určitě se shodneme že kapesní zařízení je pro většinu lidí to nej,
přesto musím reagovat, takže jen v rychlosti:
1.Vetsina all-in-one pristroju je certifikovana minimalne do 90C, jinak by, mimochodem, neprosla schvalenim ECN. A take, prestoze jsou vetsinou tmave, nemaji na primem slunci, na cerne paubni desce, zadne problemy. Ani soucasne pocasi nedela me navigaci zadne problemy ...
nevím co znamená "certifikována" ani nevím na jakou EC normu se odvoláváte,
avšak automotiv normy jsou nastaveny výše než je EC standart.
Uznávám že plast samotný by nejspíše vydržel, avšak pro allin1 jsou limitní aku/bateriovéčásti,
například TOMTOM firma kterou vzhledem k 50% zastoupení na trhu vezmu jako příklad,
udává limity pro použití takto:
použití do 55°C
krátkodobé skladování do 60°C
vzápětí dodává ať nikdy nenecháváte své zařízení v autě, že tam bývá více než 60°C
Uvedené jsme testovali v laboratorních podmínkách a nedoporučuji to zkoušet,
nafouklá a vyteklá baterie nevratně deformuje plasty pokud by šlo o reálnou zástavbu poškozena by jistě byla i přístrojová deska.
2.Vetsinu all-in-one navigaci lze pripevnit i jinak nez prisavkou na celni sklo. Kazdopadne je rozhodne bezpecnejsi mit navigaci ve vyhledu nez nekde stranou utopenou pod hranou palubni desky a stridave koukat dopredu na provoz a "dolu k pedalum".
"velké" navigace předávají navigační piktogramy do kombi přístroje a kromě hlasového vedení máte mezi otáčkoměrem a tachometrem dostatek prostoru pro jejich zobrazení, přesto jistě brzy zvítězí jiná řešení - projekce na čelní skolo či display nad přístrojovým panelem stranou od samotné jednotky.
3.Vetsina all-in-one navigaci ma dostatecne silny hlasovy vystup a neni duvod ji michat s autoradiem... naopak rad pouzivam oboje najednou
mohu zodpovědně prohlásit že dle mého názoru až na pár vyjímek(např SONY atd.) většina kvalitním audio výstupem nedisponuje,
také sdružení obou kanálů právě považuji za výhodu integrace audio výstupu
4.Petr.Honeger napsal:
- zobrazování info výstupů vozu právě na velkém displeji - teplota, nastavení klimatizace, zadní "couvací" kamera
- využití senzoriky vozu - ABS atd.
Co to ma spolecneho s navigaci ??? (prvni hrusky ...)
S navigací to má společného hodně, vozidla jsou dnes svou senzorikou spojenou s mapovými podklady,
schopna krátkodobě nahradit GPS signál, reálná ujetá vzdálenost (ABS), odbočení, náklon (gyroskopy).
Pokud pochybujete o užitečnosti doporučuji zajet na testy do Paříže - tunely s mnoha křižovatkami jsou nejlepším ověřením.
Tato spojení umožní brzy zpřesnit navigaci ve velkoměstech / jízda v poruzích atd..
zbytek máte pravdu.. jde spíše o pohled z druhé strany - využití Navi jako multi přístroje.
5.Petr.Honeger napsal:
VÍCE FORMÁTOVÁ PODPORA MÉDIÍ
- nové navigace využívají kromě paměťových karet, DVD ze kterých přehrávají většinu formátů.
- možnost zástavby HDD.
Co to ma spolecneho s navigaci ??? (druhe hrusky ...)
opět mnoho - funkce koridor - uložení cesty a okolí pro možnosti využití médií s jejich vlastními funkcemi.
Doporučuji vyzkoušet komfort vedení s novou navigací ve VW Touranu (HDD verze)
kde máte vše uloženo na HDD a nahrátí koridoru prakticky není patrné.
6.Vetsina novych all-in-one navigaci jiz ma zabudovane bluetooth handsfree, ktere umoznuje vse popsane, navic odpada nutnost mit ve voze zvlast handsfree pro telefon, pokud bych jej, v souvislosti s novymi pravidly, potreboval poridit ...
Kvality hlasového ovládání tyto handsfree sady nedosahují, takže vzhledem k bezpečnosti bych preferoval originál HF umožňující i zadávání čísel hlasem atd. v budoucnu výhoda SIP a nebude o čem diskutovat.
Ale máte pravdu, nechal jsem se unést tato výhoda je na delší diskuzi.
7.Petr.Honeger napsal:
VELIKOST/HW MOŽNOSTI
- vzhledem k velikosti není zásadní problém mít v takovýchto zařízeních implementovány takové vymoženosti
jako DVB-T, DAB, či satelitní rádio.
Proboha co tohle ma spolecneho s navigaci (treti hrusky ...)
Máte recht, tyhle hrušky beru
zbytek je na reálném porovnání, jinak jako poměr zařízení které je na trhu bych mohl uvést právě novou Navigaci v Touranu
nebo Pioneer AVIC-HD1BT, s koncem roku se jistě můžeme těšit na další přírůstky -zrovnatak jako v PND/PNA
jinak doporučuji opačný extrém Loox N110 od Fujitsu Siemens .. je to krásně malý a krásně padne do ruky ...
Krásný den
P.