No, patřím taky mezi „skalní“ fandy RDS/TMC vidící v dané technologii značný přínos pro navigaci obecně, avšak zejména v poslední době lehce znechuceného datovou úrovní těchto informací u nás – viz. např. vlákno „tomtom GO *10 a RDS/TMC“, např.
http://mobilforum.mobilmania.cz/viewtop ... c&start=45, ale i jinde. Hlavní problém vidím v neschopném ministerstvu dopravy, které celou oblast dopravy řeší nesystematicky a nesystémově. Pokud by to bylo jinak byly by již dávno dány, minimálně, základy „jednotného systému dopravních informací“ a neřešily by to takové firmičky jako např. Teleasist, a.s. „na koleně“. Jen příklad – mýtné na dálnicích. Byl vybrán systém, který sice bude funkční, avšak k našemu problému obtížně využitelný, atd. Autokluby, jak tady zaznělo, nemůžou být lídry (a pochybuji, že jimi jsou i např. v Německu), mohou však být, a měly by být důležitou součástí celého systému. No, a to, co u nás předvádí ABA + další snad ani nechce komentáře…..
K dalšímu řečenému, podle mých zkušeností nejsem přesvědčen, že v Německu je TMC perfektní. Není, s poměrně velkou pravděpodobností mají zahrnuty zásadní problému v dálniční síti. Tam přijde informace relativně včas, ale jinak to zdaleka není pružné, dostatečně. Např. při objíždění kolony na dálnici mě navigace „nahnala“ do uzavřeného úseku z důvodu rekonstrukce, která na první pohled byla ve značném stupni rozestavěnosti atd. Mimochodem, při brouzdání po internetu jsem zachytil informace např. o značné nespokojenosti s dopravním SMS-kováním v Německu u TT (jedná se o GPRS obdobu RDS/TMC)
Vlastní soft opravdu musí být připraven z hlediska TMC použití v jednotlivých zemích, ale musí být tak připravena i data. No a tady vidím lehký problém, domnívám se, že tuto přípravu již nedělá výrobce map, nýbrž výrobce SW! A to je taky důvodem, proč stejná data v různých softech se chovají, z tohoto pohledu, jinak.
Zrovna tak je to s „evidencí“ TMC informací v jednotlivých softech. Jsou, v podstatě, 2 principy. Soft eviduje všechny přijaté informace a snaží se s nimi pracovat (např. Dynavix), nebo eviduje jen informace vztahující se k trase, případně k možným náhradním (koridor). Takto se chová např. Navigon.
K Dynavixu, ano TMC jakž takž funguje. A to je taky vše. Jedná se v podstatě o funkční polotovar, který neumožňuje nic jiného než ho nechat, aby si s informacemi dělal co uzná za vhodné. Výsledek je pak často problematický, a to nejen díky úrovni daných informací. Jeden příklad za všechny – stavba mýtných bran. Pokud to systém náhodou zaznamená, pak většinou jako „omezení“. No a Dynavix tomu „rozumí“ jako „zákaz vjezdu“ a vyřeší objížďkou. Žel, často zbytečnou. A možnost nastavení nebo korekcí jest nulová.
To Navigon alespoň má možnost, pokud daná informace přijde, upozornit na danou skutečnost a ponechat na uživateli, co s tím. Řešení sice hezké, ale při 160-ce na plné dálnici jaksi nepraktické.
Takže:
1. I nadále nechci jinou navigaci než s podporou RDS/TMC, a to i přes dané problémy
2. Navigační soft dále musí splňovat to, aby opravdu dynamicky reagoval na „úmyslné“ sjetí z trasy. Např. u Dynavixu na dálnici, pokud člověk z ní sjede téměř okamžitě trasu přepočte k dalšímu nájezdu bez zbytečného a opakovaného „otočte se“! Mimochodem, z diskusí např. na ce4jou jsem pochopil, že TT v tomto směru není „to pravé vořechové“.
3. Všem, kteří chtějí jezdit s opravdu aktuálními informacemi a zároveň jsou „imunní na, ne zrovna vybranou mluvu“, doporučuji doplnit výbavu auta o CB stanici, kdy „dopravní informace“ pak mají takovou informační hodnotu, že pokud to přeženu, vážnou havárii na první pohled hraničící s dopravním kolapsem, máte v „přímém přenosu“
4. I na tomto webu dostatečně dávat najevo, že z našich daní si představujeme něco jiného
Navigace: NAVIGON 6.2 + POI Warner3; i-GO 8; TT 7.450; Route66; OziExplorer; Dynavix 7 v.2.3
CB: ELIX 77S; Sirio TURBO 1000 a mám doopravdy aktuální dopravní informace