Prográmek pro měření zrychlení

Softwarový TomTom, iGo, OziExplorer, TourNavigator, SmartMaps

Moderátor: Moderátoři Navigovat.cz

Odeslat příspěvekod Rendy 3. 11. 2008 10:19

Ahoj, znáte nějaký prográmek, který umí změřit zrychlení a následně uložit do nějakého textového souboru? Potřeboval bych ho pro WinMobile 6, díky
Jak si to poděláš, takový to máš..
Rendy
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod petrumr 15. 11. 2008 19:04

to jako podle gps?nereálné. :pozor
škoda fabia HTP combi edice 08 elegance
petrumr
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jiří Kuruc 26. 12. 2008 12:04

Proč by to mělo být nereálné? Problém je jen ten, že většina GPS přijímačů podává informace co sekundu, což nemusí vždy postačovat.

Pokud tohle nevadí, vyzkoušejte BeeLine GPS, tam měření zrychlení je, graficky určitě. Co se ale výstupu týče, musíte si s tím pohrát...
Jiří Kuruc
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rammstein 22. 2. 2009 17:33

vzhledem k rychlosti signálu gps nereálné, teda pokud nebudeš měřit zrychlení naložený avie
rammstein
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod all in one 22. 2. 2009 18:42

Pro vás je rychlost šíření elmg signálu nedostatečná? To jste hodně náročný :shock:
all in one
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akan 22. 2. 2009 19:55

Jde-li o měření typu AKCELEROMETR pak to s našimi přijímači opravdu nejde. Pokud je zájem o následné vyhodnocení zrychlení na úsecích trati, to možné je. Proč to nejde vyhodnotit jako okamžitou hodnotu? Protože zrychlení je druhou derivací dráhy podle času a dráhu známe z našich GPS přijímačů s proměnným zpožděním. Proměnné zpoždění lze snadno ukázat na odchylce údaje ujeté dráhy. Když na prázdném úseku dálnice pojedete 130 km/hod a uvidíte před sebou příčný most pak na vzdálenosti 300 m, sundejte nohu z plynu a při jeho podjíždění sledujte ikonku vozidla. Uvidíte okamžité zpoždění. Zkoušel jsem to z rychlosti 160 km/hod na nové dálnici u HK, která bývá poloprázdná a rozdíl je více jak 100 m. Čím větší je decelerace, tím větší je odchylka. Jinak řečeno, údaj vzdálenosti, rychlosti a zrychlení má podle našich GPS vadu zvanou zavlečení. Zavlečení není jen obyčejné zpoždění, protože je proměnné a nelineární.
P.S.
Je možné prokázat tu samou závislost při akcelereci, na to ale mám slabé auto a proto jsem to zkoušel ve vrtulníku, což není tak dostupné jako popsaný příklad. Jirka alias Akan
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod all in one 23. 2. 2009 08:09

NE akceleraci nelze pomocí GPS přímo měřit, lze ji vypočítat a jak bylo zmíněno je akcelerace druhou derivací dráhy podle času. Abych mohl akceleraci vypočítat, tak především musím znát dráhu, tedy změřit polohu jako funkci času s dostatečnou přesností - a to se u GPS neděje! Čas je přesný, ale přesnost určení polohy je závislá na počtu družic které GPS-ka vidí a obvykle je kolem 3 m, ale také až 70 m! Z údajů o dráze určených s tak malou přesností nelze získat reprezentativní výsledky ani o okamžité rychlosti - tedy první derivaci dráhy podle času, natož o akceleraci. Kdo někdy vyhodnocoval záznam prošlé stopy z neautomobilové navigace, tak ví o čem hovořím - např. skoky rychlosti z 90 na 190 km/hod a zpět během 5-ti sekund!!!
Uživatelé autonavigací by se neměli nechat mýlit tím, že "autíčko" je stále zobrazeno na silnici - to dělá SW. Ten také v případě výpadku signálu dopočítá vaší polohu - viz. tunely. Máte-li možnost, tak vypněte funkci "sledování silnice" a nebudete se stačit divit kudy vlastně jezdíte. Kdo má turistickou navigaci ví o čem mluvím, o přesnosti určení polohy je informován průběžně kružnicí kolem aktuální polohy a ta je někdy pěkně velká.
P.S. "Zavlečení" o které hovoří Akan je chyba při zobrazení charakteristická pro autonavigace, nikoliv chyba vlastního výpočtu polohy (nezaměňovat s přesností výpočtu). Je dáno jednak délkou trvání výpočtu a pak vlastnostmi toho kterého SW který se snaží eliminovat chyby výpadku signálu "přilepením" na silnici, resp. pokračováním zobrazení v tunelu apod. - pak při brždění před křižovatkou zjistíte, že podle navigace jste již za ní.....
all in one
Návštěvník

Odeslat příspěvekod warhead_cz 27. 2. 2009 08:27

alternativa by mohl by "gmetr" integrovan napr. v htc diamond nebo touch pro ;-)
Navigace - všechny
PC - 5200+,m2n-sli,4g,460gtx a dalši
wagen - dfensovo vysnena doslova
warhead_cz
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Akan 27. 2. 2009 10:57

Děkuji. Tohle je věcná a kolegiální diskuze odněkud - někam. Jirka alias Akan
P.S.
Drahé přístroje mají možnost připojení světelného gyroskopu tak, že vznikne systém druižicový a inerciální (GPS/INS). Světelný gyroskop založený na cca 15 m světlovodu s detekcí a s vyhodnocením proměnné složky zbrždění obíhajícího paprsku poskytuje právě údaj o zrychlení (je to jednoosý akcelerometr). Budou-li použity dva kolmo na sebe v uspořádání souběžném s konstrukční rovinou automobilu, budeme mít zdroj neúplného (bez vertikály) pohybového vektoru, který se ve svém počátku (těžiště auta) lokalizuje z GPS. Postupným procesem (dostředná spirála) se po krátké době dosáhne přesnější polohy, ujeté dráhy a rychlosti.Tím lze pak i předpovídat (predikovat) následující pohyb a tak překlenout tunely ale i dodávat rozum do inteligence pro dodržování bezpečné vzdálenosti a tempování (TEMPOMAT) atd, atp.
Akan
Návštěvník


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků