GPS s RDS TMC a EPT při 2 x 1200 km v EU

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Akan 28. 1. 2013 21:17

Souhrn o funkci GPS z „každoročně i několikrát“ (16 let) absolvované cesty na lyže do savojských alp:

Brandýs nad Labem - L’Alpe de Huez přes Stuttgart (Museum Porsche) 2 x 1200 km.
GPS TomTom GO 950T s integračním akcelerometrem pro EPT a s RDS-TMC v držáku.
Pokrytí signálem GPS mimo tunely od startu do cíle bez výpadku (sledováno ikonou EPT).
Pokrytí signálem FM od startu po vjezd do alpských údolí bez výpadku (sledováno terčíkem TMC).
Shoda indikace RDS TMC s informacemi na tabulích a proměnných značkách tam bez vady od startu po cíl s přerušením ve Švýcarsku, viz poznámka. Indikována námraza na D5, kolony u Sinsheimu, havárie s nutností objížďky před Karlsruhe a kolony na mýtu před Grenoblem. Podobně i zpět. Objížďka byla přepočítána bleskově a navedení po dosti složité trase místními cestami bezchybné.
Funkce EPT v hlubokých údolích, ve svazích a v tunelech kontrolována s GPS na levém zadním okně ve skrytu za hlubším středním sloupkem (Škoda Yetti). Výpadek signálu GPS a nastoupení funkce výpočtu polohy podle dvouosého akcelerometru (EPT) nastává v hlubokých údolích někdy i pod širšími nadjezdy. Funkce EPT v tunelech je dobrá při rychlosti nad 80 km/hod a není závislá na sklonu vozovky, jak bylo popisováno uživatelem v Norsku (GPS Underground). Povolená rychlost v tunelech byla ve většině případů 100 až 120 km/hod. Odchylka v konci dlouhého tunelu „Sion“ když rychlost jízdy vlivem provozu klesla, byla asi 150 m. Obnovení funkce sledování polohy podle NC po výjezdu z tunelu, když předtím nastoupila po vjezdu do tunelu funkce EPT byla stejná jako u ostatních starších GO (dáno typem přijímače GPS). Funkce GPS ve stoupání svahem na L’Alpe de Huez (nejtěžší HP Tour de France) bez větších problémů, funkce sledování silnice se několikrát zadrhla bez indikace EPT. Objevilo se i zpoždění indikace polohy na KO s velkým průměrem jetých s razancí.
P.S.
Švýcarsko plní již rok program vytýčený jejich úřadem pro dálnice „SFRA 2012 ITS CH Telematics Guidelines“, obsahující vedle výstavby infrastruktury na proměnné informace v tabulích a značkách (VMS) také budování rádiových dopravních informací (RDS-TMC). Fungování má být zahájeno na hlavních trans-alpských dálnicích. První takový systém již podle zobrazení na GO 950T pracuje na dálnici A1, kde bylo indikováno stavební omezení ve shodě se skutečností.
Akan
Junior

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků