PIDy pro nabíjení akumulátoru

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Kevil 27. 10. 2017 18:32

Nemáte někdo zkušenost, zda umí aplikace FORScan načíst PID pro nastavení parametrů nabíjení ?

Napětí baterie [V], např. 14 V
Napětí baterie bez zátěže [V], např. 12,84 V
Napětí baterie v klidu [V] , např. 14,132 V
Požadované napětí baterie [V], např. 14,26
Předchozí stav nabití baterie [%], např. 86 %
Nastavení regulátoru napětí [%], např. 66 %
Výchozí stav nabití baterie [%], např. 86 %
Stav nabití baterie [%], např. 86 %

Viz https://www.2i.cz/images/2017/10/27/Smart_Charge_PID_List.png
Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kevil 28. 10. 2017 20:57

Za chodu motoru jsem pomocí aplikace FORScan něco změřil:
https://www.2i.cz/images/2017/10/28/Baterie_4x.jpg
Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 28. 10. 2017 20:59

K cemu to je?
anonymni

Odeslat příspěvekod Kevil 28. 10. 2017 21:57

Snažím se zjistit v čem je problém, baterie se mi nabíjí jen na 12,2 Voltu. Příčin může být alternátor nebo snímač monitorování baterie.
Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 29. 10. 2017 13:21

Jednoduše: nominální napětí autobaterie je 12V, nabitá bez odběru má +-12,5V

Rozsah nabíjecího napětí je od 13V do 14,4V Napětí nesmí dlouhdobě překračovat horní mez při jakýchkoli otáčkách i bez zatížení alternátoru spotřebiči, stejně tak když klesne pod 13V při maximální zátěži, protože pak už to dobíjí dohromady *****....

tzn. Vezmi měřák, externí, připoj na baterii, za klidu musí mít předepsané napětí, nahoď motor, nezapínej nic a sleduj napětí od volnoběhu až do maximálních otáček, ty zvyšuj a snižuj postupně, aby multimetr byl schopen registrovat jeho případné změny, na špičky je pomalý.... Pak zapni všechno co v autě je a udělej to znovu, pak napiš hodnoty otáčky/napětí/ zatížení a z toho se dá něco usuzovat.

JInak před testem zkontroluj stav a dotažení svorek zemnícího kabelu/pásu mezi agregátem a karoserií a mínus pólem baterie, pak dotažení svorek a stav silového vodiče mezi alternátorem a baterií, pak stav vodičů kontrolky/buzení/sledování - je tam jen signála vadný kontakt pak oblbne regulátor na jednu i druhou stranu. Nakonec zkontroluj stav alternátoru, zda není plný otěru z uhlíků, zda uhlíky nejsou krátké, zda je dobře ukostřen usměrňovací můstek, zda je správně napnutý řemen, zda nejsou mrtvá ložiska...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 1. 11. 2017 15:31

Amen 8-)
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kevil 7. 11. 2017 00:16

pech. píše:Jednoduše: nominální napětí autobaterie je 12V, nabitá bez odběru má +-12,5V

Rozsah nabíjecího napětí je od 13V do 14,4V Napětí nesmí dlouhodobě překračovat horní mez při jakýchkoli otáčkách i bez zatížení alternátoru spotřebiči, stejně tak když klesne pod 13V při maximální zátěži, protože pak už to dobíjí dohromady *****....

Nabíjecí napětí je v pohodě 14,8 V. Otázkou je, kolik ampérů dává alternátor do akumulátoru. Pokyny mu předává řídící jednotka pomocí sběrnice LIN. Zítra s tím jdu do servisu, aby to pořádně proměřili. Pokud na nic nepřijdou, zkusím změřit dobíjecí proud za jízdy sám pomocí datalogeru. Při kapacitě 60 Ah bych očekával, že tam poteče až 6 A.
Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 7. 11. 2017 07:21

To ocekavas spatne, pokud je baterka skoro nabita, potece proud mensi, pokud moc vybita, tak i podstatne vetsi. Pokud je tam za jizdy 14.8V, je to OK a pokud se ti nezda napeti baterky, tak to bude spis baterkou (ale 12.2V v klidu by mohlo byt OK, podle typu baterky)
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kevil 7. 11. 2017 23:14

12,2V v klidu není v pohodě viz
http://www.autobaterie.com/rady-a-tipy
Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 7. 11. 2017 23:16

Uz by som to Mondeo zapalil...tusim stale to riesis.
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kevil 8. 11. 2017 10:09

Auto je super. Jediný problém je spuštění přídavného topení v zimě při nízkém napětí baterie. V servisu se už na tom pracuje. Podle mě je něco s čidlem proudu na akumulátoru, případně s alternátorem. V pátek uvidím, na co přišli. Pokud na to nepříjdou, změřím bezkontaktně datalogerem (se záznamem naměřených hodnot) hodnotu proudu dodávaného alternátorem při dobíjení, případně detailně změřím komunikaci na sběrnici LIN mezi řídící jednotkou a alternátorem (posílá údaje alternátoru, jak velkým prodem má nabíjet akumulátor).
Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 11. 11. 2017 22:31

ty to pořád nechápeš - proud určuje rozdím napětí aku / alternátor, jejich vzájemný poměr vnitřních odporů, odpor vedení, přechoďáky atd. atd. atd....

O tom jestli se přídavný topení spustí nebo ne, rozhoduje zatížení alternátoru, který se kontroluje dalším pinem na něm - u VW je to DFN, u fordu to bude LIN, to jaký proud poteče do aku to není shopno zjistit, jediné co je to schopno zjistit, je jaké je na něm aktuálně napětí, které se zhruba shoduje s tím na alternátoru, ale samotné napětí na alternátoru/akumulátoru za normálních provozních podmínek příliš nerozhoduje o jeho zatížení, které může být nižší nebo i vyšší, pokud je zdroj - v tomto případě alternátor zdrojem dostatečně tvrdým a slušně regulovaným.... Teprve až když se zatížení blíží maximu, začně napětí klesat - tzn. zapneš všechno, otáčky jsou malé a víc vybudit to už nelze.. na t uhle situaci ale stačí poměrně málo, zapneš výhřev všeho, k tomu osvětlení, ventilaci, do toho unavená baterie a chod motoru v malých nebo volnoběžných otáčkách.... napětí začně padat, zatížení se blíží maximu a tu spirálui už to vědomě nezapne....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kevil 12. 11. 2017 21:27

pech. píše:ty to pořád nechápeš - proud určuje rozdím napětí aku / alternátor, jejich vzájemný poměr vnitřních odporů, odpor vedení, přechoďáky atd. atd. atd....

Už jsem zjistil, v čem je problém. Jde o nastavení parametrů v BCM (řídící jednotka): typ a kapacita baterie (vyměnil jsem originální baterii 60 Ah za 71 Ah) a případné přepnutí "regeneračního nabíjení" baterie na "konvenční nabíjení", které by mělo baterii nabít na 100%. Zítra vezmu notebook do auta, vyzkouším a dám vědět.
Viz také Ford Mondeo systém dobíjení https://ufile.io/80krx
Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kevil 20. 12. 2017 20:12

Už jsem se konečně dostal do řídící jednotky a změnil "regenerační nabíjení" na "konvenční". Až to projedu, dám vědět, jestli se již akumulátor nabíjí na 100%.

Obrázek
Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 12. 2017 20:15

:shock:
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků