Proč je u nás RDS-TMC k ničemu

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Čenda 12. 11. 2010 11:38

U nás není RDS - TMC k ničemu! K ničemu jsou různí vykukové, kteří při každé práci myslí jenom na vlastní kapsu. Každá věc u nás je spojena zejména s korupcí!
Tento systém jinde pracuje k velké spokojenosti a u nás se pomalu rozjíždí. Pořídil jsem si ke svému TT G0 910 po 5 letech také anténu RDS TMC a zatím jsem spokojen. Získávám, co jsem ani nečekal.
Čenda
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vilik 12. 11. 2010 18:42

Čenda píše:U nás není RDS - TMC k ničemu! K ničemu jsou různí vykukové, kteří při každé práci myslí jenom na vlastní kapsu. Každá věc u nás je spojena zejména s korupcí!
Tento systém jinde pracuje k velké spokojenosti a u nás se pomalu rozjíždí. Pořídil jsem si ke svému TT G0 910 po 5 letech také anténu RDS TMC a zatím jsem spokojen. Získávám, co jsem ani nečekal.

Pššt. To neříkej moc nahlas. To se tady moc nenosí. :D
vilik
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Akan 2. 12. 2010 10:49

Akan píše:
p.jirasek píše:Obávám se, že ani nemohla býti vložena. Pochybuji, že tento úsek PO je v lokalizačních tabulkách. Ale je to pouze můj subjektivní názor, nemám to ověřeno.


Zprávy RDS-TMC z PO se zobrazují velmi aktuálně!!!

2.12.2010, 10 45 R1/E50 - nehybný provoz 21 Jinočany/16 Slivenec.
190 indikovaný údaj, který byl bezprostředně předtím než jsem jej stačil odečíst aktualizován.

Je možné, že by to šlo bez LT???
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod piErcE 2. 12. 2010 12:07

Akane, nez tu zase zacnes krafat bejkoviny a vyvolavat poplachy, tak se zkus prosim Te podivat aspon na mapu Prahy, na mapu Okruhu kolem Prahy, a do udaju o tom, kdy byla ktera cas Prazskeho okruhu sprovoznena. Ale ono to nikde nebylo napsane, takze jsi si to nemohl nikde nasprtat, "EXPERTE".

Takze, aby jsi mohl machrovat priste - usek mezi 16 a 21 kilometrem je nejstarsi cast Prazskeho okruhu, ktera byla postavena jeste za totace.
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 3. 12. 2010 12:56

Stačí kliknout na úsek s indikací RDS-TMC a vypíše se co je to za okruh

To že je PO stavěn po částech nic neznamená. Řeč je o tom, zda tam jsou nebo nikoli Lokalizační tabulky a kdy tam bude provozováno RDS-TMC. To je o čem to celé bylo a je.
Není to o neurvalcích a nesnášenlivých účastnících diskuze PIRCE.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod piErcE 3. 12. 2010 13:09

ale samozrejme ze to ZNAMENA a rec o tom JE. pokud je kus okruhu postaveny uz tricet let, tak je samozrejme, ze na nem LT tabulky jsou. a pokud je nejaky kus okruhu v provozu mesic, tak je celkem prirozene, ze na nem lokacni tabulky NEJSOU. kurna, to je to tak tezky, aby jsi to pochopil? je opravdu videt, ze naprosto nemas anung, o cem tu placas.
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod shevy 3. 12. 2010 16:04

proc je TMC RDS v cechach k nicemu????Myslim ze je to jednoduche...vcera jsem si pusttil zpravy na ct1 z archyvu....a myslim ze me je to jasne.....snahy asi jsou...ale je to proste ceska klasika...bordel-bordel-bordel....jeden haze problem na druheho...nikdo se nechce dohodnout..nikdo nechce ustoupit...kazdy ma svou pravdu a pak to proste nemuze fungovat...zdarny priklad toho proc neco nemuze fungovat...nevim no...ale kdyz se chce a bo by se chtelo...slo by to...staci se podivat do zapadni evropy...a z me praxe v USA vim ze to funguje velice dobre...no tak kde je ten problem...kazdy jak jsem rekl ma svou pravdu...desitky pravidel (mozna jde i o prachy:))) ) ale ve finale to odnese obycejnej uzivatel navigace.....ale kdyby se chtelo tak by to slo....to je muj nazor....cz je stale nemenna...skoda
shevy
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Akan 23. 1. 2011 11:39

[quote="piErcE"]Akane, nez tu zase zacnes krafat bejkoviny a vyvolavat poplachy, tak se zkus prosim Te podivat aspon na mapu Prahy, na mapu Okruhu kolem Prahy, a do udaju o tom, kdy byla ktera cas Prazskeho okruhu sprovoznena. Ale ono to nikde nebylo napsane, takze jsi si to nemohl nikde nasprtat, "EXPERTE".

Toto je z praxe pane kolego, stejně jako to, co jsem tvrdil o PO!

2 x 1200 km v EU s RDS-TMC ve dnech 14. a 22. ledna 2011

Trasa: Brandýs nad Labem (CZE), Konstanz (DE), Stein am Rhein (DE), Neuhausen am Rheinfall (CH), Annecy (FR), Tignes - Val Claret (FR) a zpět. Plán trasy s využitím TYRE v TT Home. Prohlídka trasy a informace o stavu dopravy v EU prostřednictvím TT Route Planner (denně v průběhu ledna). Navigace TT GO 910, Navcore 7.903, Mapa W/C Eu v860.3100 (4 x do roka aktualizace a MapShare). Přijímač RDS-TMC druhého typu (novější).
Použití RDS-TMC: Pokrytí signálem FM od Brandýsa po Annecy 99,8 % trasy s malými výpadky mezi Plzní a hraničním přechodem Rozvadov, dtto na trase před Norimberkem. Za Annecy pokrytí signálem FM není. Pokrytí dopravním zpravodajstvím v místním jazyce na rádiu v DE a CH shodné (kmitočty v dopravních informacích CH jsou místně přesné). Nastavení GO na ČR/DE/CH/FR je nutno provádět ručně. Nastavení podle síly signálu není při skenování kmitočtů a udržení příjmu zdaleka tak pružné (kontrola prováděna jiným GO).
Výstrahy: 1 výstraha na D5 při cestě tam byla opakovaně přijímána po dobu cca 20 minut, skutečný stav hlášení naprosto neodpovídal. 2 výstraha při cestě zpět na A6 opakovaně přijímaná po dobu 25 minut, skutečný stav hlášení naprosto neodpovídal. V obou případech šlo o vznik dopravního zpoždění. Skutečné práce dlouhodobě prováděné na dálnicích v DE (svedení do jednoho pruhu) v hlášeních nebyly.
P.S.
Dodatek k použití GPS: Příjem signálu po celé trase byl přerušen v CH v místě, kde dálnice vede paralelně (těsně) s elektrifikovanou železniční tratí a několikerým překřížením vedení VN z rozvodny. V tomto prostoru došlo i k odskoku na paralelně vedoucí komunikaci nižšího řádu. Příjem signálu byl zcela přerušen výpadkem přijímače GPS při několikerém bezprostředně po sobě následujícím přerušení příjmu při průjezdech tunely ve FR, když v mezerách nedošlo k plnému obnovení činnosti. Bylo nutno vypnout a zapnout napájení. Pro plánování a jízdu s vyhnutím se dálničním úsekům v oblasti Albertville a Annecy je vhodné použít „Omezenou rychlost“ a reagovat podle svého uvážení. Cena placených úseků je cca 6 EUR, objíždění prodlouží trasu o cca 40 km. Po dálnici lze zcela minout Annecy a Albertville, prodoužení je cca 60 km. Vzhledem k značným prodlevám na úsecích s omezenou rychlostí v DE je rovněž výhodné použít „Omezenou rychlost“. Plán podle času „dojezdu“ je pak i s přestávkami na minutu přesný.
Dodatek k mapě W/C Eu v860: Vyznačení komunikací v lyžařských střediscích FR není plnohodnotné, je lépe použít TYRE s GoogeleMap a vytisknout. Naopak příjezd do obcí v DE a malého hotelu v CH byl přesně na číslo orientační (to platí jižněkolik let). Malá města ve FR nemají zdaleka tak dobrou úroveň zákresu nevýznamných komunikací jako je tomu v Brandýse nad Labem.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 14. 2. 2011 11:56

Čenda píše:U nás není RDS - TMC k ničemu! K ničemu jsou různí vykukové, kteří při každé práci myslí jenom na vlastní kapsu. Každá věc u nás je spojena zejména s korupcí!
Tento systém jinde pracuje k velké spokojenosti a u nás se pomalu rozjíždí. Pořídil jsem si ke svému TT G0 910 po 5 letech také anténu RDS TMC a zatím jsem spokojen. Získávám, co jsem ani nečekal.


2 x 490 km v EU s RDS-TMC ve dnech 9.2. až 13.2.2011

Trasa: Brandýs n. L., Písek, D.Dvořiště (CZ), Linz, Salzburg, Maishofen - Mitterhof (Zell am See/A).
Plán trasy s využitím TYRE v TT Home. Prohlídka trasy a informace o stavu dopravy v EU prostřednictvím TT Route Planner (denně v průběhu února). Navigace TT GO 910, Navcore 7.903, Mapa W/C Eu v860.3100 (4 x do roka aktualizace a MapShare). Přijímač RDS-TMC druhého typu (novější). Kontrola druhým automobilem (VW) s integrovaným systémem navigace z června 2010.
Použití RDS-TMC: Pokrytí signálem TAM od startu po sjezd na dálnici A7/E60 (A) 100%. Od sjezdu po cíl bez signálu v obou automobilech (ladění TT GO 910 přepnuto na „Rakousko“ a po nezachycení na „Jiná země nejsilnější signál“, periodicky střídáno, ladění VW na automat). Pokrytí ZPĚT od Bad Reichenau před Salzburgem až po cíl 100%. Krátké nevýznamné výpadky v trvání cca 5 až 10 vteřin asi 6 krát (ladění shodně s příjezdem).
Výstrahy: 1 výstraha na A7 TAM odstraněna do příjezdu (cca za 20 minut), signalizace zmizela asi 5 km před místem nehody, známky po střetu vozidel nulové, silnice suchá. 1 výstraha na A7 ZPĚT odstraněna do příjezdu (cca 35 minut), signalizace zmizela asi 2 km před místem nehody, známky po střetu vozidel nulové, silnice mokrý sníh, v okolí s vyšší n.m. dávalo RDS-TMC výstrahu s „Vločkou“.
2 výstraha na E55, křižovatka SKALKA u Příbrami (signalizace nastoupila 135 km před indikovaným místem, signalizace zmizela 9 km před signalizovaným místem), cca 6 km před místem SKALKA před křižovatkou HÁJEK dostižena stojící kolona, na silnici mokrý sníh. Podáno hlášení členem Z.A. Zahájen objezd podle samočinného přepočtu TT GO 910 do Příbram přes Jeruzalém, vozidlo VW ponecháno pro kontrolu v koloně. Průběh konzultován mobilem, nová výstraha nebyla signalizována.
Výsledek: Obě vozidla měla po objížďce a odstranění zácpy na E55 před Dobříš odstup cca 15 km.
P.S.
Doměnkou může být vyřčeno, že dispečer stáhnul signalizaci nehody podle pokynu ze silnice a obnovení plynulosti provozu trvalo ještě asi 20 minut.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 19. 2. 2011 17:15

RDS-TMC živě (19.2.2011) od 16.00

Blaník 16.25: „Nehoda Ždánice u Kolína (K.Hory) blokuje plynulost provozu“, zdržení do 20 minut.
RDS-TMC 16.27: „Porucha vozidla, cesta uvolněna“, zobrazení ukazuje kolonu v obou směrech, zdržení není indikováno.

Blaník 16.35: „Hlášen vznik námrazy mezi Lukavec – Pacov na Vysočině“.
RDS-TMC 16.37: „Indikace mezi Lukavec – Pacov“ (Vločky, !, Autíčka), kolona v obou směrech, výpis 128 – kluzká vozovka, námraza, zdržení není indikováno.
P.S.
Časy RDS-TMC (vše přijato na jediném kmitočtu 95.9 MHz) jsou k okamžiku, kdy se mi podařilo najít příslušná místa a přečíst indikaci na TT GO 910 s NC7.903 na mapě W/C Eu v860.3100 s přijímačem RDS-TMC druhého typu (novější).
P.P.S.
Počet v ČR indikovaných výstrah a upozornění kolísal v rozsahu 280 až 290.
P.P.P.S.
Na základu mých pozorování RDS-TMC v Rakousku, Německu, Francii a v ČR (Poznámka pro pana SHEVY do USA: Prováděných za jízdy ve dvou automobilech a v kuchyni na stole) lze konstatovat, že počet indikací je v ČR zdaleka nejvyšší. Aktuálnost je srovnatelná, porovnání s informacemi souběžně přijímanými autorádiem jednoznačně ukazuje na vyšší užitečnost RDS-TMC v GPSNavi.

Přídavek v 17.50:
RDS-TMC (104.5 FM): Mezi H. Králové (Mor. Předměstí) a obcí Hor. Redice na E442-rozměrný náklad. Kdy hlášení pomine?
P.S.
Informace o rozměrném nákladu zmizela z indikace RDS-TMC na TT GO 910 v 18.57 SČ. To je zdá se realistické.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 27. 8. 2011 19:38

Led na silnici v létě?
Dne 27.8.2011 ve 20 hodin 33 minut je na RDS-TMC 104,5 FM vysílána výstraha na led v Praze v ulici Turkova/Vyskočilova a Ryšavého. Vysílání se stále opakuje v nezměněné podobě.
P.S.
Na "dopravniinfo.cz" je v téže době na 32 km D1 v pravém pruhu nehoda: OA na střeše. RDS-TMC 104,5 FM neuvádí nic.
P.P.S.
Jde o neseriózní práci koho?
Ptám se šéfredaktorů ČRo 3!
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 28. 8. 2011 11:19

Odpověď na mou připomínku poslanou portálem D.I.

(Másleduje kopie odpovědi bez mé korekce)

meteostanice TSK Praha měl poruchu a posílaly špatná data. Děkuji za
informaci, situace byla již napravena, a to Vaší zásluhou.

P.S.
Nechci mít zásluhy za takovéto věci.
Chci jako daňový poplatník řádný chod systému, za který byly vydány miliardy ze státní kasy!

P.P.S.
Navrhuji zřídit trvalé téma Chyb RDS-TMC obdobné Chybám map T.A. potažmo CEDA.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 7. 9. 2011 22:16

Je REGINA nejlepším zdrojem RDS-TMC zpráv?

Dne 7. 9. 2011
Ve 22 00 hodin REGINA 92,6 FM podává pro Prahu 38 až 44 informací RDS-TMC. Pro úsek rozestavěného mostu přes D1/E50/E55/E65 Exit 15 Všechromy – Exit 10 Modletice udává „Omezení, práce na silnici, nehybný provoz“.

V tutéž dobu Dopravní informace udávají pro tentýž úsek různé práce a stupeň 1 (Zelený).
RDS-TMC 104,5 FM ČRo3 pro tentýž úsek udávají práce na silnici a zpomalení (Modrá).

Ve 23 00 hodin REGINA 92,6 FM podává pro Prahu 25 až 38 informací RDS-TMC. Pro úsek rozestavěného mostu přes D1/E50/E55/E65 Exit 15 Všechromy – Exit 10 Modletice udává „Omezení“.

V tutéž dobu Dopravní informace udávají pro tentýž úsek různé práce a stupeň 1 (Zelený).
RDS-TMC 104,5 FM ČRo3 pro tentýž úsek udávají práce na silnici a zpomalení (Modrá).
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 24. 10. 2011 20:28

Je zdrojem základní informace pro RDS-TMC a TT LIVE ČR JSDI?

Jestliže ano a jinak to asi není možné, pak jsou (v souladu s tímto tématem) k ničemu již dvě nabízené služby, z toho ta druhá a novější jako placená (po roce bezplatného užívání). To že by si takový GIGANT jako TT nechal líbit? Inu jak říkají naši bývalí Velcí Bratři: "Počkáme a uvidíme".
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 2. 12. 2011 22:17

Ukázka naplánované trasy zobrazuje reálné údaje RDS-TMC

Na mapách v880 naplánovaná trasa po spuštění ukázky s připojeným přijímačem RDS-TMC a externí anténou GPS zobrazuje reálné údaje RDS-TMC, včetně vlivu počasí na sjízdnost a to správně v jízdních pruzích s vynačením délky (začátku, průběhu a konce) úseku. Sledováno 2.12. 2011 v 21 30 až 21 50 - silný déšť na úseku Štěrboholské spojky a Jižní spojky (Praha). Zobrazují se i okolní viditelná omezení, i když nejsou přímo na naplánované trase. Pokusy o takové zobrazení byly dělány už dříve, nyní to funguje celoplošně. Signál byl přijímán z FM 88,5; 92,1; 95,9; 96,6;104,5 MH.
Akan
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků