Reakce na první příspěvek:
Co se týká služby SPS (Civilisti), tak přesnost měření rychlosti je cca 0,3 m/s v každé ose na 95% hladině významnosti (negarantovaná hodnota), což je velmi pro běžného smrtelníka dost přesné. Ale hlavně to závisí na hodnotách PDOP, HDOP, VDOP, TDOP. Pokud si dobře vzpomínám, tak v systému GPS lze rychlost se stejnou přesností měřit tuším do 1,7 machu. Takže žádné zvyšování odchylky s nárůstem rychlosti. U služby PPS (NATO) je přesnost rychlosti 0,01 m/sec v každé ose na 95% hladině významnosti (objektivní hodnota). To jen k dopřesnění o přesnosti systému GPS.
U běžných komerčních GPS přijímačů je to u každého výrobce s přesností jinak (různé modely výpočtů pseudo-vzdáleností), ale to je řeč o nepatrných odchylkách. Laicky, běžné GPS jednotky zpracovávají data periodicky běžně právě v jednosekundovém intervalu. Takže těžko lze zobrazit okamžitou rychlost v reálném čase. Různé odchylky v měření, co ukazuje GPS přijímač, může způsobovat kdeco. Dokonce i přijímače s High-sensitivity čipem, např. díky odraženým signálům. Ale taková odchylka (kolik? 1,2 m?) pro nás nemá v podstatě valný význam.
Pro srovnání s tachometrem by to chtělo zachovat konstantní rychlost, alespoň pár vteřin, ale bez tempomatu je to kolikrát problém. Pokud je ale řeč o +- 2 km/h tak s tím si běžný řidič vystačí – hrubej odhad. Co se týká přesnosti tachometrů, tak tady GPS zatím nemá konkurenci. Navíc, co výrobce vozidel, to jiná technologie snímání rychlosti. S nárůstem rychlosti obvykle tachometry zobrazují rychlost s vyšší chybou (skluz kol aj.). Třeba Škodovky hodně lžou při rychlostech nad 120 km/h. Ale loňský model VW překvapil a držel stejnou odchylku ve všech jízdních režimech. Ale odchylka 30 % je dost, pokud se tedy nejedná o jízdu ve 150 km/h
Můj Opel na tachometru ukazuje 50 km/h a GPS 43 km/h. Na radarech jezdím podle GPS, jestli byla řeč o tomhle.