Umístění navigace (držáku) v autě

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod all in one 15. 8. 2010 10:31

Akan píše:Otázka pana tazatele je zcela irelevantní, neboť nic takového není psáno ve vyhlášce, jde totiž o zákon. Ten (zákon) praví vícero věcí .... Starý Had - Akan II.

Jistě, kolega říká vyhláška, ale má na mysli zákon. Pokud jste takový pedant, že to považujete za nutné zdůraznit, tak bych o to více od vás očekával fundovaný právní rozbor, který by - konečně a navždy - umlčel kritiky takového umístění, hlavně z řad policie, či správních orgánů.
Bylo by to velmi prospěšné, protože podle jiného právního názoru může být cokoliv dodatečně umístěného do vozidla na čelní sklo považováno za překážku ve výhledu a pokutováno, a to bez ohledu na to v jaké fokusační rovině se nachází. Vaše subjektivní názory a zkušenosti by je asi nezajímaly.

Škoda, že se nenašel někdo, kdo byl obětí represe a nepodělil se s námi o své zážitky. Na druhou stranu to lze vyhodnotit také tak, že se represe kvůli umístění navigace na čelním skle nekoná a jde o nějaký hoax.
P.S. samozřejmě jí tam mám také....

Akan: pokud vás pohoršil můj dojem, že jste příspěvek napsal po návratu z občerstvovny, tak lituji, ale hodina vzniku a skutečnost, že jste byl zcela mimo dotaz, takové hodnocení přímo nabízely...
all in one
Junior

Odeslat příspěvekod mirekhu 17. 8. 2010 07:56

Ahoj lidi, tohle jsem taky jednou řešil. Nakonec navigace skončila uprostřed předního skla, těsně nad palubní deskou. Jinak tady je o tom celkem pěkný článek včetně stanoviska ministerstva dopravy ;-)

http://mobil.idnes.cz/navigace-na-celnim-skle-vas-muze-vyjit-draho-nemusite-ani-projit-technickou-1b3-/navigace.asp?c=A091203_075012_navigace_kor

Mirek
mirekhu
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Akan 17. 8. 2010 22:09

Fundovaný rozbor pro pana ALL IN ONE

Právní podstata, kterou po mně chcete analyzovat spočívá právě v tom, že zmíněný problém – předměty bránící výhledu čelním sklem - je zohledněn v textu zákona, ku kterému nebyla vydána vyhláška, kterou se zákon provádí. To znamená, že kdokoli se touto problematikou zabývá, může v případném řízení uplatnit svůj názor, neboť chybí závazná specifikace, která by byla postulovaná vyhláškou vlády ČR. Budete-li nebo byl-li jste „perzekuován“ za GPS navigaci bránící výhledu, mohl jste se bránit nebo se budete moci bránit právě tímto zdůvodněním. Posuzující orgán se bude muset zabývat skutečným umístěním vaší GPS a nikoli pouhým tvrzením, že na skle nesmí nic být. Tedy legislativní podstata není v tom jestli na skle něco je nebo není (zpětné zrcátko tam je, sluneční clony tam jsou a raménka stěračů se tam dokonce pohybují, dálniční nálepky se v cizině umisťují jinak než v ČR atd.), nýbrž to, že chybí prováděcí vyhláška. Za zmíněný prohřešek tedy v žádném případě (pokud GPS je umístěna rozumně, například tak, jak jsem technicky popsal dříve) neplaťte pokutu, tvrzení policisty na místě „rozporujte“ a trvejte na projednání příslušným orgánem podle bydliště. Obraťte se třeba až na pana poslance Humla, který je na tyto věci opravdovým odborníkem.
P.S.
Neočekávejte, že se situace nějak zlepší, protože s vyhláškou si zatím nikdo starosti nedělá.
P.P.S.
Všimněte si prosím času vydání mé odpovědi. Nejprve pracuji, pak se starám o dva sirotky a jednoho opuštěnce (děti) psa (nalezence) a pak si mohu chvíli před spaním hrát. O hospodě se mi pak může snad zdát - Vy vole.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod all in one 18. 8. 2010 06:40

Akan píše:Fundovaný rozbor pro pana ALL IN ONE
...... Vy vole.

Není nad diskuzi s inteligentním a slušným člověkem! :tleskani

P.S. To je pomsta za koutový odražeč a ty 3dB? viewtopic.php?f=27&t=1030625&start=30

Cituji: ".....Tak se Akane předveďte!!! Alespoň ty decibely!!!
Nebo zase zachováte "důstojné mlčení" jako vždy, když jste "vychycen na hruškách" a budete své oponenty kritizovat - já říkám pomlouvat - v jiných vláknech?"
... a UŽ JE TO TADY ...
all in one
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 21. 8. 2010 23:19

all in one píše:
Akan píše:Fundovaný rozbor pro pana ALL IN ONE
...... Vy vole.

Není nad diskuzi s inteligentním a slušným člověkem! :tleskani

P.S. To je pomsta za koutový odražeč a ty 3dB? viewtopic.php?f=27&t=1030625&start=30

Cituji: ".....Tak se Akane předveďte!!! Alespoň ty decibely!!!
Nebo zase zachováte "důstojné mlčení" jako vždy, když jste "vychycen na hruškách" a budete své oponenty kritizovat - já říkám pomlouvat - v jiných vláknech?"
... a UŽ JE TO TADY ...


Zajímavé je, že nemáte nic k faktům, která uvádím.
Nerozumím Vaší narážce na koutový odražeč. S umístěním GPS to nemá nic společného. Držte se problému a mějte výhrady k téatem danému okruhu problémů.
P.S.
Profesionální řešení trvalého umístění GPS u Renaultu, Fiatu a Alfa Romeo ukazuje, že displej je umisťován do vzdálenosti (od roviny očí) jako má přístrojová deska. Upřednostněno je umístění ve středu palubní desky, zřejmě pro použití "navigátorem". Fiat a Alfa Romeo mají možnost natočení k řidiči nebo k spolujezdci (navigátoru), Renaul nikoli.
P.P.S.
Cokoli jsem zde uvedl, mám vyzkoušeno a nejen to, i potvrzeno od některého kolegy. Standardy které uvádím jsou většinou letecké a to proto, že tam je to, čemu se říká MMI/HMI. Do aut se to většinou pak přebírá.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod piErcE 21. 8. 2010 23:25

Prosim, co je to u letadla za standardy HMI a MMI? motam se tedy kolem letadel uz docela dlouho, ale v zivote jsem nic takoveho neslysel. Mozna to bude zase nejaka Akanovina. HMI a MMI (pokud mame na mysli to same) je jenobecne pojmenovani rozhranni, ktere ale primo s letectvim (a automobilismem, ani necim jinym) nema nic spojiteho.

Porad jeste mimochodem cekame na uvednei tech vzorecku, ktere prectes jediny .. ehm, pet lidi ... v republice.

Bohuzel, ty tu neuvadis fakta. Ty tu uvadis sve teoreticke nesmysly, ktere jsi si nekde precetl, obcas spatne pochopil, a to tu vydavas za fakta. Zadna "fakta" jsem tu od tebe za posledni pul rok nevidel. bohuzel.
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 22. 8. 2010 00:07

Mashine Man or Human Mashine Interface.
Toje vše, co ve smyslu psychologie práce obsahuje t,zv. "skleněný kokpit".
Pokud se motáte kolem letadel, pak to asi nejsou ta pravá.
Nebo děláte něco, kde to není potřeba.
A nebo jste prostě nedouk.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod piErcE 22. 8. 2010 00:24

aha, takze je to presne to, co jsem si myslel. toto neni nic, co by bylo vazano na letadla. jedna se o obecne pojmy, ktere oznacuji nejakou /jakoukoli/ formu rozhranni mezi clovekem a strojem.

s letadly to souvisi asi tak uplne stejne, jako s auty, s parni lokomotivou nebo elektrickou lokomotivou, nebo cimkoli jinym. glass cockpit je uplne stejne HMI, jako klasicky budikovy kokopit, stejne jako treba ovladaci mechanismus parni lokomotivy apod.

tve tvrzeni , ze je to jakysi letecky standard, ktery se pouziva i v autech (ci co jsi tim chtel rict), je naprosty nesmysl , pramenici z (opetovneho) nepochopeni problematiky.
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod Fox50 5. 10. 2010 12:02

Je docela sranda to číst. :D

Obdivuju Akana jak vše dokáže popsat takovým tím odborně technickým popisem. To je fakt bomba.
TomTom Go920 app:9.026.483454.1 + 2GB USB SanDisk Ultra II,
Mapa: Europe 855.2885, TomTom Home 2.7.6.2056
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Fox50
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod krtenek 27. 12. 2010 10:54

Takže když si dám navigaci pod zpětné zrátko, cca 10 cm pod nabo nad ve vertikální ose, bude to vadit? Na desce vhodnou plochu nemám nenašel a jinam na sklo nejde, nedosáhnu na ni.
krtenek
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod piErcE 28. 12. 2010 18:52

tak teda pod zpetne zrcatko bych ji opravdu nedaval.
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod krtenek 28. 12. 2010 21:11

Uvidim zejtra. Ale po dnešním ozkoušení asi na sklo nepůjde a desce nemám dostatečnou plochu. Tak to nějak provedu.
krtenek
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Akan 29. 12. 2010 10:48

Zásady MMI/HMI jsou pro letadla uvedena v doporučeních FAA, ze kterých vychází také standardy používané výrobci v jednotlivých státech sdružených v ICAO, popřípadě NATO. Vychází se při tom z t.zv. pole rozdělení pozornosti. Pozorované pole se v základu člení do polorovin a kvadrantů. Na přístrojové desce auta je lidmi při pozorování preferována levá polorovina. Proto je v ní tachometr. Při pzorování provozu na dálnici je pozornost střídána mezi přední a zadní polosférou auta, s občasnou kontrolou přístrojů. Přenos pozornosti je při tom provázen změnou zaostření očí, které je hlavním zdrojem únavy, která ovlivňuje psychomotoriku řidiče a tím jeho reakce. Při konstrukci nových letadel se snímá při návrhu kabiny (mokap) pohyb a ostření očí. Je zjištěno, že nejmenší námahu očí lze dosáhnout soustředěním hlavních přístrojů do hlavního kvadrantu pozornosti a to tak, že budou v jedné fokusační rovině. Protože navigační přístroje nejsou tím úplně nejdůležitějším, jejich poloha bývá v pravé polorovině blíže středu palubní desky. V autě jsou tam hodiny, otáčkoměr etc. Vestavěné navigace mají v autech většinou polohu na horní části středního sloupku, což odpovídá i požadavku na sledování spolujezdcem, který může s navigací pomáhat. Pro manévrující letadla je již delší dobu použito vynesení hlavních pilotních informací do průhledového indikátoru. Bylo to zkoušeno na autech a nemělo to očekávaný efekt. Jako minimální výtěžek z těchto zkoušek byla vzata poloha navigace nad středem přístrojové desky přímo před řidičem s rovinou zaostření shodnou s přístroji. Protože je tato část "palubní desky" často podřízena návrhářským kreacím, nebývá pro upevnění držáku navigace vždy příhodná. Rovněž připojení přijímače RDS-TMC tam není nejvýhodnější. Proto začasté dostává přednost prostor v levém dolním rohu čelního skla.
P.S.
To vše jsem již dostatečně popsal v předchozím.
Včetně odstranění odlesků a vypadávání kontaktu u GO 910.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 29. 12. 2010 13:09

piErcE píše:aha, takze je to presne to, co jsem si myslel. toto neni nic, co by bylo vazano na letadla. jedna se o obecne pojmy, ktere oznacuji nejakou /jakoukoli/ formu rozhranni mezi clovekem a strojem.

s letadly to souvisi asi tak uplne stejne, jako s auty, s parni lokomotivou nebo elektrickou lokomotivou, nebo cimkoli jinym. glass cockpit je uplne stejne HMI, jako klasicky budikovy kokopit, stejne jako treba ovladaci mechanismus parni lokomotivy apod.

tve tvrzeni , ze je to jakysi letecky standard, ktery se pouziva i v autech (ci co jsi tim chtel rict), je naprosty nesmysl , pramenici z (opetovneho) nepochopeni problematiky.


Zapoměl jste na lodi

http://www.astm.org/Standards/F1166.htm
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod all in one 29. 12. 2010 14:05

Fox50 píše:Je docela sranda to číst. :D

Obdivuju Akana jak vše dokáže popsat takovým tím odborně technickým popisem. To je fakt bomba.

:tleskani
all in one
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků