Proč je u nás RDS-TMC k ničemu

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod kuk sem 26. 10. 2010 07:20

Plný souhlas
- na poi.cz i zde na navigovat.cz už pomalu i "zarytým obhajovatelům RDS TMC" dochází, že RDS TMC v podmínkách ČR je pouhým žroutem peněz a praktický smysl krom Prahy, která jako jediná má jakž takž relevantní údaje z tohoto systému je nevalný.
Viz desítky na poi.cz popsaných a chybně indikovaných nebo neindikovaných událostí na významných silnicích první třídy, o nižším stupni silnic raději nemluvme vůbec.
A to má možnost si každý ověřit v praxi sám - funkčnost bych vyjádřil číslem v Praze kolem 75 procent, jinde pod 50 procent a na okresních komunikacích II. třídy se blíží k nule procent.
kuk sem
Junior

Odeslat příspěvekod Margit S 26. 10. 2010 09:34

Ne, ne Platiči to jsme si jen nerozuměli. Tím, že budou LT zapotřebí pořád jsem měla na mysli ať už ty informace budou distribuovány, kterýmkoli způsobem anlogově, digitálně nebo po netu. Pro všechny způsoby je potřebaná tato Lokalizační vrstva, do které se zadá odkud kam problém sahá.
Tedy pokud není znám nějáký jiný způsob, který mi unikl?
Margit S
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod kuk sem 26. 10. 2010 10:39

Přechod na digitální vysílání rozhlasu ???

Samozřejmě, že se digitálně rozhlas vysílat bude, on už dokonce jako součást některých "programových balíků" na satelitech a v kabelových rozvodech vysílá.
Problém je jinde - v Evropě jsou miliony aut s analogovými přijímači - a pokud by se jakkoli změnil způsob vysílání, tyto přijímače jsou k nepotřebě. Nedovedu si představit, jak "naučit" tyto přijímače digitální signál. Případná vestavba "nějakého" dekoderu či v televizní terminologii "settopboxu" by asi byla včetně demontáže a montáže dražší než nové autorádio. Případně celá generace navigací s vestavěným RDS TMC přijímačem by byla k nepotřebě - jsou to analogové přijímače.

Druhá stránka věci je samotné RDS TMC - vyžaduje nejen v podstatě "manuální" /i když automatizované systemy také existují/ zadávání dopravních problémů do systému, má omezenou přenosovou kapacitu /!!!/ a přestože technická specifikace RDS TMC umožňuje např . zobrazit délku zdržení, např. výrobce TOPMTOM degradací navcore toto potlačil. Dále je RDS TMC z principu zobrazování závislý na další mapúové vrstvě, na lokalizačních tabulkách. A to je asi největší problém RDS TMC v ČR.

Jak se vyjádřili jiní - a dle mého názoru informovaní - údajně se vyvíjí technicky zcela jiný, celoevropský system přenosu dopravních dat do navigací. bližší specifikace není zatím veřejnosti známá.

Očekávám, že RDS TMC v ČR bude ještě pár let přežívat na současné úrovni.
Je zde problém LT u poskytovatelů i v mapových vrstvách navigací, pokrytí signálem z různých okruhů vysílačů, volba poskytovatele, problém navcore u výrobců atd...
Postupně odumře, pokud se tak už nestalo - s vyjímkou Prahy a částečně dálnic je systém nepoužitelný.
Neznám nikoho, a ani na diskusích zde nebo na poi.cz není nikdo, kdo by se udaji RDS TMC mimo Prahu řídil a věřil jim, a už vůbec nikoho, kdo by měl zapnutý automatický přepočet trasy při dopravním problému.

Co bude dále, o tom se oficiálně nemluví a na stránkách NCDI je stále uváděn RDS TMC jako jeden z výstupů

Soukromě se domnívám, že systém RDS TMC je sice z pohledu dnešních technologií za zenitem /bohužel v ČR se žádný zenit nekoná a nekonal/ a zřejmě dříve nebo později dojde k uplatnění technicky zcela odlišného systému.
O tom, jaký to bude systém se zatím nedaří získat informace.
Neoficiálně se mluví o sledování mobilních telefonů a využití polohy pro navigaci, dále o na poi.cz bylo něco o placených SMS /to ovšem nepovažuji za navigaci/, dále byla řeč o placeném datovém toku pomocí internetu přímo do navigace, - zde je věc asi ve stadiu projektu a hledání případného odbytu.

Je velká škoda, že NCDI v Ostravě nemá možnost ovlivnit Lokalizační tabulky. Přitom ve všech dalších oblastech - mám na mysli sběr a ověřování dat, jejich zpracování a indikaci na
http://www.dopravniinfo.cz je vidět za cca 2 roky obrovský kvalitativní skok - jen ten přenos a zobrazení v navigacích... RDS TMC by mohlo ještě několik let uspokojivě fungovat - ale doposud nejsou vytvořeny základní předpoklady.
kuk sem
Junior

Odeslat příspěvekod piErcE 26. 10. 2010 15:11

Diskuse plodna, ale nekteri (napr. kuk sem na konci sveho prispevku) micha dve vcelku odlisne a oddelene veci. A to sber dat a zpusob jejich distribuce.

RDS-TMC není o tom, ze se data nekde nejak sbiraji, ale (JEN A JEN) o tom, jak se tato data dostaji k uzivateli.

Myslet si, ze prechot na sber dat formou sledovani hustoty a rychlosti pohybu mobilu automaticky vyresi problem RDS-TMC a LT, je BLUD. Ta, z mobilu ziskana, data, je treba nejak distribuovat (I) , navazat na mapove podklady (II) a zobrazit uzivateli (III). Problem rds-tmc není v rds-tmc, ale v tom, jak jsou sbírána data specificky u nas.

To, ze RDS-TMC je zavisle na rucnim zadavani dat, je BLUD. RDS-TMC samozrejme NENI zavisle na jednom zpusobu zadavani dat (rucnim). uplne stejne muze byt zadavano i jinak, napr. automaticky analyzou dat z mobilnich siti.

Predstava, ze zrusenim RDS-TMC se zbavime LT, je BLUD. I kdyz nahradíme RDS-TMC jinym transportnim prvkem, porad tu budeme mit problem jmenem LT (i kdyz se tomu nebude rikat zrovna LT, ale treba uplne jinak).

Takze je sice pekne si myslet, ze zmenou zpusobu sberu dat se vyresi cely problem jmenem RDS-TMC, ale je take veskrze velice naivni.
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod kuk sem 26. 10. 2010 17:42

Ale pane kolego,
vždyť já problém sběru dat vůbec neřadím v příspěvku do popředí - uvedl jsem jen, že NDCI v Ostravě v tomto udělal velký pokrok.

A jen na okraj, k čemu by byl perfektně vyřešený přesnos dat pomocí RDS TMC a jejich zobrazení v navigacích, kdyby se tato data "nějak" nedostala do systemu?
Uvedl jsem, že existují i automatické systemy sběru dat.
Také jsem nijak nové způsoby /sledování mobilů atd/ nekomentoval, jen jsem je uvedl jako jednu z nabízícejích se možností a vůbec jsem to nedával do souvislosti s potřebou či nepotřebou LT.

A kde je v mém příspěvku něco o nepotřebnosti LT? Vážený kolego diskutere, někdy je lépe dvakrát přečíst než zbrkle reagovat.

Přečtěte si tuto větu: "Je velká škoda, že NCDI v Ostravě nemá možnost ovlivnit Lokalizační tabulky.", která předchází konstatování pokroku sběru dat. je zřejmé, že LT jsou tím ZÁKLADNÍM PROBLÉMEM RDS TMC v ČR - ale to vaší pozornosti nějak uniklo.
Já také občas s někým zde ne zcela souhlasím - ale volím k tomu vhodnou formulaci.
Diskutovat tím způsobem, že to, co oponent napíše je BLUD nehodlám.
Mějte se , vážený kolego fajn a pěkný "BLUD" večer.
kuk sem
Junior

Odeslat příspěvekod mmellounek 26. 10. 2010 20:28

kuk sem píše:Ale pane kolego,
vždyť já problém sběru dat vůbec neřadím v příspěvku do popředí - uvedl jsem jen, že NDCI v Ostravě v tomto udělal velký pokrok.

A jen na okraj, k čemu by byl perfektně vyřešený přesnos dat pomocí RDS TMC a jejich zobrazení v navigacích, kdyby se tato data "nějak" nedostala do systemu?
Uvedl jsem, že existují i automatické systemy sběru dat.
Také jsem nijak nové způsoby /sledování mobilů atd/ nekomentoval, jen jsem je uvedl jako jednu z nabízícejích se možností a vůbec jsem to nedával do souvislosti s potřebou či nepotřebou LT.

A kde je v mém příspěvku něco o nepotřebnosti LT? Vážený kolego diskutere, někdy je lépe dvakrát přečíst než zbrkle reagovat.

Přečtěte si tuto větu: "Je velká škoda, že NCDI v Ostravě nemá možnost ovlivnit Lokalizační tabulky.", která předchází konstatování pokroku sběru dat. je zřejmé, že LT jsou tím ZÁKLADNÍM PROBLÉMEM RDS TMC v ČR - ale to vaší pozornosti nějak uniklo.
Já také občas s někým zde ne zcela souhlasím - ale volím k tomu vhodnou formulaci.
Diskutovat tím způsobem, že to, co oponent napíše je BLUD nehodlám.
Mějte se , vážený kolego fajn a pěkný "BLUD" večer.


Poslyšte kolego. Vy se snadno a rád urážíte že ano. Vy nesnesete když s vámi někdo nesouhlasí a uráží to vaši ješitnost. A tohle není zdaleka poprvé. :pozor Zamyslete se nad sebou. :pozor
mmellounek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod kuk sem 27. 10. 2010 20:12

Děkuji za připomínku, zamyslel jsem se, pane kolego...
Jen chci říct, že se neurážím, ale pokud kdokoli diskutuje v úrovni bludů, pak jsem reagoval. Domníval jsem se bláhově, že diskusi zde vedou lidí, kteří diskutovat umí.
Mimochodem, proč citujete příspěvek, který je nad vaším? to také svědčí o úrovni vašich schopností diskutovat na forech, že ano, pane kolego?
A k vaší poznámce, krom Akana jsem doposud na tomto foru nikoho nekritizoval, nikdy......
kuk sem
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 28. 10. 2010 19:18

p.jirasek píše:Obávám se, že ani nemohla býti vložena. Pochybuji, že tento úsek PO je v lokalizačních tabulkách. Ale je to pouze můj subjektivní názor, nemám to ověřeno.


Pane Jirásku.
Prosí Vás o vysvětlení, proč se mi na mém (dle pana Kukasem) zastaralém zařízení TT GO 910 zcela zřetelně vykreslují úseky lokalizace na R1/E50/PO tak jako kdekoli jinde?
P.S.
U mne nikdy nejde o subjektivní názor. Vše co uvádím jsem viděl a držel v rukách a za vše řádně zaplatil.
P.P.S.
Zdravím pana Kukasem. Nikoli naposledy.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod piErcE 28. 10. 2010 19:27

Hm. a opravdu jsou to useky z lokalizacnich tabulek? :) nejsou to jen obrysy normalnich mapovych dat, tak jak to dela treba garmin a i jine navigace? :)

akane, ty mas sve nazory velmi malo kdy. ty jen prepisujes, co sis nekde precetl. z tvych prispevku doslova cisi, ze ve vetsine pripadu nemas anung o tom, o cem pises.
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod kuk sem 29. 10. 2010 09:18

Akane, také Vás zdravím /i všechny další diskutující/ :-)

Za sebe mohu prohlásit jen jedno - téma Proč je u nás RDS-TMC k ničemu bylo vyčerpáno. Opakovaně bylo různými diskutujícími zde i na poi.cz konstatováno a zdůvodněno, že RDS TMC tak, jak je provozováno v době nedávno minulé je v praxi k nepoužití. Bylo na příkladech mnohokrát uvedeno, že ta a ta konkretní chyba nebyla indikována vůbec nebo byla indikována chybně, případně se indikace měnila v závislosti na okamžitém místu příjmu. Bohužel, ani v době, kdy na poi.cz ještě komunikoval pan Zvára nebyly některé otázky zodpovězeny. Jako by se někdo bál říct: Ano, nefunguje to. A diskuse zde je občas tak roztříštěna, že se původní téma až ztrácí v nánosech spamu o jiných apsektech.

Proto se dalších debat nezúčastním do doby, než nastane nějaká zásadní změna, která by přinesla zásadní obrat událostí. Do té doby je cokoli jen opakováním už řečeného.
Druhým důvodem, proč již nemíním dál diskutovat je to, že někteří posouvají diskusi o technických aspektech do téměř osobní roviny /vilik, mmelounek/
- zde sypu popel na hlavu, protože jsem se k tomuto tónu "diskuse" také asi 3x nechal strhnout a na konkretně elaboráty o pokusech kolegy Akana jsem reagoval podrážděně a odmítal jsem je.
Tímto se VŠEM, i Vám Akane omlouvám.

RDS TMC v ČR /s vyjímkou Prahy/v současné době nedělá, to co se od něj očekává - tedy "uspokojivá" indikace dopravních problémů.
A to je to podstatné.
ZDRAVÍ VÁS všechny Kuk sem
kuk sem
Junior

Odeslat příspěvekod mmellounek 29. 10. 2010 15:06

kuk sem píše:Druhým důvodem, proč již nemíním dál diskutovat je to, že někteří posouvají diskusi o technických aspektech do téměř osobní roviny /vilik, mmelounek/


Kód: Vybrat vše
Poslyšte kolego. Vy se snadno a rád urážíte že ano. Vy nesnesete když s vámi někdo nesouhlasí a uráží to vaši ješitnost. A tohle není zdaleka poprvé. :pozor Zamyslete se nad sebou. :pozor


Jo pardóón. Vy tohle považujete něco jako útok na svoji osobnost? Mýlíte se milý pane. To je holé konstatování skutečnosti. Vy totiž opravdu nesnesete oponenta. A tímto příspěvkem jste to potvrdil.
Já tohle fórum sleduji dost dlouho a není problém si zaškatulkovat respondenty. ;-)
mmellounek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Akan 2. 11. 2010 23:01

Zásadní změnou bude první hlášení RDS-TMC z nové části PO
Ten totiž patří pod Operační středisko Mirošovice, které nebylo připojeno na centrum Policie ČR v Praze, protože chyběl kabel, který se pokládal podél D1. Poslední část kolem 8 km před Prahou se zdá být dokončena, protože omezení již není na RDS-TMC a Dopravních informacích indikováno.
P.S.
Nenovější statistiku si dělám doma v kuchyni. V průměru je indikováno 600 až 900 incidentních situací v průběhu dne. Na trase Praha Ostrava (Frýdek - Místek) bývá 4 až 9 incidentů. Z toho 3 až 5 kolon, 2 až 3 nehody.
P.P.S.
Přelaďování vysílačů je závislé jak na signálu (poměr S/Š), tak na směru jízdy a také na naplánované trase. Selektivní příjem ukazuje v krátké době po zapnutí mírně odlišné informace mezi Čro 1 a 3. Je-li nastaveno automatické ladění, do 15 minut se rozdíl setře. Vysílání RDS-TMC je udržováno po celou noc i mezi 2 a 4 ranní. Vysílačů je méně a střídají se.
P.P.P.S.
Lokalizační úseky se liší délkou. Na PO jsou velmi krátké u exitů a delší na hlavním směru. Ukazují se dobře, když je zvoleno barevné schéma TT Route Planner a zvoleno vhodné zvětšení. Také záleží na tom, od kterého konce začneme. Kliknutí zprostředka ukazuje nejméně. Chce to trochu cviku a trpělivosti a hlavně správnou mapu. Zobrazené lokalizační úseky se zásadně liší od úseků lomení zákresu vozovek. Na vedlejších silnicích jsou jak krátké tak dlohé úseky.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod piErcE 2. 11. 2010 23:28

Prosím, z jakých informací vycházis, kdyz tvrdis, ze LT tabulky pro PO jiz existují. Prosím pokud mozno konkretni odkaz, ne tvé domnenky.

Absence sdelovaciho kabelu na D1 jaksi nemohla byt pricinou toho, ze se zadne informace do (at uz existujiciho, nebo neexistujicho) systemu nedostala. A to z toho duvodu, ze data se do systemu JSDI, ze ktereho cerpa tento RDS kanal dostava ponekud jinou cestou.

Akane, prosim Te, nefantaziruj tu. A nevymyslej si. Zejmena tech tvych 600 - 900 dennich udalosti me opravdu dostalo :) ha ha ha :)
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod vocholoun 5. 11. 2010 11:48

Pražský okruh je řízen z centra umístěného v objektu SSÚD Rudná viz. http://portal.dopravniinfo.cz/ridici-centrum-sokp-rudna nebo http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... /100817/d/
vocholoun
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Akan 7. 11. 2010 20:27

piErcE píše:Prosím, z jakých informací vycházis, kdyz tvrdis, ze LT tabulky pro PO jiz existují. Prosím pokud mozno konkretni odkaz, ne tvé domnenky.

Absence sdelovaciho kabelu na D1 jaksi nemohla byt pricinou toho, ze se zadne informace do (at uz existujiciho, nebo neexistujicho) systemu nedostala. A to z toho duvodu, ze data se do systemu JSDI, ze ktereho cerpa tento RDS kanal dostava ponekud jinou cestou.

Akane, prosim Te, nefantaziruj tu. A nevymyslej si. Zejmena tech tvych 600 - 900 dennich udalosti me opravdu dostalo :) ha ha ha :)


Je třeba číst co je psáno a nedeformovat informaci.

600 až 900 událostí v průběhu dne znamená, že takové číslo se vyskytuje celý den ve výpisu událostí. Hodnota tedy kolísá v tomto rozmezí. Tedy jde o aktuáolní tok událostí a nikoli o sumu všech událostí.
P.S.
Komu je které středisko podřízeno není rozhodující. Podstatné je co to středisko má v kompetenci. To co uvádím o kabelu pochází z informyácí České policie tak, jak to bylo zveřejněno v TV, když se zdůvodňovala prodleva pokládky kabelu na D1. Tamtéž bylo zdůvodňováno proč nepracuje středisko Rudná. Uvedený důvod byl kabel na D1 a středisko v Mirošovicích.
P.P.S.
Nikdy neuvádím nic co jsem sám neviděl, nebo nedržel, nekrtadu, vše si platím.
Akan
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků