Nepresnost merania nadmorskej vysky-LD-3W

Turistika, RDS-TMC, internetové mapy a další

Moderátor: Moderátoři Navigovat.cz

Odeslat příspěvekod ii22 18. 11. 2007 16:06

Dobry den,
prosim vas, stalo sa uz niekomu na tomto module, ze ked porovnal nadmorsku vysku na mape a v skutocnosti, ze sa vyraznejsie nezhodovali? Napr. mne namiesto 620 metrov ukazovalo 665 m. Cim to moze byt sposobene? Moze to byt aj softverova chyba? Dakujem vopred za rady a skusenosti. Inak je super a meria mi aj nizke rychlosti pod 5 km/h. :)
ii22
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod avmZ 18. 11. 2007 17:50

Záleží na tom kolik chytá satelitů, když jsou tak 4 tak nadmořská výška moc nesedí. Jinak jsem byl dost překvapenej že to docela odpovídá (+-5m), podle vrstevnic. Mám LD-3W (V.2) a plynule mění polohu i při 2km/h (bez zásahu).
avmZ
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ii22 18. 11. 2007 18:40

Ja som si nevsimol kolko som mal satelitov na prijme. Ale tomu rozumiem, ze cim viac, tym presnejsi vysledok. Cize Ti funguje aj pri nizkych rychlostich, ano? Inak aky mas firmware, resp. verziu? Nevies prosim ta ako sa to da zistit? :) Dakujem.
ii22
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod THeBaNDiT 18. 11. 2007 23:43

- minimum satelitov na zistenie polohy su 3
- minimum satelitov na zistenie polohy + nadmorskej vysky su 4
- cim viac satelitov, tym su poloha i nadmorska vyska vyratane presnejsie
zive: Lenovo Z570 (i5 2430M, RAM 8GB, GF GT540M 2GB)
digiarena: Nikon D5000 + 18-55mm DX VR + 55-300 DX VRII + Raynox DCR-150 + SB-700
avmania: Panasonic TX-P46ST30E + VU+uno + Xtreamer SW3 + ONKYO TX-NR414 + Jamo S 426 HCS 3
mobilmania: Samsung Galaxy S4
THeBaNDiT
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ii22 19. 11. 2007 13:23

Akurat som si nechal merat priblizne 240 km trasu v programe Nokia Sports Track, ale na 174 km mi pocitanie zastalo a isiel len cas. Neviete mi povedat, kde sa stala chyba? Bol zly signal zo satelitov. Mohla mat na to vplyv slaba energia baterky v mobile? Mal som len 1 palicku, ale nevybil sa mi ani na konci 240 km trasy. Stale som mal symbol na telefonre, ze je sparovany s modulom. Dakujem. :)
ii22
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jiří Kuruc 21. 11. 2007 09:10

Někde jsem četl, ale je to již dávno a asi bych to nedohledal, že některé mapy mají hodnoty nadmořských výšek vstaženy k jinému bodu. Pak je třeba zjistit, jakou odchylku od konkrétní mapy naměřená nadmořská výška bude a s tou pak počítat i u dalších bodů.

například mapa ukazuje 620 metrů, GPS 650 metrů, pak bude rozdíl permanentní -30 metrů. Ale jistý si tím nejsem tak mne klidně kamenujte :wink:

jinak měření nadmořské výšky u GPS není moc přesné, může to lítat i o těch 10 metrů i když bude dost satelitů :roll:
Jiří Kuruc
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jiří Kuruc 21. 11. 2007 09:14

Tak kamenování nebude, kdo se těšil má smůlu :D

Výškové údaje na mapách, vrcholech, chatách a dalších orientačních bodech však doposud vycházejí z klasických měření, vztažených k mořské hladině. Jelikož hladiny moří a oceánů nejsou ve stejné úrovni, existují rozdíly ve výškových údajích podle toho, od hladiny kterého moře jsou měřeny.

A proto také najdeme rozdíl mezi výškou z GPS a mapy. Podstatné však je, že rozdíl mezi GPS a mapou je na malém území prakticky konstantní. Na nových kvalitních mapách na tento rozdíl upozorňuje legenda. Například na Alpenvereinskarte 1:25.000 Blatt 26 Silvrettagruppe se píše, že výškové údaje z GPS jsou v průměru o 49 m větší než nadmořské výšky na tomto mapovém listu.

Tady je zdroj (a hromada zajímavých informací navrch)
http://www.gpsweb.cz/chyby.htm
Jiří Kuruc
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod avmZ 27. 11. 2007 21:49

Tak to vypadá, že hodnota nadmořské výšky závisí na použité aplikaci.

Obrázek Obrázek Obrázek

Přijímač (LD-3W) byl na jednom místě, pořízeno těsně po sobě po ustálení polohy a nadm. výšky. Nadmořská výška podle mapy cca 585m. Ve Sports Trackeru nebyla nastavená korekce nadm. výšky.

A teď mi prosím někdo vysvětlete proč to tak je. Jinak pokud kdykoliv srovnám hodnotu nadm. výšky ze SmartComGPS s turistickou mapou tak je vždy odchylka minimální (platí také pro zaznamenané trasy)

Garmin etrex Legend ukazoval ve stejnou chvíli na stejném místě 583m
avmZ
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků