Proč je u nás RDS-TMC k ničemu

Turistika, RDS-TMC, internetové mapy a další

Moderátor: Moderátoři Navigovat.cz

Odeslat příspěvekod Akan 28. 12. 2011 13:07

Kvalita TT LIVE není taková jak by se na první pohled zdálo, RDS-TMC trvale zlepšuje

Nehoda autobusu na R7 u obce Kutrovice (Slaný) dne 28.12.2011, řidič zkolaboval.

Dopravniinfo.cz: „Zcela zablokovaná silnice R7 nutno objíždět!“

TomTom Doprava LIVE: „NIC !!!“

RDS-TMC postupně: „R7 – záchranné a vyprošťovací práce, nehoda, provoz v jednom pruhu střídavě pro oba směry, protisměrný provoz Exit 18 Knovíz – Exit 9 Bouchalka“.
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akan 30. 12. 2011 17:04

Aktuálnost zpráv RDS-TMC je přímo závislá na výkonnosti JSDI:

1. 30.12.2011 v 1340 nehoda na silnici II/145 v osadě Šebestov (STACHY) s lehkým zraněním, policie, hasiči, záchranka, průjezd ztížen.
D.I. indikace správná!
RDS-TMC indikace správná!

2. 30.12.2011 v 1515 ÚAMK hlásí uzavření silnice 16910 Srní – Modrava pro nesjízdnost.
D.I. indikace není!
RDS-TMC indikace není!

P.S.
TomTom LIVE v obou případech neindikuje nic!!!
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kuk sem 30. 12. 2011 18:15

To, že RDS TMC je přímo závislé na JSDI se ví minimálně 2 roky, viz diskuse na http://www.poi.cz v roce 2010 a 2011. I když ani toto tvrzení není zcela přesné, protože pokud nedošlo ke změně, pak RDS TMC data z JSDI vysílá okruh Vltava. Data z Globall Assistance vysílá Radiožurnál a data z Centrálního řízení hl. m. Prahy vysílá na pražské frekvenci Regina. Už z tohoto vyplývá, že RDS data jsou odvislá od poskytovatele, a také od toho, na který vysílač se RDS TMC přijímač v daném místě naladí.
Co se týká dat TOMTOM LIVE, pak tato data zpravidla indikují jen zdržení delší jak 3 minuty. Pokud je někde dopravní problém bez zdržení, pak TOMTOM LIVe toto neindikuje.
Netvrdím, že data ať už RDS nebo LIVE jsou stoprocentní - ani být nemohou už např z důvodu prodlevy než se událost systemem protlačí k uživateli.
Co tvrdím, že takto srovnávat je nesmysl - každá tato služba má zřejmě jiné priority, jiné zdroje a atké jiný smysl indikace.
Tvrdím, že LIVE data s velkou pravděpodobností nebudou indikovat nehopdy, kde nedochází ke zdržení - cílem LIVE NENÍ INDIKOVAT O NEHODĚ, NÝBRŽ O ZDRŽENÍ.
kuk sem
Návštěvník

Odeslat příspěvekod piErcE 30. 12. 2011 21:56

No, on Akan jako tradičně objevil ameriku :) I zde se tu o tom vedly velke debaty....
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akan 1. 1. 2012 12:07

kuk sem píše:To, že RDS TMC je přímo závislé na JSDI se ví minimálně 2 roky, viz diskuse na http://www.poi.cz v roce 2010 a 2011. I když ani toto tvrzení není zcela přesné, protože pokud nedošlo ke změně, pak RDS TMC data z JSDI vysílá okruh Vltava. Data z Globall Assistance vysílá Radiožurnál a data z Centrálního řízení hl. m. Prahy vysílá na pražské frekvenci Regina. Už z tohoto vyplývá, že RDS data jsou odvislá od poskytovatele, a také od toho, na který vysílač se RDS TMC přijímač v daném místě naladí.
Co se týká dat TOMTOM LIVE, pak tato data zpravidla indikují jen zdržení delší jak 3 minuty. Pokud je někde dopravní problém bez zdržení, pak TOMTOM LIVe toto neindikuje.
Netvrdím, že data ať už RDS nebo LIVE jsou stoprocentní - ani být nemohou už např z důvodu prodlevy než se událost systemem protlačí k uživateli.
Co tvrdím, že takto srovnávat je nesmysl - každá tato služba má zřejmě jiné priority, jiné zdroje a atké jiný smysl indikace.
Tvrdím, že LIVE data s velkou pravděpodobností nebudou indikovat nehopdy, kde nedochází ke zdržení - cílem LIVE NENÍ INDIKOVAT O NEHODĚ, NÝBRŽ O ZDRŽENÍ.

Mnou indikované nesrovnalosti se týkají úplného kolapsu dopravy v délce 3 hodin
Takže pane KUKU jsde vedle jak ta jedle.
P.S.
P.F. 2012

-- 1. 1. 2012 11:09 --

piErcE píše:No, on Akan jako tradičně objevil ameriku :) I zde se tu o tom vedly velke debaty....

Prvně mysli a pak piš
P.S.
P.F. 2012
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kuk sem 1. 1. 2012 12:51

Hmmm, bez komentáře...
kuk sem
Návštěvník

Odeslat příspěvekod all in one 1. 1. 2012 15:26

... no, chce to nadhled, případně nereagovat - Akan je zas o rok starší a lepší už to nebude! :pozor
all in one
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akan 3. 2. 2012 10:52

all in one píše:... no, chce to nadhled, případně nereagovat - Akan je zas o rok starší a lepší už to nebude! :pozor


Jižní spojka (Praha) zcela uzařena, prasklý velkokapacitní vodovod

Místo nehody křižovatka Mikuleckého - Vrbova.
Policie odklání dopravu.
Na LIV není NIC !!!
Na RDS-TMC ANO !!!
Signaliována úplná uzavírka a tvorba kolony s údajem zpoždění.
P.S.
FM 96,6 MHz
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kuk sem 4. 2. 2012 09:19

Vážený Akane,

Vaše srovnávání je k ničemu. Jako už po několikáté.
Vaše příspěvky působí jako od placeného agenta RDS TMC, protože jsou nevyvážené. Vytrhnete z kontextu JEDEN příklad, který vám vaše navigace nějak indikuje či neindikuje.
Vám zřejmě nejde o faktické porovnání stavu těchto dvou služeb.

Z vašich příspěvků, oplývajících množstvím vykřičníků a dodatečných P.S. /které mimochodem do diskuzních příspěvků vůbec nepatří/ vyplývá, že jde o pouhé výkřiky. Vy zde papouškujete cosi, co nemá srovnání.

Proč? Protože například nevíme, zda vaše navigace, přijímající LIVE má v daný moment signál, nevíme, který okruh RDS TMS /i když se to podle kmitočtu dá dohledat/ a na kterém místě v ČR přijímáte.

Obecněji: pokud neuvedete podmínky, za kterých jste porovnání prováděl, je to k ničemu.

Připomínek k vašim příspěvkům mám asi tak milion a půl - kdysi jsem vám zde napsal spolu s jinými, že na vás nebudu reagovat, ale občas se ty vaše nesmysly nedají číst, a jde o to, aby jste méně informované nezahltil vašimi polopravdivými a občas i nesmyslnými názory.

Takže vážený pane:

1/
3.2.2012, 11:15 mapa na stránce http://www.tomtom.com/livetraffic/?Lid=10 tuto uzavírku zná a indikuje. Dokonce při navigování přes Prahu tento úsek z navigování vylučuje.
2/
RDS TMC moje navi přijímá, ale protože je staršího data a tedy staršího navcore, nevím na jakém kmitočtu a tedy nevím, od kterého poskytovatele tato data v daný okamžik přijímala. Tuto uzavírku indikovala také.

Rád bych to uzavřel:
Vy přímo čišíte tím, jak neumíte diskutovat. Vykřikujete s vykřičníky, péeskujete vaše P.S. někdy i 4x a když vám někdo něco vyvrátí či přímo dokáže, že nemáte pravdu, "umě" /ve smyslu slova umí - převedete tema jinam, že ano?
Nebo několik dnů, než ta zpráva, kde jste ze sebe udělal xyz zapadne trapně mlčíte.

A pak začnete nanovo.

Takže AKANE, pište si co chcete, ale prosím, aby jste vy speciálně psal do podpisu "jde o můj soukromý názor, který se nemusí zakládat na pravdě".

A my ostatní?
My už víme, že ne vše, co si zde čteme nutně musí být pravda...
Speciálně ve vašich příspěvcích, Akane, je nezbytné filtrovat velmi důkladně...

A dotaz: Proč kopírujete citaci z příspěvku, který je hned nad vaším příspěvkem? na www.poi.cz by vám moderátoři fora pěkně vyčinili.
kuk sem
Návštěvník

Odeslat příspěvekod all in one 5. 2. 2012 08:08

Je normální, že se předchozí příspěvky nekopírují a na většině fór jsou za to "tresné body" až vyloučení. Tady bohužel moderátoři, již asi dva roky, na svoji úlohu zcela rezignovali. Projevuje se to samozřejmě na úrovni diskutujících a jejich příspěvků....
Akan je klasickým případem takového diskutéra, jeho příspěvky jsou zcela bezobsažné a čiší z nich trapná snaha se zviditelnit - viz rozsáhlé doprovodné komentáře o tom jak ho vzali Superbem na hory, jak byl pravou rukou letovoda Čs. lidově-demokratické armády, že on přivezl prvního Garmina do ČR a podobná moudra. Za povšimnutí stojí také to, jak si neopomene vždy sám sobě "poděkovat".
Na takové diskutéry platí jedinné - NEREAGOVAT !!!

P.S. - NEREAGOVAT !!!
P.P.S. - NEREAGOVAT !!! - NEREAGOVAT !!!
.
.
P.P.P.P.......P.S. - NEREAGOVAT !!! - NEREAGOVAT !!! - NEREAGOVAT !!!....- NEREAGOVAT !!!

A proč? To nám nejlépe objasní oblíbený pan Renčín - a věřte mu! :
Přílohy
Snímek10b.jpg
Snímek10b.jpg (150.11 ) Zobrazeno 7962 krát
all in one
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akan 14. 2. 2012 01:15

13.2.2012 prasklé potrubí a tvorba náledí ulice "Na Zlíchově" PRAHA
Sledování od 2200 do 2300 hod SEČ.
TT GO 910 (aplikace v7.3 FM 95,9/96,9/103,9/104,5 atd. ... v celém rozsahu stejné zprávy) a TT GO 720 (aplikace v8.3 a v 9.3 FM automatika neindikuje, ručně dtto GO 910, v celém rozsahu stejné zprávy).
P.S.
Na TT Home Zobrazit dopravu - TT route Planner "Live Traffic NEINDIKUJE NIC !!!
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akan 16. 2. 2012 10:24

16.2.2012: "Silnice E59/36 z Jihlavy na Moravské Budějovice v rozsahu Předín - Želetava - Martínkov - Litohor dlouhodobě zablokována, informace jsou i v denním tisku a LIVE dává zpoždění 2 minuty. RDS-TMC průběžně upravuje své hlášení, ukazuje kde je silnice obtížně průjezdná a kde je zcela uzavřena. Podobné informace jsou na Dopravních informacích".
P.S.
Použit stejný systém sledování jako v předchozím popsaném případu s prasklým potrubím, tedy souběžně PC, GO 910 s NCv7.9 a GO 720 s NCv9.4. V režimu automatického skenu dodává GO 720 prvé informace v okamžiku zapnutí, další v nominálních periodách přepisu.Výsledky na indikaci zpráv RDS-TMC jsou v případu postupného ručního ladění shodné s automatickým.
P.P.S.
Na severovýchod od Brna je na RDS-TMC indikován nevídaný hrozen meteorologických problémů a uzavřených silnic. LIVE má jedinou indikaci Janovice - Křoví - Janov pomalý provoz o kalamitě na D1 NIC!!!
P.P.P.S.
V 10 00 indikováno na RDS-TMC 272 událostí na LIVE 164.
P.P.P.P.S.
RDS-TMC Přechod hranice do Německa na Sv. Šebastiánu uzavřen pro vozidla nad 3,5 t. Silnice daleko za Chomutov paralizována v délce 58 km. LIVE udává jednu nehodu v oblasti Křimov.
P.P.P.P.P.S.
Je zbytečné pokračovat, dneska to LIVE.CZ projelo kontumačně KO!!!
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akan 2. 3. 2012 22:20

Stav TT GO s RDS-TMC na území CZ/GE/AT

Plán cesty:
Brandýs nad Labem - Rozvadov - Regensburg - Munchen - Rosenheim - Bruck am Ziller, Dorf č. 14 ve dnech 26. 2. 2012 - 2. 3. 2012, (543km).

Plánovač:
TomTom Route Planner.

Zařízení:
GPS TT GO 720 s apl.v9.400, mapa Europe v870/mSD 4GB, přijímač RDS-TMC 4V00.013.

Pokrytí signálem FM:
Při cestě tam i zpět plné pokrytí bez přerušení, ladění samočinné a zkušebně (v ČR) i ruční.
Shoda informací RDS-TMC a Informačních tabulí na dálnicích v ČR částečná, v Německu a Rakousku úplná. Shoda RDS-TMC a Informačních tabulí se skutečností v Německu a Rakousku úplná (100%) a to i v dynamice vývoje zpoždění (oblast Munchen-Nord). Shoda se skutečností v ČR 20%.

Samočinné přeladění z ČR na Německo tam i zpět proběhlo, zpoždění náběhu informací je při přechodu z Německa do ČR výrazně delší než naopak. Činnost RDS-TMC v Německu a Rakousku probíhá přelaďováním stanic a nikoli přechodem ze země do země, zobrazovány jsou informace RDS-TMC na celém území obou států souběžně.

P.S.
Přechod na informace RDS-TMC v ČR lze výrazně zrychlit zadáním ručního ladění FM 88,4 MHz před hranicemi, vysílač je daleko, nenaladí se a skenování hledá dále, až se chytne podle síly signálu na Vltavu a pak na Radiožurnál.

P.P.S.
Zvláštností FW pro RDS-TMC je zkracování plánu trasy tak, že se posouvá bod GO ve směru jízdy. Záloha „dozadu a do stran“ je udržována v rozsahu k udržení potřebných informací pro případné změny reálné trasy.

P.P.P.S.
Nejnovější Apl. V9.400 (viz příslušný článek v sekci TT) je v současnosti nabízena zdarma jako v9.401.
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akan 22. 3. 2012 01:33

Co nového v RDS-TMC

Vytvořeno podle vlastní zkušenosti při konzultaci s Vedoucím SW podpory JSDI

Zdroje a šíření zpráv RDS-TMC pro GPS navigace vybavené přijímači FM:
Informační kooperace mezi JSDI a ÚAMK sdružuje všechny dostupné informace, tedy jak vlastní informace z technických prostředků JSDI, tak od Policie ČR, IZS, Hasičů a Dopravních zpravodajů ÚAMK (Zelený anděl). JSDI tyto informace verifikuje, odstraňuje duplicity a publikuje. Protože uživatelem výstupu JSDI je ÚAMK, který vysílá stanicemi ČRo 1, jsou jeho zprávy prakticky shodné s těmi, které vysílá JSDI stanicemi ČRo 3. Dalším uživatelem výstupu JSDI je TomTom, který má svůj vlastní výstup ve formátu XML. Dodatečné zpracování u TomTom poskytuje informační tok zobrazovaný v ČR na mapovém podkladu TomTom Route Planner jako LIVE Traffic. V současné době vysílají všechny stanice ČRo 1 a 3 určené k přenosu informace RDS-TMC pro území ČR shodný objem informací.

Příjem a zpracování zpráv RDS-TMC v GPS TomTom s přijímači FM:
Navigační aplikace v7.903 a v9.401 nyní mají zlepšený proces ladění FM, který je závislý na použité mapě (nejnověji v885.4xxx rozpoznatelná podle diakritických znamének českých názvů) a závisí také na teritoriu, kde navigování probíhá (nejnověji na území Německa a Rakouska, kde je RDS-TMC regionálně sloučeno). Sloučené vysílání udává mimo vlastních informaci také informace dynamického řízení shodně se světelnými tabulemi, uživatel je však má z RDS-TMC k dispozici o mnoho dříve, než tyto tabule uvidí. Zkušenosti z okolí Mnichova, Norimberku a další jsou velmi příjemné, doprava je klidná jak při zpomalování, tak při zrychlování. Uživatelé mají nejen informaci o doporučené rychlosti z informačních tabulí, ale i obšírnější informace z RDS-TMC o délce kolony, okamžitém zdržení, o změnách situace a doporučení k úniku, když se doprava zcela zastaví atd.

P.S.
Podmínkou uvedené funkce GO x10, 20, 30, 40, 50 je pravidelná aktualizace prostřednictvím TomTom Home.

P.P.S.
Po aktualizaci GO 720 na aplikaci v9.401 se projevila vada v údaji roku pro zadání aktuálního času pro IQ Route. Probíhá řešení s Technickou pomocí TomTom. Tím se ukazuje, že je po aktualizaci vhodné projít všechna nastavení a přezkoušet všechny funkce. O zálohování před aktualizací nemluvě.

P.P.P.S.
Vada nastavení roku pro zadání času plánování podle IQ Routes se odstranila po zachycení 6 až 8 družic a synchronizaci hodin v nabídce "Nastavit čas". Synchronizace sice proběhla o 4 časová pásma východně (- 4 h) rok se však nastavil správně. Po cca 20 minutách se i čas nastavil na hodnotu SEČ.

P.P.P.P.S.
Při shodné aktualizaci GO 750 na aplikaci v9.401 se nic podobného nestalo. QuickFix byl v obou případech (GO 720, 750) udržován denně.
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akan 18. 8. 2012 11:17

Pražský okruh je od 1100 18.8.2012 na jeden den uzavřen pro technickou kontrolu bezpečnostních systémů tunelů. RDS-TMC ČRo a LIV Traffic TomTom nic k této na portálu D.I. včas oznámené výluce neindikují. To je prokazatelná chyba operátorů RDS-TMC. Kdo jsou tito konkrétní lidé a proč v tak drahém systému neplní svou roli? Zůstane tato stále se opakující nefunkčnost nadále kryta anonymitou?
P.S.
Po vzniku kolon na obchvatu LIV Traffic indikuje, uzávěru nikoli.
RDS-TMC v 13 50 nic.
P.P.S.
Chyba hlášena Z.A. UAMK v 14 08.
Akan
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Autor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků