Garmin nüvi 760

O autonavigacích Nüvi i turistických přístrojích eTrex, Colorado, Oregon

Moderátor: Moderátoři Navigovat.cz

Odeslat příspěvekod Vana666 28. 11. 2007 20:21

hrozně mi ho v obchodě vychvalovali
líbila by se mi na něm česká a slovenská topomapa

poznatky, zkušenosti, klady a zápory ?
poradí někdo ohledně map i přístroje?
Vana666
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hurkar 29. 11. 2007 08:02

nemám žiadne skúsenosti, ale tuším že p. Lutonský pripravuje test http://forum.mobilmania.cz/viewtopic.php?t=44852
hurkar
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod shevy 29. 11. 2007 10:41

Je to urcite kvalitni navigace.....rozhodovani mezi TT 920T a Garmin 760-770.....obe zrejme vlajkove lodi....takze kvalita tam bude 100%....zalezi jen na tobe......je to tezke..... :tleskani
shevy
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr301 2. 12. 2007 10:42

To ML. Chystá se již podrobný test ? Díky
Petr301
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod dodo1953 26. 12. 2007 21:44

První dojmy a zkušenosti:
Mapa perfektní, najde i číslo domu v malém městě (2 tis.), v mapě je i asi 20 m dlouhá příjezdová cesta k našemu domu :) . Navigace po městě (HK) perfektní, jede evidentně optimální trasou přes celé město. Drobné problémy mimo město, na jednom místě mne to vytrvale zahání na lesní cestu (se závorou), protože je to po ní asi blíž, i když mám v nastavení nezpevněné cesty zakázány. Zkoumám, jestli se taková cesta dá nějak natrvalo zakázat, ale zatím jsem nic nezjistil.
U Garminu mají asi dojem, že se u nás platí i na silnicích I. třídy, protože pokud zakážete v nastavení Placené silnice, požene vás to těmi nejstrašnějšími okreskami systematicky ze silnic I. třídy pryč.
Handsfree přes Bluetoth naprosto dokonalé, konfigurace za pár vteřin, lze zaregistrovat i několik telefonů současně, kvalita zvuku dobrá, citlivost mikrofonu dostačující.
Hlasová navigace dobrá, hlas docela příjemný, čeština trochu strojová (asi otrockým překladem originálních pokynů). Zobrazení s dynamickým zoomem, v místech složitějších situací plynule přejde na detail (i v ostré zatáčce bez odpočky!). Hlasové pokyny celkem neobtěžující, na přehledné rovné hlavní silnici třeba 20 km ani necekne. Avizo cca 200-300 m před odbočkou a pokyn těsně před ní - celkem přesné. Varování v místech obvyklých radarů docela příjemné.
Přepočítávání při změně trasy skoro okamžité (do 5 s).
Připojení k PC přes USB naprosto bez problémů a bez dalšího SW. Chová se jako výměnný disk (standard MSD).
Drobné nedostatky:
1. Bez manuálu (těch pár stránek nelze za manuál považovat - i u dětského chrastítka bývá informací víc). Naštěstí je ale ovládání natolik intuitivní, že pro běžné užívání není manuál potřeba. Z webu lze stáhnout lepší, ale není zatím český.
2. Mapa Czech TOPO není nahrána, dostanete pouze aktivační kód a můžete si ji stáhnout z webu (asi 170M :( ).
3. V balení není síťový napáječ, lze nabít jen v autě nebo přes USB.

Další zkušenosti napíšu, až se s tím blíže seznámím. Zatím lze shrnout - spokojenost.
dodo1953
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vana666 29. 12. 2007 11:40

dodo1953: protože ho už mám taky tak doplním

- Topo mapu jsem už v přístroji nainstalovanou měl

- obě mapy, tj. Topo i evropská obsahují chyby které znemožňují se na navigaci zcela spolehnout a je velmi vhodné navrženou trasu předem zkontrolovat (párkrát jsem to neudělal a pokaždé se spálil, resp. nenechal se navigovat jinam a raději jel po známé správné trase)

- trochu mě zaskočilo, když mi při přepočítání trasy po sjezdu k pumpě a opětovném návratu na hlavní cestu přístroj zákeřně změnil původné správně navrženou trasu (a ručně zkontrolovanou) a po ujetí několika set km mě začal navigovat úplně jinudy (a opět blbě)

- u vlajkové lodi mi citelně chybí větší variabilita uživatelských nastavení fukcí které má přístroj jako hlavní pracovní náplň. Doprovodné funkce jako jazykový lexikon nebo kalkulačka (mizerná) apod. tento nedostatek nevynahradí

- příjemně mě překvapil velmi přesný odhad doby příjezdu do cíle, a to na krátkých i velmi dlouhých trasách

- super je displej s hodně velkým rozsahem nastavení podsvícení

- bídně je vyřešeno nastavování podsvícení, zobrazování a dalších parametrů, které vždy vyžadují pracné, zdlouhavé a tím i nebezpečné proklikávání přes menu

- co se týká četnosti hlášek, je vyhovující. Přesto se mi několikrát stalo že na dálnici nebo silnici I třídy se vzdáleným cílem mi přístroj každý kilometr oznamoval že mám pokračovat 56 km, 55km, 54km atd. až do zblbnutí...
Na dálnici (Kolín-Praha) opakoval tuto hlášku v intervalech pod půl minuty takže samozřejmě následovalo překlikání v menu a ztlumení hlasové navigace. Jak tohle odstanit jinou položkou menu se mi zjistit nepodařilo

- dodávaný návod považuji za projev výsměchu a pohrdání zákazníkem ze strany Garminu
Vana666
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jole 29. 12. 2007 14:10

Aby ti navigace nehlásila každým kilometrem,tak aktivuj pouze jednu mapu.
Leoš.
jole
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Vana666 29. 12. 2007 23:04

jole: aktivovanou pouze jednu mapu samozřejmě mám

pozn. nedělá to pořád, jen někdy - konkrétně se to zbláznilo na silnici č.38 HB - Kolín a pak na D11 Kolín - Praha
aktivovaná pouze mapa Topo

další možnosti ?
Vana666
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dodo1953 30. 12. 2007 11:05

Já jsem naopak nechal aktivovanou jen evropskou mapu a zatím jsem spokojen, mapa obsahuje i detaily, které jsem po zkušenostech se staršími mapami popravdě řečeno ani nečekal. Kromě té výše uvedené lesní cesty mne to nikdy zatím blbě nenavedlo (celkem asi 1000 km). Ta cesta je asi chyba v mapě, zkusím ještě, co to tam bude dělat s TOPO.
Trochu mi vadí, že když zadávám cíl, tak to chce zadat město, ulici a popisné číslo. U Garminů asi netuší, že u nás vesnice obvykle pojmenované ulice nemají a nabízí místo toho jakási podivná čísla (snad čísla silnic?). Jelikož je nutno nějaké z nich zvolit, zavedlo mne to cestou na chalupu do kravína na opačném konci vesnice, protože k němu asi patřilo to číslo. Ale to jsou detaily.
Menu mi celkem vyhovuje, nejsem příznivcem nabídek obsahujících desítky položek. Podsvícení se sice nastavuje komplikovaně, ale já jsem zatím neměl potřebu to měnit. A když chci něco nastavit, stejně si vždycky radši zastavím na krajnici :-).
Kdesi jsem (už u starších Garminů) četl, že se mapa dá nějak editovat (ne přímo v navigaci, ale po stažení do počítače). Nevíte o tom někdo něco?
S tím manuálem naprostý souhlas, ani ten lepší (anglický) na webu ale není žádný zázrak. A už vůbec nechápu, proč není přibaleno CD s pomocnými programy bez kterých to v podstatě nejde (MapSource,WebUpdater apod.) a návod k jejich použití. Mimochodem, update firmwaru je už docela slušný počet, Garmin v tomto ohledu pracuje promptně.
dodo1953
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jole 30. 12. 2007 11:12

WebUpdater se stáhne z počítače na stránkách http://www.Garmin.com a s tímto programem ti počítač po připojení navigace sám najde všechny aktualizace a sám je zařadí kam patří.MapSource si musíš asi dokoupit.S tímto programem se pak dá pracovat na počítači i aktualizovat mapy.
Leoš.
Naposledy upravil jole dne 30. 12. 2007 17:54, celkově upraveno 1
jole
Návštěvník

Odeslat příspěvekod jole 30. 12. 2007 11:19

To:Vana666
Mě se problém s častými hláškami o vzdálenosti k odbočce stává,pokud přijíždím třeba z Německa s mapou NT,na které mám výpočet trasy až domů a na hranicích přepnu na Atlas.A dokud nedojde k prvnímu přepočtu trasy například při sjetí z vypočítané trasy, tak navigace hlásí každých pár metrů hlášku o příštím odbočení.Jakmile přepočte,už je vše v pořádku.
Leoš.
jole
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Vana666 30. 12. 2007 17:05

jole: těma hláškama mě to zasypávalo i bez přepínání map, při jízdě s Topomapou po ČR
Vana666
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod logman 31. 12. 2007 06:05

Vana666 píše:pozn. nedělá to pořád, jen někdy - konkrétně se to zbláznilo na silnici č.38 HB - Kolín a pak na D11 Kolín - Praha
aktivovaná pouze mapa Topo

další možnosti ?
logman
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 31. 12. 2007 09:08

logman: tím to taky není, signál nepadal
zajímavé bylo že na cca 10 km úseku silnice od Kolína na D11 to nedělalo ale začalo to bláznit ihned po najetí na D11

ale po příjezdu do Prahy a následném návratu po D1 se přístroj už zase choval spořádaně

spíše bych to viděl na nějakou chybu v Topomapě
Vana666
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod logman 31. 12. 2007 15:25

Před rokem mi nuvi 360 takto hlásil manévry každý km cca 15 km před ČB (trasa Praha - Benešov - ČB). Pokud si dobře vzpomínám, tak byla aktivní mapa Atlas 10R. Měl jsem podezření právě na chvilkové výpadky signálu nebo vyšší chybu měření. Tuto trasu jsem jel vícekrát a už se to nestalo. Protože se to neopakovalo, nebylo možné zjistit příčinu.

Jinak po D11 jezdím poměrně často a u 760 s tím nemám problém.
logman
Návštěvník
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků