od BlaPa 28. 5. 2009 22:52
Panove, zdravim Vas. Jiste vyse uvedene impertinence necham bez komentare. Budu reagovat pouze a jen na reportovane chyby.
Hlasena jednosmernost na mostu Antonina Kaliny v Koline - je pravdou, ze chyba byla reportovana jiz drive. Nicmene jedna se o dopravni situaci, ktera neni v nasich zemepisnych sirkach uplne obvykla. Proto si situace vyzadovala overeni v terenu nasimi pracovniky.
Kolega provedl pruzkum v terenu a jednosmernost potvrdil. V pracovnich datech mame jednosmernost jiz zanesenou...
Ze neni tato informace obsazena v mapovych podkladech TT v.830 a IGO 02.2009 vydanych jednotlivymi producenty navigacnich aplikaci je z casovych duvodu pochopitelne. Jak jsem jiz nekolikrat uvadel, Gebici, bohuzel chvili trva nez se nami provedene zmeny projevi ve finalnich datech.
V soucasne dobe vydava TeleAtlas Master data 4x rocne. Protoze v pripade navigacnich dat se nejedna o data uplne trivialni, nevydavaji se data casteji. Kazde vydani predchazi sofistikovane kontroly navigacnich databazi. Je nutne zkontrolovat hromadu vzajemnych vztahu a vazeb mezi jednotlivymi geometrickymi prvky tvorici vlastni mapovy obsah a jeho atributovou casti, relacni vztahy mezi jednotlivymi featury.
Samotna frekvence vydavani mapovych podkladu zalezi na zvolene obchodni strategii jednotlivych vyrobcu navigaci. CEDA ani samotny TeleAtlas na tuto frekvenci nema vliv.
Za spolecnost CEDA, coby vyhradniho dodavatele navigacnich dat TA z uzemi CR a SR mohu prohlasit, ze z nasi strany mame svedomi ciste. Na datech nepretrzite pracujeme. Uzemi obou statu prubezne rekognoskujeme. Snazime se pracovat se vsemi dostupnymi zdroji informaci o zmenach na silnicni siti. Proverujeme je a zanasime do samotnych navigacnich databazi.
Za Vase prispevky mockrat dekuji. Aspon vime, v ktere oblasti nas obrazne nejvice tlaci bota. Toto forum bereme jako dulezitou zpetnou vazbu na nase produkty. S jednotlivymi prispevateli se snazim komunikovat a informovat je o stavu zpracovani jejich prispevku. Zadane chyby jsou prubezne vyhodnocovany a prubezne zjednavame napravu. Tvorbu navigacnich dat je mozne prirovnat k behu na dlouhou trat. Situace na silnicni siti se prubezne meni a my se snazime za temito zmenami nezaostavat. V nekterych oblastech se nam to dari lepe, v nekterych oblastech hure. Stale je co zlepsovat, navigacni pristroje obsahuji dalsi a dalsi typy informaci o povaze silnicni site. Napr. razeni do pruhu, TMC, info o max. povolene ryclosti, vyskove, sirkove a vahove omezeni, zavadi se 3D prvky - budovy a cestovni profily. To klade i naroky na spravu databaze. Cim vice prvku, tim slozitejsi sprava a vetsi objem dat. Rozhodne si nestezuji na vyvoj v tetoo oblasti. Pouze se snazim nastinit co delame a proc se jednotlive opravy neobjevuji v datech online...
BlaPa
CEDA, a.s.