Navigace podle aktuálních dopravních informací
Napsal: 18. 7. 2017 09:36
D test GPS navigací (1/2015) ukazuje vybrané navigace jako takové.
Neukazuje jejich funkčnost a účelnost v konkrétních dopravních situacích.
Jedna z objektivně zjistitelných funkčních vlastností příslušně vybavené GPS navigace je upozornění na aktuální stav silničního provozu. Ten je do navigačního přístroje přenášen rádiovým signálem (RDS) nebo signálem mobilních operátorů (GSM).
Jsou dva způsoby příjmu a to pomocí vnějšího nebo vnitřního přijímače (FM/RDS),
a také pomocí vnějšího telefonu (SmartPhone) nebo vestavěného bloku GSM (SIM).
Výrobci navigací se předhánějí v uvádění údajů o způsobilosti příjmu aktuálních dopravních informací prostřednictvím sítí GSM. Při použití všech takových navigací je ovšem potřebný zdroj informací, který není ve všech státech, jejichž mapa je dána v navigaci k dispozici stejný. Podrobnosti o tom, co obsahuje konkrétní přenos datových údajů označený u navigací TomTom jako Start/GO 40/50/60 Europe Lifetime Traffic atd. nového ve vztahu k starším zařízením s přijímači RDS-TMC není obecně znám. Takže kupující má možnost pořízení navigace, která mu bude ve vztahu k aktuálním dopravním informacím plně fungovat v Británii, Německu, Francii a částečně v Itálii, nikoli však v Česku a Slovensku, Slovinsku nebo Chorvatsku.
Proto by byl pro začátek velmi užitečný test porovnávající současně dvě navigace jednoho výrobce například TomTom, jednoho s výbavou přijímače dopravních informací (RDS-TMC) a druhého s výbavou vnitřního modulu GSM (SIM) a to na území Čech a na území Německa. Plně dostačí okolí a vnitřek Prahy a Mnichova. Takový test ukáže na rozdílnost nebo shodu kvality zdroje dopravních informací přenášených rozhlasem a mobilními operátory a bude skutečným přínosem pro rozhodování o nákupu. Všeobecných testů a cenových srovnání bylo již dosti.
Neukazuje jejich funkčnost a účelnost v konkrétních dopravních situacích.
Jedna z objektivně zjistitelných funkčních vlastností příslušně vybavené GPS navigace je upozornění na aktuální stav silničního provozu. Ten je do navigačního přístroje přenášen rádiovým signálem (RDS) nebo signálem mobilních operátorů (GSM).
Jsou dva způsoby příjmu a to pomocí vnějšího nebo vnitřního přijímače (FM/RDS),
a také pomocí vnějšího telefonu (SmartPhone) nebo vestavěného bloku GSM (SIM).
Výrobci navigací se předhánějí v uvádění údajů o způsobilosti příjmu aktuálních dopravních informací prostřednictvím sítí GSM. Při použití všech takových navigací je ovšem potřebný zdroj informací, který není ve všech státech, jejichž mapa je dána v navigaci k dispozici stejný. Podrobnosti o tom, co obsahuje konkrétní přenos datových údajů označený u navigací TomTom jako Start/GO 40/50/60 Europe Lifetime Traffic atd. nového ve vztahu k starším zařízením s přijímači RDS-TMC není obecně znám. Takže kupující má možnost pořízení navigace, která mu bude ve vztahu k aktuálním dopravním informacím plně fungovat v Británii, Německu, Francii a částečně v Itálii, nikoli však v Česku a Slovensku, Slovinsku nebo Chorvatsku.
Proto by byl pro začátek velmi užitečný test porovnávající současně dvě navigace jednoho výrobce například TomTom, jednoho s výbavou přijímače dopravních informací (RDS-TMC) a druhého s výbavou vnitřního modulu GSM (SIM) a to na území Čech a na území Německa. Plně dostačí okolí a vnitřek Prahy a Mnichova. Takový test ukáže na rozdílnost nebo shodu kvality zdroje dopravních informací přenášených rozhlasem a mobilními operátory a bude skutečným přínosem pro rozhodování o nákupu. Všeobecných testů a cenových srovnání bylo již dosti.