od pech. 29. 10. 2017 13:21
Jednoduše: nominální napětí autobaterie je 12V, nabitá bez odběru má +-12,5V
Rozsah nabíjecího napětí je od 13V do 14,4V Napětí nesmí dlouhdobě překračovat horní mez při jakýchkoli otáčkách i bez zatížení alternátoru spotřebiči, stejně tak když klesne pod 13V při maximální zátěži, protože pak už to dobíjí dohromady *****....
tzn. Vezmi měřák, externí, připoj na baterii, za klidu musí mít předepsané napětí, nahoď motor, nezapínej nic a sleduj napětí od volnoběhu až do maximálních otáček, ty zvyšuj a snižuj postupně, aby multimetr byl schopen registrovat jeho případné změny, na špičky je pomalý.... Pak zapni všechno co v autě je a udělej to znovu, pak napiš hodnoty otáčky/napětí/ zatížení a z toho se dá něco usuzovat.
JInak před testem zkontroluj stav a dotažení svorek zemnícího kabelu/pásu mezi agregátem a karoserií a mínus pólem baterie, pak dotažení svorek a stav silového vodiče mezi alternátorem a baterií, pak stav vodičů kontrolky/buzení/sledování - je tam jen signála vadný kontakt pak oblbne regulátor na jednu i druhou stranu. Nakonec zkontroluj stav alternátoru, zda není plný otěru z uhlíků, zda uhlíky nejsou krátké, zda je dobře ukostřen usměrňovací můstek, zda je správně napnutý řemen, zda nejsou mrtvá ložiska...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem