Garmin Nüvi 765

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod piErcE 20. 10. 2008 17:39

Takze, uz ho mám doma.... a následují rychlé postřehy... :)

- interní úložiště má 4GB RAM
- navigace je docela rychla, rychle odezvy a rychlá animace
- animace "mapy" pri navigaci uz není v sekundových intervalech, ale snazi se byt plynula - vetsinou to navigace stiha .)
- razeni do pruhu je dost casta i v praze (jinde jsem zatim nebyl), a celkem odpovida (no dobre, ty dve krizovatky tak uplne reprezentativni vzorek neni)
- celkove graficke vzezreni se dost zlepsilo
- zobratzuje konecne rychlost jizdy
- a spousta dalsich drobnosti, ktere mi doted u garmina chybely. v tuto chvili mi naprosto nic nechybi .)

takze.. proste evoluce "stare dobre 760" za nadhernych 9900 penez...
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod kopacek 20. 10. 2008 18:58

Pokud jste objednával v USA (nikde jinde jsem zatím nenarazil na dostupnost a i ta Vámi zmíněná cena odpovídá zásilce amerického modelu) - jaký máte přijímač RDS-TMC informací? Funguje i v ČR a jaké je provedení (má stále drátovou anténku pro přilepení na sklo nebo je anténa součástí napájecího kabelu - pokud ano, jaká je citlivost)?
htc TyTN II Kaiser, Nokia E90
kopacek
Junior

Odeslat příspěvekod piErcE 20. 10. 2008 19:05

Nikoli. není to obednavka z USA. Jedná se o evropskou verzi, koupenou v českém garminu. Co se antény týče, tak je to klasika - ani jsem ji v autě nevyměnoval, je to pořad ta samá, co byla už u streetpilota c550. TM21 ci jak tomu nadávaj.

dostupnost - nikde zatím není. je to uplně žhavá novinka, vlastně byla náhoda, že me Path na konkurenčním serveru trošku nahlodal , tak jsem dneska ráno do gpscentra volal. - v pátek šla na sklad, a koupit se dá např. v pražském picodasu/gpscengtru (či jak se to jmenuje - prostě dole pod nuselákem)
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod Romstar 20. 10. 2008 19:54

Zdravím, má 765 možnost přehrávat video? Díky :-)
Neexistuje hloupá otázka, jen hloupá odpověď.
Romstar
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod piErcE 20. 10. 2008 20:01

zda se ze ne. nabizi jen vyhledavani MP3 a Audible souboru.
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod Romstar 20. 10. 2008 20:05

tak to je škoda, kámoš má 765 v hledáčku a tato funkce mu u Garminů chybí :oops:
Neexistuje hloupá otázka, jen hloupá odpověď.
Romstar
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod piErcE 20. 10. 2008 20:29

hodim to i sem, a uz odeme bude pokoj ....

Co krásnou baťovskou cenu 9990 Kč (Nuvi 760 stálo před rokem o několik tisíc víc) dostaneme:
- Navigaci
- SD kartu 1GB s předehraným Atlasem ČR (nestudoval jsem, zda je registrovaná na přístroj či kartu, ale tipuji, že na kartu)
- CD s TOPO 2 a Atlasem 7
- Přísavku na palubní desku, kulový držák, držák pro navigaci (který se nasazuje na kulový držák)
- RDS-TMC příjmač (stále stejný, jako už řadu let Garmin k StreetPilotům a Nuvi dává)
- Tradiční hromádku manuálů, propagačních materiálů apod.

Oproti Nuvi 760 už balení neobsahuje futrálek na nošení navigace v kapse. Opět není součástí DVD s City Navigatorem – ten je pouze v navigaci.

Co se designové stránky týče, tak rozměrově (a vzhledově) je navigace identická se svým předchůdcem, je trošku těžší. Bohužel, i do designu 765ky zasáhl trend „lesklá, černá, hurá“, takže po okrajích (ano, přesně tam, kde navigaci nejčastěji chytáme prsty při sundávání a nandávaní) byl světlý matný povrch nahrazen – černým a lesklým. Zadní část navigace je oproti 760 pogumovaná. Rozložení konektorů a ovládacích prvků se nezměnilo.

Po technické stránce se toho změnilo trošku více – GPS chipset se zdá býti Mediatek (webupdater nabízí stejný update jako pro Colorado), navigace má 4GB interní paměti (po vymazání zbytečností (slovníky, hlasy, obrázky atd.) zbývá 1,7 GB místa.
Co se ovládání týče, tak se nezměnilo prakticky nic. Změnily se některé ikonky, jinak funkce jsou stále stejné. Přibyly ale (podle mého poněkud zbytečné) animace, které při ovládání zdržují. Při stisku tlačítka se obrazovky „rolují“ zprava doleva, při volbě „zpět“ pro změnu zleva doprava, animované „dialogové boxy“. Hezké na oko, ale nepraktické.

Zobrazení mapy při navigaci doznalo určitých změn – nejviditelnější je v reorganizaci jednotlivých polí na displeji a v intervalu zobrazení mapy. Pokud zrovna navigace stíhá (většinou celkem ano), tak se mapa pohybuje (resp. Otáčí, zoomuje apod.) plynule, a ne po 1s skocích, jako u předchůdců. Navigace konečně zobrazuje rychlost přímo v navigačním pohledu (hurá!), v druhém „okýnku“, kde se defaultně zobrazuje čas přijezdu do destinace, je možné zvolit i další údaje (nadm. Výška, délka trasy, zbývající km, apod.). Stejně tak se přestěhovala ikonka signalizující zdržení/problém na trase (a časový údaj) do levého horního rohu, je mnohem méně výrazná a snadno se přehlédne. Varování na radary se zobrazuje jako malý popup rámeček místo červeného pruhu (jen kosmetická změna).

Byl použit nový font, který je užší, než dříve a při zobrazovaní textu se na displej vejde více informací.

Navigace ( „konečně“) zobrazuje ikonku dalšího manévru, kde je celkem přehledně zobrazen tvar a směr příštího manévru. Pokud se jedná o křižovatku, kde nuvi zná směry jednotlivých pruhů, tak se celá oblast rozšíří i o názorné zobrazení směru jednotlivých pruhů. Celkem přehledné a praktické. Z krátké zkušenosti se mi zdá, že tuto informaci Nuvi má na těch křižovatkách, kde už v minulé verzi byl schopen zobrazen textovou směrovou informaci (např. „na Teplice/Děčín/Ústí nad Labem“).

Na dálnicích pak při příjezdu ke sjezdu Nuvi dokáže zobrazit celkem realistický tvar sjezdu/nájezdu vč. Realistického zobrazení cedulí (víceméně klasické RealityView, zdá se mi, že se jedná o bitmapy nafocených cedulí z reálu doplněné o schematické pozadí a okolí). Na D1 se mi nepovedlo tuto informaci zobrazit – asi není v ČR zatím vůbec dostupná.

Při zobrazení mapy se nově zobrazují 3D budovy. Dílem jsou tyto informace brány přímo z CityNavigatoru (šedě „kvádry“ provedená kompletní zástavba v centrech větších měst, nicméně doposud ne v ČR) a dílem jsou tyto informace čerpány ze samostatné mapy, která obsahuje 3D barevně vyvedené modely význačných budov. Při cestě z Nuslí do Troje bylo možné vidět docela pěkně (ale nevýrazně) provedené modely Kongresového centra, Hotelu Panorama, Hlavního nádraží a hotelu Hilton.

K ostatním funkcím (MP3 přehrávač, audible přehrávač, bluetooth apod.) se nemá cenu nějak vracet – je to stále to samé.
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod Zbynek1 20. 10. 2008 23:22

piErcE ... přechod ze 760 se nemůže moc vyplatit. Jak je to s LCD ? Zůstal špičkový co má Garmin 760, nebo je to už ten co má Garrmin 860 který už není podle Path tak povedený ?
Zbynek1
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod piErcE 21. 10. 2008 07:49

Bohuzel neznam Garmin 860 .... prijde mi oproti 760 trosku horsi ... teda, ne vizualne, ale dotykova cast :( ale ta mi pred rokem u 760 prisla taky, a pote co se osoupal ... tak jsem byl spokojeny.

ja bych to tak spatne s tim prechodem n evidel ... nuvi 760 za nejakych 7000 prodam a defakto nova navigace s docela fajn funkcema, na ktere jsem cekal za dalsi necele 3000 ... to celkem jde...
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod piErcE 21. 10. 2008 07:57

tak a ted nekolik negativ , zjistenych jeste v prubehu vecera a dnesniho rana cestou do prace..

cast displeje je zatim dost otresna :( nevim jestli je to spatnou dotykovou vrstvou a nebo firmwarem, ale nekdy proste urcity kus displeje prestane reagovat na dotyk a clovek musi sahnout uplne nekam jinam , ab y se to cele vzpamatovalo ... a to zejmena pri "hledani v mape", ale i napr. pri vyberu z menu apod... a to bez oledu na to, zda se "dotykam" nehtem nebo prstem .

dalsi negativum je silena nepresnost dotykova vrstvy.. ale neni to kalibraci, spis neco v SW - zatimco v menu nebo pri mackani "tlacitek" (treba zoom) je vse uplne v pohode, tak pokud prohlizim mapu a chci aktivovat nejaky POI, kus silnice apod., tak strefit ten spravny je oproti nuvi 760 prakticky nemozune - kurzor lita po displeji uplne jinde, nez jsem se dotknul atd...
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod ben. 13. 11. 2008 21:02

Na garminu řady 255W přibylo zobrazení POI při jakém koliv zvětšení/zmenšení měřítka mapy. dájí se vybrat kategorie např. pumpy. Je tato možnost dostupná i v 765? Měl jsem ji chvilku v ruce a toto jsem tam nenašel. Ve 255 to bylo tuším v nastavení displej... Kdo ví nech prosím odpoví :-)
ben.
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod piErcE 13. 11. 2008 21:48

neni to tam. ani v aktualnim updatu, ktery vysel dnes.
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod ben. 16. 11. 2008 20:03

Díky za odpověď.
Působí to nějak rozpačitě, že to 765 nemá.
ben.
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod piErcE 16. 11. 2008 20:09

Vsak ono se to v nejakem firmwaru objevi :)
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod Romstar 16. 11. 2008 20:46

Zdravím, tak co chlapi jak se vám jeví 765tka po čase? ;-)
Neexistuje hloupá otázka, jen hloupá odpověď.
Romstar
Junior
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků