chtěl bych něco nevím co

Turistika, RDS-TMC, internetové mapy a další

Moderátor: Moderátoři Navigovat.cz

Odeslat příspěvekod LADM 14. 11. 2007 11:53

Koupil jsem si program pro zpracování fotek Zoner 10, který má také možnost přiřadit do Exifu souřadnice z mapy nebo GPS přístroje (prošlá trasa). Kvůli tomu jsem program nekupoval, nevěděl jsem k čemu by to bylo dobré ale teď k fotkám dodatečně souřadnice z map přiřazuji, je to užitečné, po roce už se jinak nepamatuji kde jsem to vlastně fotografoval.

Teď bych si k vánocům rád koupil nějaký GPS přístroj, stačí mi bez displeje, nebo bez mapy. Dokážu zabloudit (nebo najít cestu) i podle papírové mapy, nepotřebuji drahou elektronickou. Nojo ale to si myslím teď, když ob celé problematice vůbec nic nevím. Možná že časem objevím že úspora několika tisíc nebyla rozumná úspora a měl jsem koupit něco lepšího.

Jaký GPS navigátor si mám koupit je hloupá otázka. Zajímalo by mě ale zda jste někdo touto cestou už prošli, k čemu jste nakonec dospěli abych se snadno a rychle a bez zbytečných výdajů poučil z cizích omylů.

Druhý stejně začátečnický dotaz:
Pro přiřazení GPS souřadnic z mapy používám pro fotky :shock: ČR mapu ČR 1.100 000, pro ČR a Evropu internetovou mapu Mapy.cz. Potřeboval bych také přiřadit souřadnice k fotkám z Nového Zélandu, zkouším o s mapou světa Gogole na netu, ale pořád mi to ukazuje 000 000 000. Nejde to, nebo v čem dělám chybu?

Děkuji za rady
LADM
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod LADM 17. 11. 2007 20:58

Napsal jsem sem dotaz tápajícího začátečníka ale ze 108 čtenářů mi bohužel nikdo neporadil. Snad jsem se měl zeptat přesněji:

Pěší turistika podle Labe, z Poděbrad do Nymburka
Cestou Vojty Náprstka z Berouna na Karlštejn
Z Nového Údolí přes Třístoličník a Plechý do Nové Pece
Přechod Toten Gebirge, Spitzmauer a Großer Priel
Přechod Novozélandských Alp, Mount Cook

Přiřazení souřadnic z track logu (jmenuje se to tak?) k fotografiím v programu Zoner Photo Studio 9 nebo 10