Příprava na cestu podle GPS navi

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Akan 3. 12. 2011 22:14

Plánování trasy podle mýta a poplatků za tunely
Protože tu bylo několik dotazů na plánování s vyhnutím se mýtnému, uvádím příklad skutečné přípravy trasy 2 x 1000 km EU, kterou budu absolvovat jako každý rok v lednu 2012 s TT GO 910. Přitom jako vždy proběhne kolegiální srovnání nejméně 3 typů GPS a test RDS-TMC.

Varianty z Prahy skrze:
1. Insbruck – přes Brener – Montgenévre 1163 km 0 EUR 22 hodin (bez mýta*)
2. Grenoble – přes Briancon – Montgenévre 1262 km 57 EUR 13 hodin (mýto)
3. Vadus – tunel St. Gotthard – Montgenévre 1205 km 93 EUR 13 hodin (mýto bez tunelu*)
4. Annecy – tunel Fréjus – Montgenévre 1223 km 112 EUR 13 hodin (mýto a tunel)
5. Insbruck – přes Brener – Montgenévre 1196 km 120 EUR 13 hodin (mýto)
6. Vadus – tunel St. Bernhard – Montgenévre 1109 km 143 EUR 12 hodin (mýto a tunel)
*Riziko nesjízdnosti silnice.
Plánovač http://maps.adac.de/
Podrobnosti http://www.autostrade.it/
Pomocné údaje http://www.uamk.cz/index.php?option=com ... &Itemid=85

P.S.
Když to budu plánovat v GO, tak mám možnot: RYCHLOU, NEJKRATŠÍ, OMEZENOU, VYHNOUT MÝTU. Všechny jsou v plánu podle ADAC, nicméně ten udá mýtné, ovšem jen placené přímo, tedy bez dálničních známek a poplatků za tunely, ty a ještě transfer Rakouska musíme dodělat jinak. Proto uvádím ty další informační zdroje.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 10. 3. 2012 22:57

Test GPS s RDS-TMC v Česku, Německu, Rakousku a Itálii

GO 700 (Bez RDS-TMC, mapa v825) a 720 (NavCore v8, mapa Evropa v870 s RDS-TMC) v jednom vozu proti GO 910 (NavCore v7, mapa Evropa v885 s RDS-TMC) a integrovanému GPS ve druhém voze.
GO 700 na čelním skle u řidiče, GO 720 na levém zadním bočním skle.
GO 910 na pravé straně čelního skla, integrované GPS s anténou na střeše vozu.

Pokrytí signálem v Česku, Německu a Rakousku 70 až 90 % krátce přerušované. Události na trase žádné. Pokrytí signálem v Itálii 40 až 50% události na trase žádné.

Přesnost navádění u všech zařízení dobrá, po výjezdu z dlouhých tunelů (St. Bernardino) nastupuje signál po 6 až 8 s (strmé stěny v okolí portálu).

Dojezd k budovám na strmém svahu je problematický u GO 720 na zadním bočním skle.
Integrované GPS se střešní anténou bez problému. Odchylky v mapě v825 jsou v případu nových tunelů a obchvatů již patrné, u v870 v celku uspokojivé, v885 bezchybná.

P.S.
Po příjezdu zpět do ČR natažen do GO 720 nový NavCore v9.400 se kterým byla vykonána cesta do Bruck am Ziller v Rakousku, trasa přes Rozvadov a Regensburg v Německu (viz článek "Nová aplikace v9.400"). Příjem RDS-TMC se zásadně zlepšil, RDS-TMC mělo kvalitu shodnou s dynamickým řízením na dálnicích.
Nic podobně kvalitního jsem doposud nikde neviděl.

P.P.S.
Lze konstatovat, že RDS-TMC je ve státech střední Evropy (GE/AT/CZ) technicky dobudované, pokrytí signálem velmi dobré, kvalita práce operačních systémů v GE/AT shodná s dynamickým řízením dálnic a rychlostních silnic, v CZ s chybami danými lidským činitelem.
Za špatný je možno označit stav RDS-TMC při návratu do ČR v neděli v poledne, kdy bylo zřetelně vidět, že přetrvávají ráno nastavené indikace jako: Rozvadov "Silná mlha" nebo D5 "Práce na silnici" v několika úsecích kde nic nebylo. To je ostatně patrno i v jiných dnech ve večerních hodinách.
Akan
Junior


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků