Pevná navigace v autě vs. přenosné navigátory

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod bloodik 21. 7. 2006 16:14

Petr.Honeger píše:již zmiňovaná TEPELNÁ ODOLNOST.
- finančně náročnější materiály, chlazení, odpovídající splnění norem.
bloodik
Junior

Odeslat příspěvekod Petr.Honeger 21. 7. 2006 18:41

:) určitě se shodneme že kapesní zařízení je pro většinu lidí to nej,
přesto musím reagovat, takže jen v rychlosti:

1.Vetsina all-in-one pristroju je certifikovana minimalne do 90C, jinak by, mimochodem, neprosla schvalenim ECN. A take, prestoze jsou vetsinou tmave, nemaji na primem slunci, na cerne paubni desce, zadne problemy. Ani soucasne pocasi nedela me navigaci zadne problemy ...

nevím co znamená "certifikována" ani nevím na jakou EC normu se odvoláváte,
avšak automotiv normy jsou nastaveny výše než je EC standart.
Uznávám že plast samotný by nejspíše vydržel, avšak pro allin1 jsou limitní aku/bateriovéčásti,
například TOMTOM firma kterou vzhledem k 50% zastoupení na trhu vezmu jako příklad,
udává limity pro použití takto:
použití do 55°C
krátkodobé skladování do 60°C
vzápětí dodává ať nikdy nenecháváte své zařízení v autě, že tam bývá více než 60°C :)
Uvedené jsme testovali v laboratorních podmínkách a nedoporučuji to zkoušet,
nafouklá a vyteklá baterie nevratně deformuje plasty pokud by šlo o reálnou zástavbu poškozena by jistě byla i přístrojová deska.

2.Vetsinu all-in-one navigaci lze pripevnit i jinak nez prisavkou na celni sklo. Kazdopadne je rozhodne bezpecnejsi mit navigaci ve vyhledu nez nekde stranou utopenou pod hranou palubni desky a stridave koukat dopredu na provoz a "dolu k pedalum".

"velké" navigace předávají navigační piktogramy do kombi přístroje a kromě hlasového vedení máte mezi otáčkoměrem a tachometrem dostatek prostoru pro jejich zobrazení, přesto jistě brzy zvítězí jiná řešení - projekce na čelní skolo či display nad přístrojovým panelem stranou od samotné jednotky.

3.Vetsina all-in-one navigaci ma dostatecne silny hlasovy vystup a neni duvod ji michat s autoradiem... naopak rad pouzivam oboje najednou

mohu zodpovědně prohlásit že dle mého názoru až na pár vyjímek(např SONY atd.) většina kvalitním audio výstupem nedisponuje,
také sdružení obou kanálů právě považuji za výhodu integrace audio výstupu

4.Petr.Honeger napsal:
- zobrazování info výstupů vozu právě na velkém displeji - teplota, nastavení klimatizace, zadní "couvací" kamera
- využití senzoriky vozu - ABS atd.

Co to ma spolecneho s navigaci ??? (prvni hrusky ...)

S navigací to má společného hodně, vozidla jsou dnes svou senzorikou spojenou s mapovými podklady,
schopna krátkodobě nahradit GPS signál, reálná ujetá vzdálenost (ABS), odbočení, náklon (gyroskopy).
Pokud pochybujete o užitečnosti doporučuji zajet na testy do Paříže - tunely s mnoha křižovatkami jsou nejlepším ověřením.
Tato spojení umožní brzy zpřesnit navigaci ve velkoměstech / jízda v poruzích atd..
zbytek máte pravdu.. jde spíše o pohled z druhé strany - využití Navi jako multi přístroje.

5.Petr.Honeger napsal:
VÍCE FORMÁTOVÁ PODPORA MÉDIÍ
- nové navigace využívají kromě paměťových karet, DVD ze kterých přehrávají většinu formátů.
- možnost zástavby HDD.

Co to ma spolecneho s navigaci ??? (druhe hrusky ...)

opět mnoho - funkce koridor - uložení cesty a okolí pro možnosti využití médií s jejich vlastními funkcemi.
Doporučuji vyzkoušet komfort vedení s novou navigací ve VW Touranu (HDD verze)
kde máte vše uloženo na HDD a nahrátí koridoru prakticky není patrné.

6.Vetsina novych all-in-one navigaci jiz ma zabudovane bluetooth handsfree, ktere umoznuje vse popsane, navic odpada nutnost mit ve voze zvlast handsfree pro telefon, pokud bych jej, v souvislosti s novymi pravidly, potreboval poridit ...

Kvality hlasového ovládání tyto handsfree sady nedosahují, takže vzhledem k bezpečnosti bych preferoval originál HF umožňující i zadávání čísel hlasem atd. v budoucnu výhoda SIP a nebude o čem diskutovat.
Ale máte pravdu, nechal jsem se unést tato výhoda je na delší diskuzi.

7.Petr.Honeger napsal:
VELIKOST/HW MOŽNOSTI
- vzhledem k velikosti není zásadní problém mít v takovýchto zařízeních implementovány takové vymoženosti
jako DVB-T, DAB, či satelitní rádio.

Proboha co tohle ma spolecneho s navigaci (treti hrusky ...)

Máte recht, tyhle hrušky beru :)

zbytek je na reálném porovnání, jinak jako poměr zařízení které je na trhu bych mohl uvést právě novou Navigaci v Touranu
nebo Pioneer AVIC-HD1BT, s koncem roku se jistě můžeme těšit na další přírůstky -zrovnatak jako v PND/PNA

jinak doporučuji opačný extrém Loox N110 od Fujitsu Siemens .. je to krásně malý a krásně padne do ruky ...

Krásný den

P.
Petr.Honeger
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maxipes 23. 7. 2006 09:41

Proč mám pocit, že pevnou navigaci o které je tu řeč jaksi ještě nikdo pořádně neviděl ve funkci. Sám jsem zastáncem pevných navigací, ale např. propojení adresáře s navigací je zatím utopie... bohužel. :cry:
maxipes
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Petr.Honeger 23. 7. 2006 18:33

Pioneer AVIC-HD1BT
viz výše
Petr.Honeger
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maxipes 24. 7. 2006 09:03

Asi sem se špatně vyjádřil. Nepochybuju o tom, že je to tech. možné. Ale rád bych viděl prakticky, jak se např. bude párovat adresa z mobilu nebo PDA s adresou v rejstříku měst a ulic v navigaci. Mám s podobnou problematikou (párování DB záznamů) dost zkušeností i v jednodušších aplikacích a není to žádná sranda.
Dokud nezadám adresu přímo na základě rejstříku navigace, pak nevěřím, že to klapne víc, než v 10% případů.

Nechci se dohadovat o tomhle konkrétním problému, chtěl sem tím jen říct, že technofilů jako jste Vy, kteří jsou ochotni věnovat obsluze tolik času a intelektu je minimum. Většinu lidí stejně zajímá jen jak mě ta krabice dovede z A do B. Pak většina Vašich argumentů padá mimo. Na druhou stranu i já podpořím výsledný názor, že pevná navigace dokáže sloužit výrazně lépe, než přenosná, i když argumenty mám asi trochu jiné (viz. předchozí příspěvky).
maxipes
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod oneill_sx1 24. 7. 2006 09:11

Jedna z výhod přenosné navigace je, že když vám ji někdo bude chtít ukrást, vláme se do auta jen pro tu navigaci, kdežto když vám bude chtít ukrást pevnou, dá mu to dost práce a ještě vám poškodí tu lacinou imitaci dřeva v tom passatu :D
oneill_sx1
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maxipes 24. 7. 2006 09:46

Když už, tak výhoda přenosné je v tom, že v tom autě vůbec nezůstane...
maxipes
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Petr.Honeger 24. 7. 2006 09:53

kdybychom nebyli technoidy oba .. těžko tu budem diskutovat :)
ať žijou kapesní a ještě menší navigace ;)
Petr.Honeger
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maxipes 24. 7. 2006 10:00

To je fakt, kdybych neměl tu navigaci v radiu služební, asi bych taky sáhnul po něčem přenosném. Cena a dostupnost map je dost silný argument i proti horší funkčnosti. A o tom to je... :wink:
maxipes
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jarkn 25. 7. 2006 20:59

odporucam si pozriet moznosti 1DIN navigacie (iba hlasova s piktogramami) od f. BECKER: http://www.navigacie.sk/component/option,com_docman/task,doc_details/gid,20/Itemid,133/

a popr. ak ma moznost server navigovat.cz zapozicat si navigaciu od Kenwoodu KNA-G520 v spojeni s nejakym DDX alebo KVT modelom :lol:
jarkn
Junior

Odeslat příspěvekod maxipes 26. 7. 2006 07:11

Jenže Becker používá mapy od Navtequ, tzn. od Prahy na východ jen dálnice a silnice I. třídy. Pro praktické každodenní využití na nic. Jinak se mi to zařízení líbí, ale vzhledem ke schopnostem asi bude dost mastná i cena (hádám tak 40 - 50 tis Kč). To už bych raději volil nějaký 1DIN Blaupunkt. Ten nejlacinější je dnes k mání i s mapou za cca. 11 000 Kč. Používám ho už půl roku a až na drobnosti nemám výhrad.
maxipes
Kolemjdoucí

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků