kecalista/. Velmi pěkně to vystihl kolega přede mnou, s jeho druhou větou souhlasím.
Je jediné řešení - na příspěvky Akana nereagovat, S touto jedinou vyjímkou tak nereaguji od ledna - bohužel, jeho "samovlákna" občas někdo naruší a Akan je "opět nepostradatelný".
kuk sem
Junior

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 23. 8. 2010 18:36

Takže k věci... Při cestě z Drážďan na Mallorcu se GPSka (Nokia LD-3W) chytla jen na chvilku, pak vypadla a už se nechytla ani když jsem ji držel u okénka. Při zpáteční cestě (stejným typem letadla, jen v 27. místo ve 30. řadě) v pohodě držela, i když jsem ji měl v kapse u kalhot...
Takže to nejspíš souvisí se směrem letu, Akan by to mohl potvrdit nějakým výpočtem :-D. Při startu a přistání jsem ji měl vypnutou, nerad bych si vyčítal, že éro spadlo kvůli mému zapnutému elektronickému přístroji ;-).
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod piErcE 23. 8. 2010 18:49

to je hodne citlivostni prijmace.. treba turisticke (a i silnicni) garminy s timto nemaj problem, a to i kdyz je hozena v kapsicce sedadla...

blby je, kdyz navigace ztrati signal. pri te rychlosti se pak strasne spatne znovu lokalizuje...
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod all in one 23. 8. 2010 20:43

Akan píše:
JSEM FOŘT! S TÍM SE MUSÍTE SMÍŘIT HOŠI!!!

-- 22. 8. 2010 01:00 --

Pokles o 3 dB je na normalizovaném vyzařovacím směrovém diagramu radiolokačních antén charakterizován hodnotou 0,707.
Zisk radiolokačních zařízení s velikostí 3 dBm je ve vztahu k referenční hodnotě Po 0,001 W udán jako 10 log P/Po. Ve spojení (rádiovém) je to úplně jinak. Vámi požadované absolutní hodnoty 3 dB neznamenají nic (nemáte-li na mysli šepot květin). ... Čerta starého chlapečci. Kdo na mne sáhne dostane facku na „celej obličej“ aby si mne pamatoval navždy.

No vzoreček jste vyštrachal správný, jen místo silných řečí jste si do něho měl dosadit známé hodnoty a zjistit výsledek. Dovolím si do něho dosadit známé hodnoty za Vás:
-3 = 10 log P/Po
a Vy nám sdělte výsledek: P/Po=?,
nemohu vás urážet řešením takové triviality za vás, ale 0,707 to určitě nebude, to si pletete s něčím jiným!
all in one
Junior

Odeslat příspěvekod all in one 24. 8. 2010 06:18

Akan píše: .... Vámi požadované absolutní hodnoty 3 dB neznamenají nic (nemáte-li na mysli šepot květin)......

Vidím, že procházka se psem nezabrala a odpovědi jsme se nedočkali.
Takže 1. nápověda: Špatně čtete zadání! Já nechci žádnou absolutní hodnotu, já se ptal o kolik procent klesne výkon signálu po průchodu pokoveným oknem, když podle vás poklesne o "pouhé 3dB".
Budeme na okno pohlížet jako na čtyřpól (pasivní), výkon venku, tedy na vstupu P1 bude mít relativní hodnotu 100, zajímá mne relativní hodnota P2 po průchodu oknem. Nebudeme si komplikovat život znaménkem a použijeme substituci x=P1/P2 a váš vzoreček bude mít tvar:
3 = 10 log x >> log x = 3/10= 0,3, => x=?

vypočteme hodnotu x a tu pak dosadíme do substituce a dostaneme výsledek: x=P1/P2 tedy x=100/P2 >> P2 = 100/x

P.S. 2. nápověda : kdyby vám někde v hlavě tikalo číslo 0,30103..... = přibližně 0,3, tak vězte, že je to hodnota dekadického logaritmu čísla 2 !!!
Rozumíme si?! Tak kolik % to bude?
all in one
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků