Autorádio ruší signál GPS

Turistika, RDS-TMC, internetové mapy a další

Moderátor: Moderátoři Navigovat.cz

Odeslat příspěvekod kimmi123 21. 1. 2013 19:57

Ahoj forumáci,od roku 2009 kedy som si kúpil mobil Nokia C5-00 tak mi fičala navigácia v tomto mobile bez problémov,pred pár mesiacmi som si zadovážil Nokia 500.Niekedy na prelome 9-10 mesiaca Nokia zaktualizovala Ovi Mapy a po ich stiahnutí na oboch mobiloch prestala ísť navigácia offline,online išla no kto by platil dáta keď je navi zdarma.Celosvetová ostuda pre nokiu.No skoro sa zbadali a dali ako aktualizáciu staršiu verziu máp a už to šlape ok,no ja mám problém.
To len aby ste boli v obraze a teraz k téme.Táto navi mi vypadáva,zapína sa vypadáva dlho hľadá signál niekedy ani nenajde,jednoducho problém.Zaujímavé je že ke´d sme išly z práce kolegovou feldou na trase Bratislava-Galanta tak mi všetko fungovalo ok a to som sedel na zadnom sedadle a navi (mobil) stále v ruke.Niekoľkokrát odskúšané,dve felície,oktávia,no keď som prestúpiol do môjho auta a navi som vôbec nevypol tak po pár sekundách sa stratil signál GPS,potom to nabehlo a zasa vypadlo a ukazuje úplne inú polohu a cestu kde som sa nachádzal,jednoducho sa to nedá používať.Keďže to funguje v inom aute,tak musí aj v mojom,ktoré je iba 10m vzdialené od prvého ke´d som presadal a napokon aj prvé aj druhé pokračovalo tou istou trasou.
Z toho mi vychádza že mi niečo ruší GPS signál v mojom aute.Urobil som test s autorádiom a mám taký dojem že to mi to ruší.urobil som skúšku a vozil som sa asi 30km po meste,vždy som si zadal cieľový bod a navi fungovala bez problémov,,aj na takých miestach kde signál predtým nechytala,jednoducho ako predtým akonáhle som zapol rádio tak sa signál do 1/2 min stratil a čaká na signál GPS,po vypnutí rádia do pár sekúnd signál zasa naskočil.Skúšal som to na rôznych miestach aby som vylúčil náhodu že keď som zapol rádio tak som bol v mieste kde by naozaj nebol signál.
Takže vychádzam z toho že mi to ruší origo rádio.
Odvtedy čo som kúpil auto 6 ročné tak bolo rádio stále napájané,no pred zimou 2012 niekedy v októbri (10 mes) som baterku vybral a dal dobýjať,aj keď nebola vybytá že ju trochu posílim.Po nabití som batériu pripojil,myslel som že budem musieť dávať do rádia kód no nabehlo bez problémov.Všimol som si po otočení kľúčiku akokeby sa nastavovala klapka,zvuk motorčeka a cvakanie.

Stretol sa niekto s týmto javom žeby rádio rušilo niekomu GPS-ku.

Rádio originál Škoda Symphony s CD+8x repro origo.
kimmi123
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod kimmi123 21. 1. 2013 23:19

Takže došiel som na kameň úrazu.Signál GPS je rušený iba naladenou stanicou Radio VIVA na istej frekvencii,možno na inej frekvencii by to nerušilo no ostatné stanice signál nerušia,zaujímavé.
kimmi123
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Akan 29. 1. 2013 21:39

Můžete uvést kmitočet na kterém to je naladěno, když to ruší?
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kimmi123 31. 1. 2013 13:01

kimmi123
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Akan 4. 2. 2013 17:20

Přijímač "Symphony" má odrušení pro kmitočty od horního okraje pásma FM dolu.
To znamená, že vše vyšší propouští. Sám přijímač nemůže produkovat kmitočty v pásmu GPS.Ty mohou vznikat na jiskřivých částech (obvod zapalování a kostry motoru, stěrače atd). Protože bylo před poruchou manipulováno s baterií, doporučuji sejmout oba kontakty baterie, očistit vývody i oka, stejně jako hlavní očko + vodiče do spotřebičů. Protože "Kamzík" je blízký vysílač mohl by se projevit i problém s kostrou přijímače. Také kostra palubní desky přes kterou se uzavírá napájení GPS může mít vliv. Rovněž špatná kostra motoru a alternátoru dokáže divy.
P.S,
Mimochodem, odpojení baterie při chodu motoru může způsobit katastrofu, včetně zničení alternátoru.
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kimmi123 6. 2. 2013 20:35

Ak by bola zlá kostra motora,prístrojovky,altíku a pod tak by to asi rušilo aj na iných frekvenciách ale ruší to iba tá jedna.
kimmi123
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod all in one 7. 2. 2013 08:40

Akana si nevšímejte, je to "ozdoba" tohoto fóra - odborník na vše. :tleskani
Viz váš případ - zeptá se na frekvenci a pak hovoří o "jiskřivých částech v zapalování" - dnes, kdy je vše již dávno řešeno bezkontaktně a řízeno procesory - škoda slov :!:
Přílohy
kant-187.jpg
kant-187.jpg (26.78 ) Zobrazeno 7878 krát
all in one
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kimmi123 7. 2. 2013 16:07

Tiež mi bolo divné že sa spýtal na kmitočet a potom začal o ukostrení a pod.Rádio je tam montované od výroby a nebol s ním problém,ale berme to tak aj názor je názor.
kimmi123
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Akan 8. 2. 2013 22:04

Zapalování je u benzinu jiskrové, kolektory motorků a sběrače alternátoru jiskří a kostra automobilu je plocha, kterou se uzavírají všechny elektrické okruhy.
Není-li někde připojení na tuto vodivou plochu kostry rovnocené jeho okolním přípojům, uzavírá se obvod jinou cestou. Tím se stává, že funguje něco co by nemělo a naopak. Zkuste si pohovořit s někým, kdo autoelektriku opravdu dělá. To, že rádio doposud fungovalo nic neznamená. Teď nastala změna.
P.S.
Na začátku kariéry jsem byl autoelektrikářem.
Dnes dělám analytika ve výzkumu.
Mezitím jsem vybíral supersonika (GRIPENA) !!!
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod all in one 9. 2. 2013 08:34

Akane nebuďte tak skromný, vy jste byl - podle vašich tvrzení v textu fóra - také:
- od 16-ti let v armádě
- nastavoval výškoměry
- byl pravou rukou hlavního letovoda československé lidově-demokratické armády
- naším zástupcem v NATO
- odborníkem na koutové odražeče u L-159
- odborníkem na jadernou energetiku
- odborníkem na jizdu v kajaku podle Ski mapy
- odborníkem na mnoho dalších špičkových činností na které si již nezpomínám - omlouvám se.

Že Vás hanba nefackuje za tak nehorázné vymýšlení - jak napsal kdysi kolega:
"Kdybyste dělal alespoň desetinu toho čím se chlubíte, tak nemáte potřebu o tom tady psát!"
P.S. až P.P.P.P.P.P.P.S. Možná by Vám pomohla návštěva u lékaře - specialisty. :idea:

-- 9. 2. 2013 08:03 --

kimmi123 píše:Ak by bola zlá kostra motora,prístrojovky,altíku a pod tak by to asi rušilo aj na iných frekvenciách ale ruší to iba tá jedna.

Ještě, že kolega má na rozdíl od Akana zdravý úsudek a nezačne rozebírat "jiskřivé části" v bezkontaktním zapalování...
Přílohy
kant-247b.jpg
kant-247b.jpg (110.35 ) Zobrazeno 7795 krát
all in one
Návštěvník

Odeslat příspěvekod piErcE 11. 2. 2013 10:50

Ježiš... on už akan vybíral supersonika... tak to tím totálně zabil :))) Víte co je na diskusním fóru největší peklo po nudícím se puberťákovi? Nudící se důchodce.. ach jo ... :)
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akan 15. 2. 2013 21:21

kimmi123 píše:Ak by bola zlá kostra motora,prístrojovky,altíku a pod tak by to asi rušilo aj na iných frekvenciách ale ruší to iba tá jedna.

Po diskuzi s dobrým znalcem autoelektriky uvádím:
Proveďte celou zkoušku tak, jak ji popisujete a po vzniku rušení odpojte napájení GPS z automobilu. Ustane-li rušení, šíří se po vedení a na vině je některá vadná kostra, jak jsem uved výše.
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod all in one 16. 2. 2013 08:54

Co říká dobrý znalec autoelektriky na špatný kontakt na PLUS - to nevadí?!
piErcE píše:Ježiš... on už akan vybíral supersonika... tak to tím totálně zabil :))) Víte co je na diskusním fóru největší peklo po nudícím se puberťákovi? Nudící se důchodce.. ach jo ... :)

Souhlasím s vámi, nicméně:
...že se někdo nudí - nevadí,
...že někdo zakládá samomluvící vlákna - nevadí,
...že někdo není ochoten přiznat svoji chybu a při obhajobě zjevného nesmyslu se zašťiťuje tím, čím údajně byl, nebo jakousi neznámou autoritou - VADÍ.
Přílohy
kant-208.jpg
kant-208.jpg (29.29 ) Zobrazeno 7455 krát
all in one
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akan 17. 2. 2013 11:34

Uveďte prosím přesný typ Vašeho automobilu, autorádia a typ antény
Můj kolega autoelektrikář a opravář autorádií je ochoten zprostředkovat bližší poradu.
P.S.
Piercing a Óneinvaning neumí něž remcat.
Nedodali jedinou relevantní připomínku.
P.P.S.
Kladný pól je zmíněn v mé připomínce - očistit oba póly baterie, oka a očko kabelu plus.
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod all in one 17. 2. 2013 21:18

Milý analytický výzkumníku, žádnou relevantní připomínku jsem nedodal proto, že jsem nevybíral Gripena a moje ego tedy není tak silné, abych si - na přesně definovaný problém viz. výše - dovolil doporučovat kontrolu jiskřivých částí zapalování .... :idea: Vypadá to, že jste svůj příspěvek kopíroval z materiálů z konce šedesátých let a vaše odkazování na dobrého znalce autoelektriky to nespasí! :tleskani 8-P
Přílohy
kant-720.jpg
kant-720.jpg (40.65 ) Zobrazeno 7413 krát
all in one
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akan 18. 2. 2013 23:53

Protože nic neudáváte, předpokládám, že rádio „Symphony“ máte na 6 let staré „Oktávii II“, kde je v základní výbavě montována anténa s předzesilovačem napájeným po středním vodiči anténního svodu. Pro začátek zkuste zkontrolovat stav konektoru a upevnění anténního svodu u rádia. Uzavření obvodu napájení anténního předzesilovače s co nejmenším přechodovým odporem je důležité, protože samotný svod je dosti dlouhý a způsobí úbytek napětí sám o sobě. Dále vyzkoušejte, zda se při poslechu vzdálených stanic zvýší šum nebo zda se projeví praskavé rušení při zapnutí vyhřívání zadního okna. Pokud ano, omyjte svody napájení a jejich okolí čistým lihem. Také pomůže omytí pruhů skla mezi topnými vodiči. Vodiče se omývat nemají!!! Pokud máte za to, že to s Vaším problémem rušení GPS blízkou stanicí Kamzík nesouvisí, nedělejte nic a pokecejte si s některým z těch co tady trousí dojmy, vyjde to na stejno.
P.S.
Pro hloubavé je tu otázka:
Proč se používají odrušovací kabely v zapalování zážehových motorů?
To neplatí pro A-I-O, ten nahloubá ten ví své Óne.
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akan 21. 2. 2013 23:51

Pokud se po zapnutí vyhřívání zadního okna při poslechu slabé stanice projeví rušení, je to známka špatného ukostření vnějšího vodiče souosého vedení z antény do autorádia. Přitom napájení ještě může okruh uzavírat (+ je na středním vodiči, - na vnějším vodiči). Jestliže se zhorší kontakt na konektoru autorádia nebo se zhorší stav jeho ukostření (ISO konektor s klíčem na boku dole, nikoli s klíčem u středu boku), obvykle kolík číslo 8 (nemusí to tak být vždy), vytvoří se t.zv. vf rukáv, který pozmění vlastnosti výstupu anténního zesilovače a ten pak ovlivní i jeho činnost. Zpravidla se zhorší i poměr S/Š. Celý anténní svod se pak chová jako mucholapka na vf signály a rušení v úrovnch, které jinak ve správném stavu ignoruje.
P.S.
Vlastní anténa autorádia je unipól, jehož doplňkovou část tvoří okolní plech karosérie. Aktivní část karosérie je zhruba kruh o poloměru efektivní výšky antény (trohu více jak délka jejího prutu). U ploutviček je to co do rozměru stejné.
P.P.S.
Jen tak mimochodem. Prut antény autorádia je vhodné po zimě vyšroubovat, očistit a namazat silikonem. Sůl se dostane všude a zde způsobí korozi. Bělavý potah šroubu způsobuje ztráty už na vstupu. Ty pak nelze dohonit ziskem, protože souběžně roste šum.
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akan 13. 3. 2013 20:39

Hypotéza na jinou možnou příčinu rušení GPS autorádiem

Antény pro Oktávie „CALEARO“ mohou mít mimo jiné také uspořádání s předzesilovačem určeným pro GSM+GPS+FM nebo také AM/FM+TV+GPS. Pokud tomu tak ve Vašem voze je a používáte GPS s přijímačem RDS-TMC (FM) v napájecím kabelu, je náchylnost k nežádoucím jevům v souvislosti s nedostatečným ukostřením vnějšího vodiče anténního svodu dosti pravděpodobná. Ani autorádio ani přijímač RDS-TMC totiž nejsou proti kmitočtům L1/2 chráněné. Jejich filtrace je tvořena jako dolní zádrž a vše co je nad FM tedy projde. V takovém případu opět platí zkouška doporučená v předchozím: při rušení GPS zkusit odpojit napájení vytažením z konektoru (zapalovače). Když rušení ustane, je to pravděpodobná známka uvedeného stavu. Nedostatečná kostra vnějšího vodiče anténního svodu je sice většinou na konci u přijímače, opačný konec u antény se tím však nedá vyloučit.
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akan 4. 11. 2013 20:14

[quote="kimmi123"]Bratislava Kamzík 101,8 MHz.

http://www.radia.sk/vysielace/4_bratislava-kamzik.html[/quote]

Po nějaké době se vracím k tomuto tématu. Při hledání vysílačů RDS-TMC na Slovensku jsem si všimnul (ne dříve), že rádio VIVA z Kamzíku vysílá 100 kW. Celkem jsou tam 3 takové vysílače. Takže při problematickém ukostření v anténním svodu autorádia nebo zásuvky 12 V (- pól) se v blízkosti Kamzíku může odehrávat to co popisujete. Bylo by vhodné nejprve zkusit propojení kostry na zásuvku do které připojujete zdroj GPS s přijímačem RDS-TMC.
Akan
Návštěvník


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník