Ano, na základě přání čtenáře. Vždy bude mít někdo jiný názor - přál bych vám jednoho našeho čtenáře z Brna...
A zeptám se - už vám někdo vynadal, že jste zveřejnili zprávu o RDS-TMC?
A nyní k těm vašim úspěšným službám. O tom, jak sledujete trh, vypovídá i fakt, že jste mi na otázku o rozšíření těchto služeb nevmetl do tváře, že kromě Nizozemí (takže nikoliv celý Benelux), funguje služba už minimálně ve Švýcarsku a ve Francii už je podepsána smlouva mezi TT a operátorem (tři minuty na Google).
Podle mě je hlavní překážkou rozšíření TT HD Traffic fakt, že ho provozuje jeden, i když velký výrobce navigací. Přeci jen, RDS-TMC se stalo zatím jakýmsi standardem. NIkde jsem se nedočetl o tom, že by to fungovalo napříč celým trhem navigací. Navíc spousta jich už má RDS-TMC přijímač už v krabici, což se o přijímači HD Traffic říct nedá ani u samotného TomTomu.
U T-trafficu (navíc T-Traffic je jen provozovatel, služba se jmenuje TMCPro) se mi nepodařilo najít jiné informace, než ty z oficiálního webu. Vypadá to hezky, ale sběr dat probíhá ze solárně napájených senzorů, speciálně vybavených automobilů provozovatele, a od policie. A teď pojďme z Německa do Česka a podívejme se realitě do očí. Jak dlouho se stavěly mýtné brány? A to bude potřeba zmonitorovat minimálně hlavní tahy, nejen dálnice. Auta? Ta si obsatará provozovatel sám. A policie? Ta není schopná za tři hodiny dojet k nehodě, a už vidím, jak bude celá žhavá poskytovat zprávy nějakou výraznější měrou, než nyní.
A to se mi v té rychlosti nechtělo hledat, co zákazník, tedy uživatel bude chtít zaplatit, jestli se mu bude chtít něco složitě nastavovat a podobně. Přeci jen, většina lidí, co znám, má navigaci kvůli schopnosti je dostat z místa na místo, a tyhle hračky navíc nevyužijí.