Jak zvýšit kapacitu baterie Garmin Nuvi 760

O autonavigacích Nüvi i turistických přístrojích eTrex, Colorado, Oregon

Moderátor: Moderátoři Navigovat.cz

Odeslat příspěvekod Rubic 23. 3. 2011 07:35

Dobrý den,
na Nuvi 765 to fungovalo s FW 3.9 - po vyčkání 1.minuty přešla navigace do pracovního režimu. S aktualizací na FW 4.0 tato možnost zmizela, ne každá aktualizace je přínosem, proto jsem Vám tuto variantu nedoporučoval.
Neházejte však unáhleně flintu do žita. Asi to lze řešit úpravou USB kabelu (forum Path)nebo prohledejte příspěvky nuvi_joe který někde dříve doporučoval jak přejít do pracovního režimu prostřednictvím servisního menu. :-)
Garmin Nüvi 765T Lifetime, CN Europe NT 2020.20_ 3D, CN_Europe_NT_2020.20, Atlas_Czech_2012_NT_3D budovy, Adresy_CR_v2, Garmin_Express v7.1.4.0
Rubic
Návštěvník

Odeslat příspěvekod all in one 23. 3. 2011 08:06

To mne mrzí a divím se - mám PDA a turistického Garmina a oba se připojují k PC i na externí napájení přes tentýž konektor.
Vy máte dva konektory - jeden na připojení k PC a druhý na externí napájení?
O víkendu budu u majitele 760-ky, tak se podívám zda lze z problému vybřednout.
Vysvětlení dává asi kolega v předchozím příspěvku. Snad se ozve někdo další - znalý problému. Zatím hledejte také zde:
http://www.path.cz/forum/viewtopic.php?f=19&t=69
nebo dotaz u dodavatele: http://podpora.garmin.cz/ http://www.gpscentrum.cz/kontakty/
all in one
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Zubr123 23. 3. 2011 10:18

Problém je v tom, že některé navigace detekují připojení PC podle signálu na datových linkách. Pokud jsou nepřipojené, je režim dobíjení. To je třeba případ Navigonů. U jiných se kontroluje stav pinu ID(4). Pokud je nepřipojený, je komunikace s PC. Pokud je spojený s pinem GND (5) je dobíjení. Vím, že je to u navigací MIO a zřejmě i Garmin. V tom případě je skutečně nutný jeden kabel pro PC a jiný pro dobíjení. Garmin ale nemám, takže nevím jak se to řeší.
Kód: Vybrat vše
http://www.tomasii.cdc.cz/jak_je_zapojen_usb_kabel_pro_mio.html
Zubr123
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Rubic 23. 3. 2011 18:12

Zdravím, našel jsem ten starší příspěvek, snad pomůže:

Nový příspěvek od nuvi_joe 27. 6. 2010 07:47
Garmin obecně není nastaven tak, aby byl připojen pomocí USB k PC a současně zobrazoval mapu. Proto existují tzv. "nedokumentované" postupy - jeden z nich:

1. Normálně zapneme Nuvi bez USB kabelu.
2. Přidržíme stylus na symbolu baterie až Nuvi vběhne do servisního menu
3. Zapojíme kabel USB (ozve se hlasité pípnutí)
4. Tlačítkem EXIT opustíme servisní menu
5. Nuvi bude v režimu "Nabíjení" a umožní práci s mapami

Tento postup nemusí pracovat u všech navigací ani u všech verzí frmware.
Garmin Nüvi 765T Lifetime, CN Europe NT 2020.20_ 3D, CN_Europe_NT_2020.20, Atlas_Czech_2012_NT_3D budovy, Adresy_CR_v2, Garmin_Express v7.1.4.0
Rubic
Návštěvník

Odeslat příspěvekod JaKot 23. 3. 2011 21:31

Teď jsem si znovu přečetl svůj včerejší disk. příspěvek a jsem nemile překvapen, protože dnes mně vyzněl, jako bych vám, kteří jste se mně snažili poradit, dával vinu za to, že to nefunguje. Ne, tak nebyl můj včerejší příspěvek zamýšlen a mrzí mně to. Jen jsem byl hodně natěšený, že budu mít další kapacitní zdroj a ono mně to zklamalo, takže zklamání ano, ale nikoliv vaši vinou. Já jsem už o tomto problému někdy tady četl, ale zapomněl jsem to. Takže zklamání mou vinou. A navíc, přece jsem se sám rozhodl pro použití navrženého řešení. Ono totiž vůbec nejde o těch 90 Kč za tu krabičku. Jen tak na okraj, včera v Praze jsem hledal fy PS electronic i pomocí navigace a musím konstatovat, že jsou tak zastrčení, že jsem to dost složitě hledal.
Děkuji Rubicovi za další návrh, jak daný problém vyřešit. Vyzkouším jej a dám vědět zda se to povedlo, ale dnes už ne. Musím ještě něco zpracovat do práce.
Pro all in one: ano 760-tka má dva konektory, jeden pro napájení z aktivního držáku a druhý pro připojení k PC.
Ještě jednou Vám všem, děkuji.

-- 23 bře 2011, 21:53 --

Nedalo mně to a tak jsem to přece jen vyzkoušel ještě teď. A ono to fakt FUNGUJE, podle toho, co našel Rubic. Postupoval jsem jak je uvedeno v postupu a skvělé.

Mockrát děkuji všem a obzvlášť Rubicovi.
Chovej se k druhým tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě
JaKot
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rubic 24. 3. 2011 05:44

Díky zaslouží především nuvi_joe, mne hřeje vědomí, že si občas ještě něco pamatuji. :-)
Také je nabízeno hotové řešení, ale ta cena ?
http://www.gpscentrum.cz/index.php?page ... l&item=208
Naposledy upravil Rubic dne 25. 3. 2011 05:05, celkově upraveno 1
Garmin Nüvi 765T Lifetime, CN Europe NT 2020.20_ 3D, CN_Europe_NT_2020.20, Atlas_Czech_2012_NT_3D budovy, Adresy_CR_v2, Garmin_Express v7.1.4.0
Rubic
Návštěvník

Odeslat příspěvekod all in one 24. 3. 2011 07:11

Také děkuji Rubicovi za jeho aktivní zapojení se do diskuse. Ten postup si někam založím!
Jakotovi přeji pohodové kilometry na kole.
all in one
Návštěvník

Odeslat příspěvekod JaKot 24. 3. 2011 23:48

Dík
Chovej se k druhým tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě
JaKot
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JaKot 3. 4. 2011 00:21

Krátká zkušenost z použití pomocného napájení z pomocného zdroje na 4 ks tužkových baterií AA. Ta praktická zkušenost hovoří v neprospěch použití nabíjecích AA akumulátorů, které mají napětí "jen" 1,2 V. Ty ač plně nabité (dokonce těsně před použitím) nepřetlačí do navigace el. proud. Když použiji klasické tužkové baterie á 1,5V, tak pomocný zdroj dobíjí navigaci. Zatím jsem ale nezkoušel jak dlouho vydrží, chci ponechat baterie až vyjedu na kole někde v okolí bydliště, protože jak jsem již dříve psal, nejezdím často na kole. Zkoušel jsem to cca 20 minut.
Chovej se k druhým tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě
JaKot
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod all in one 3. 4. 2011 08:21

Psal jste, že máte vícero nabíjecích AA aku, tak vyzkoušejte ještě jinou serii - starším aku roste časem vnitřní odpor a při větším proudu jim klesá výstupní napětí a "neprotlačí" se do navigace.
Máte-li voltmetr, tak si přeměřte napětí na aku při odběru a podle toho vybírejte články.
Byly na trhu SANYO 2700 mAh, které se tak chovaly i jako nové (bohužel jsem je koupil a dost se s nimi natrápi!).
all in one
Návštěvník

Odeslat příspěvekod JaKot 3. 4. 2011 18:17

Voltmetr nemám, ale zkušenosti s nabíjecími AA nebo AAA mám dost velké. Poslední rok až dva používám AA, která mají značně potlačené samovybíjení (Sanyo Eneloop, Panasonic Infinium, Sony Cycle Energy) a Sanya 2300, 2500 a 2700 jsem postupně odložil. Já jsem měl úplně největší problémy se Sanyo 2500, kterých jsem měl svého času cca 25 ks a po, dá se říct, přesně ročním užívání, začaly jedna po druhé odcházet. A shodou náhod mám celý víkend v nabíječce nasazeny 4 ks a 4 ks (z těch asi rok odložených) Sanyo 2700 a snažím se je oživit, právě za stejným účelem, který mně radíte - zkusit jestli nebudou vhodnější. Bohužel, už jsou natolik "mrtvé", že je nelze pomocí nabíječky, která má pro oživení svůj program, oživit.
To ale nevadí, jak jsem uváděl, zase tak moc na kole rekreačně nejezdím a pokud ano, tak v okolí bydliště, kde navigaci nepotřebuji. A pokud ji použiji třeba jednou, či dvakrát za rok, tak koupím klasické tužkové 1,5 V.
Já jsem to tady napsal jako svou zkušenost pro informaci ostatním. Za radu co dál udělat, však mockrát děkuji. Myslím si, že tak by měla fungovat diskuzní fóra.
Chovej se k druhým tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě
JaKot
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zubr123 4. 4. 2011 10:31

V navigacích jsou většinou baterie s napětím 3.6 V nebo 3.7 V a proto je v nich nějaký stabilizátor s hlídáním dobíjení. Typ použitého obvodu a baterky určuje minimální napětí, při kterém se proud protlačí do navigace. V Navigonu jsem měřil závislost mezi proudem a napětím a tak vím, že navigace se začíná dobíjet při napětí min 4.5 V. Je to tedy určené typem navigace. Pro občasné použití samozřejmě stačí používat normální 1.5 V baterky. V principu to jde řešit nějakým stepup stabilizátorem. Je možné, že se prodává nějaká krabička, která má zabudovaný stabilizátor, který dělá konstantní 5V výstupní napětí. To bude asi i v krabičkách z odkazu Rubic.
Zubr123
Návštěvník

Odeslat příspěvekod all in one 4. 4. 2011 13:58

V krabičkách od Rubice je a) lithiová baterie 5V, nebo b) 8 x AA po 1,2V + (možná) stabilizátor, ale ta CENA !!!
Problém našeho kolegy je řádu desetin voltů - viz AA aku > NE, klasické baterie AA > ANO. Takže by stačilo přidat ještě držák na jeden nabíjeci aku AA a vše je OK.
http://www.gme.cz/cz/chemie-baterie/pou ... 41.html#p1
Používání násobičů napětí a podobných zařízení považuji za ujetost - i cenovou.
Pro častější používání raději to naše řešení s Pb-aku 12V + dodaný kabel pro napájení z auta. Naše použití je jiné, ale i na kole se jistě najde místo pro jeho elegantní umístění. Cena aku podle kapacity a výrobce od 150 do 350 Kč. A hlavně - No Problem!

P.S. pokud si chcete o problému ještě počíst, pak třeba zde:
http://www.geocaching.cz/forum/viewthre ... ad_id=6432
all in one
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Zubr123 4. 4. 2011 19:20

V Garminu je zřejmě použítý stabec, který potřebuje větší rozdíl napětí a tím se to celé komplikuje. Jinak ve většině navigací to na 4 nabíjecí chodí bez problému viz. i odkaz od all_in_one. Ta krabička na 8 AA z odkazu Rubic zase není tak nezajímavá. Jednak je zde větší kapacita, takže i delší výdrž a součástí je i pouzdro s uchycením. Uvnitř bude téměř jistě spínaný stabilizátor s výstupním napětím 5V. Cena 800 Kč je samozřejmě vyšší než samotný držák, ale je to komplet řešení. Sám uvažuji, že zahodím svůj bastl koupím si něco podobného.
Zubr123
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Rubic 17. 4. 2011 18:15

-->JaKot
Zdravím,
nepotěším Tě, s Tvou provozní zkušeností s levným přídavným zdrojem nemohu souhlasit. Nedávno jsem na vedlejším fóru ověřoval životnost vnitřní baterie v Nuvi 765 po cca dvouletém provozu, moc slavné to nebylo. Za 1h 20min už přišla signalizace "Slabá baterie". Sebral jsem vnukovi z autíčka akumulátorky Sanyo 2500 mAh a připojil se dle zmíněného receptu paralelně - spolupracuje to ! Po připojení akumulátorků to v kontrolním menu píše kapacitu baterie 100%. Zřejmě si použil akumulátorky, které již byly na vyhození.
Pro jízdu na kole bude náročnější mechanické upevnění USB-mini konektoru, aby nedocházelo k přerušení vnějšího napájení.
Signalizace slabé baterie nepřišla, přerušilo se napájení za 3h 40min. Po celou dobu Nuvi byla v simulačním provozu po vlastní trase. Dvě pouzdra se čtyřmi akumulátorky by vystačily na 7h provozu. Samozřejmě, použití vícekapacitní baterie je lepší, ale náklady rostou neúměrně.
Garmin Nüvi 765T Lifetime, CN Europe NT 2020.20_ 3D, CN_Europe_NT_2020.20, Atlas_Czech_2012_NT_3D budovy, Adresy_CR_v2, Garmin_Express v7.1.4.0
Rubic
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků