Nefunkční internet

Poskytovatelé a technologie, dial-up, ADSL, kabel, optika, bezdrátové připojení

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod PanInkognito 12. 5. 2015 15:18

Zdravím mám problém s připojením. Mám 2 PC oba s OS Win 8.1, na obou používám Google Chrome. Dnes odpoledne mi najednou přestaly fungovat weby s .com a podobnou doménou. Weby s .cz doménou fungují normálně. Mám problém i s připojením k Steamu atp. Podle rychlosti připojení k internetu mi běži všechno normálně. V jsem se chtěl připojit na nějakou stránku s .comtak mi Chrome napsal DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN a nebo ještě ERR_CONNETION_TIMED_OUT. Skype jde třeba normálně. Díky za pomoc! :smile:
PanInkognito
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vladimir 12. 5. 2015 15:36

Restartuj router (odpoj na chvíli od elektřiny). Na vině může být zaplněná operační paměť routeru.

První pomoc: nastavit ve vlastnostech síťové karty počítače DNS server 8.8.8.8

Máš veřejnou IP-adresu? Pokud ano: podle typu routeru bychom možná poznali, jestli ho mohl napadnout hacker.
Obecně: Zkontrolovat zabezpečení, zakázat webovou administraci z internetu, zakázat ve firewallu routeru příchozí port 53 UDP.
Naposledy upravil vladimir dne 12. 5. 2015 15:41, celkově upraveno 1
vladimir
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PanInkognito 12. 5. 2015 15:39

Díky za odpověď, bohužel jsem úplný laik. Typ routeru je TP-LINK TL-WR340G 54M Wireless Router

-- 12. 5. 2015 16:55 --

Zkusil jsem změnit DNS podle tohodle návodu http://www.savana.cz/napoveda/ostatni/o ... e-windows/ ale bohužel se nic nestalo.
PanInkognito
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vladimir 12. 5. 2015 15:57

340GD má defaultně administraci z internetu zakázanou, tedy pokud jsi to neměnil, mělo by to být v pořádku.
Ani o možných DNS-útocích na tento router v internetu nic nenacházím.

Tedy pokud nepomůže restart, nastav si DNS 8.8.8.8.

Edit: návod je správný. Nastavil jsi to na správnou síťovou kartu?
Naposledy upravil vladimir dne 12. 5. 2015 15:59, celkově upraveno 1
vladimir
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PanInkognito 12. 5. 2015 15:59

Dle výše uvedeného návodu http://www.savana.cz/napoveda/ostatni/o ... e-windows/ jsem si to nastavil, dal restart a nepomohlo bohužel. Může být chyba na straně poskytovatele? Ráno vše fungovalo bez problému. Mám to nastaveno takhle http://nemesisup.cz/files/975/dns-2.png
PanInkognito
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vladimir 12. 5. 2015 16:01

Pokud by byla chyba na straně poskytovatele, nastavení 8.8.8.8 (na té kartě, přes kterou probíhá komunikace) by ji eliminovalo.

Edit: z toho obrázku nic nepoznám, dej sem výpis ipconfig /all, z toho uvidím, na jakou kartu jsi to nastavil.
Naposledy upravil vladimir dne 12. 5. 2015 16:03, celkově upraveno 1
vladimir
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PanInkognito 12. 5. 2015 16:03

Mám tam jenom tohle v nabídce, jak jsem to nastavoval: http://nemesisup.cz/files/975/dns-3.png
PanInkognito
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vladimir 12. 5. 2015 16:04

Realtek GBE: Nastavil jsi to pro kabel. Jsi připojený přes kabel, nebo přes wifi?
vladimir
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PanInkognito 12. 5. 2015 16:05

Tohle PC je připojené přes kabel který jde do routeru, který je připojen k dvojlince.
PanInkognito
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vladimir 12. 5. 2015 16:10

K dvojlince? 340GD nelze připojit k (telefonní?) dvojlince, není to modem.
vladimir
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PanInkognito 12. 5. 2015 16:24

Je to připojené k síťovému kabelu, který k nám zavedl poskytovatel.

-- 12. 5. 2015 17:27 --

Díky, na webu poskytovatele se objevilo: Vážení klienti, omlouváme se za dočasný výpadek zahraničních webů. Na odstranění pracujeme.
PanInkognito
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vladimir 12. 5. 2015 16:35

Aha, takže ne chyba v DNS, ale chyba v konektivitě do zahraničí.
vladimir
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PanInkognito 12. 5. 2015 16:36

Ano, snad napíší důvod, resp. jak se tak mohlo stát. Každopádně díky za pomoc.
PanInkognito
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Kysa 12. 5. 2015 19:00

Jediné co se dozvíš je, ti napíšou "Opraveno"
Jak se to může stát?
nenapsal jsi poskytovatele, tak těžko říct.
Pravděpodobně chyba v konfiguraci poskytovatele (ISP), nebo v konfiguraci ISP pro tvého ISP. Prostě někdo někde něco měnil nebo upravoval a úplně to nevyšlo ;)
Kysa
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vladimir 13. 5. 2015 16:36

...nebo něco shořelo nebo někdo překopal kabel a ISP měl napevno nastavenou cestu bez záložního připojení.
vladimir
Expert
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků