od piErcE 20. 10. 2008 20:29
hodim to i sem, a uz odeme bude pokoj ....
Co krásnou baťovskou cenu 9990 Kč (Nuvi 760 stálo před rokem o několik tisíc víc) dostaneme:
- Navigaci
- SD kartu 1GB s předehraným Atlasem ČR (nestudoval jsem, zda je registrovaná na přístroj či kartu, ale tipuji, že na kartu)
- CD s TOPO 2 a Atlasem 7
- Přísavku na palubní desku, kulový držák, držák pro navigaci (který se nasazuje na kulový držák)
- RDS-TMC příjmač (stále stejný, jako už řadu let Garmin k StreetPilotům a Nuvi dává)
- Tradiční hromádku manuálů, propagačních materiálů apod.
Oproti Nuvi 760 už balení neobsahuje futrálek na nošení navigace v kapse. Opět není součástí DVD s City Navigatorem – ten je pouze v navigaci.
Co se designové stránky týče, tak rozměrově (a vzhledově) je navigace identická se svým předchůdcem, je trošku těžší. Bohužel, i do designu 765ky zasáhl trend „lesklá, černá, hurá“, takže po okrajích (ano, přesně tam, kde navigaci nejčastěji chytáme prsty při sundávání a nandávaní) byl světlý matný povrch nahrazen – černým a lesklým. Zadní část navigace je oproti 760 pogumovaná. Rozložení konektorů a ovládacích prvků se nezměnilo.
Po technické stránce se toho změnilo trošku více – GPS chipset se zdá býti Mediatek (webupdater nabízí stejný update jako pro Colorado), navigace má 4GB interní paměti (po vymazání zbytečností (slovníky, hlasy, obrázky atd.) zbývá 1,7 GB místa.
Co se ovládání týče, tak se nezměnilo prakticky nic. Změnily se některé ikonky, jinak funkce jsou stále stejné. Přibyly ale (podle mého poněkud zbytečné) animace, které při ovládání zdržují. Při stisku tlačítka se obrazovky „rolují“ zprava doleva, při volbě „zpět“ pro změnu zleva doprava, animované „dialogové boxy“. Hezké na oko, ale nepraktické.
Zobrazení mapy při navigaci doznalo určitých změn – nejviditelnější je v reorganizaci jednotlivých polí na displeji a v intervalu zobrazení mapy. Pokud zrovna navigace stíhá (většinou celkem ano), tak se mapa pohybuje (resp. Otáčí, zoomuje apod.) plynule, a ne po 1s skocích, jako u předchůdců. Navigace konečně zobrazuje rychlost přímo v navigačním pohledu (hurá!), v druhém „okýnku“, kde se defaultně zobrazuje čas přijezdu do destinace, je možné zvolit i další údaje (nadm. Výška, délka trasy, zbývající km, apod.). Stejně tak se přestěhovala ikonka signalizující zdržení/problém na trase (a časový údaj) do levého horního rohu, je mnohem méně výrazná a snadno se přehlédne. Varování na radary se zobrazuje jako malý popup rámeček místo červeného pruhu (jen kosmetická změna).
Byl použit nový font, který je užší, než dříve a při zobrazovaní textu se na displej vejde více informací.
Navigace ( „konečně“) zobrazuje ikonku dalšího manévru, kde je celkem přehledně zobrazen tvar a směr příštího manévru. Pokud se jedná o křižovatku, kde nuvi zná směry jednotlivých pruhů, tak se celá oblast rozšíří i o názorné zobrazení směru jednotlivých pruhů. Celkem přehledné a praktické. Z krátké zkušenosti se mi zdá, že tuto informaci Nuvi má na těch křižovatkách, kde už v minulé verzi byl schopen zobrazen textovou směrovou informaci (např. „na Teplice/Děčín/Ústí nad Labem“).
Na dálnicích pak při příjezdu ke sjezdu Nuvi dokáže zobrazit celkem realistický tvar sjezdu/nájezdu vč. Realistického zobrazení cedulí (víceméně klasické RealityView, zdá se mi, že se jedná o bitmapy nafocených cedulí z reálu doplněné o schematické pozadí a okolí). Na D1 se mi nepovedlo tuto informaci zobrazit – asi není v ČR zatím vůbec dostupná.
Při zobrazení mapy se nově zobrazují 3D budovy. Dílem jsou tyto informace brány přímo z CityNavigatoru (šedě „kvádry“ provedená kompletní zástavba v centrech větších měst, nicméně doposud ne v ČR) a dílem jsou tyto informace čerpány ze samostatné mapy, která obsahuje 3D barevně vyvedené modely význačných budov. Při cestě z Nuslí do Troje bylo možné vidět docela pěkně (ale nevýrazně) provedené modely Kongresového centra, Hotelu Panorama, Hlavního nádraží a hotelu Hilton.
K ostatním funkcím (MP3 přehrávač, audible přehrávač, bluetooth apod.) se nemá cenu nějak vracet – je to stále to samé.
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG