GPS v letadle

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod shevy 1. 4. 2010 06:26

Jen by me zajimalo jak by fungovalo GPS navigace v letadle..(automobilova)..jak by se asi znazornovla sipka na nahrane mape....asi by to byla rychlost..... jeste me to nenapadlo vyzkouset...
Ma to nekdo vyzkousene?????

Jen ze zajimavosti. ;-) Co myslite... :?:

:idea: :idea: :idea: :?: :?: :?:
Naposledy upravil shevy dne 1. 4. 2010 06:48, celkově upraveno 1
shevy
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod all in one 1. 4. 2010 06:39

Možná tě to překvapí, ale navigace v letadle funguje a šipka se pohybuje tak rychle jak letíš.
Toto není facebook a své dotazy bys tomu měl přizpůsobit. Možná ti pomůže když se podíváš na http://www.jakseptat.cz
all in one
Junior

Odeslat příspěvekod shevy 1. 4. 2010 06:45

to mas pravdu ze tohle neni FAcebook.....
je to diskuse o navigacich a vseho co se tyka navigaci....a tak jen to vyuzivam....tak to ze jsem na navigacnim foru vim....a vim ze to neni facebook:))))ale v poho...svuj nazor jsi rekl..ok:)
proste me zajima zobrazeni na mape....mozna je to klasika...ale zajima me to...:)

mozna ani nechytne satlity..mozna zalezi na priblizeni....
shevy
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod adam.masek 1. 4. 2010 10:49

Zkoušel jsem to několikrát při letech do Číny, ale nikdy se mi nepodařilo aby navigace našla dostatek satelitů - aby zafixovala polohu. Pravděpodobně to bude tím, že jsem to vždycky zkoušel až v průběhu letu. ;-)

Kdybych navigaci zapnul před startem letadla a nechal ji najít satelity, tak si myslím že by to fungovalo... :-)
adam.masek
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 1. 4. 2010 12:42

Garmin má několik modelů, které lze použít v autě i na palubě (lodi nebo letadla).
GPS má ve vztahu k volnému pohybu letadla (6 stupňů volnosti) přeci jen určitá omezení.
Ta jsou dána absolutní rychlostí v přímém směru (cca 1300 km/h), dále příčným náklonem (poloha na křídle), což je vždy v zatáčce (cca 40 až 60°).
Kombinace obou předchozích omezení vede k snížení výše uvedených hodnot.
K překonání omezení je určen třídimenzionální přijímač v kombinaci s gyroskopickou základnou.
Dalším problémem je mapa, která nemůže být u palubních systémů vázána na cesty.
Chcete-li zkoušet GPS v letadle pak to nelze provést z kabiny s malými okénky.
Vemte v létě loďku nebo šlapadlo a zkuste si to na hladině. Zrušit funkci uzamknutí na silnici.
P.S.
Gyroskopická základna není to co je nyní označováno v automobilních GPS za pokročilý systém sledování trasy v tunelu. V tomo případu jde o gyroskopický nebo piezoelektrický či kapacitorový akcelerometr.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod shevy 1. 4. 2010 13:51

No je to zajimave..kdyz pri te rychlosti asi nestiha za letu zafixovat satelity tak mozna by pomohlo mit ji zapnutou pri nastupu do letadla....opravdu by me zajimal prubeh navigovani za letu letadla..jeli to tedy mozne a bezny GPS prijmac napr Siirf III by si vedel rady.....jiste existuji i navigace prave pro letadla...ale jen se zamyslim navigaci pro automobil a jeji chovani....nemyslim ze by byl az tak podatatny rozdil mezi navigaci primo do letadla a tou automobilovou....ale myslim ze az zas tolik do toho nevidim...
shevy
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Akan 1. 4. 2010 19:37

Nynější pořijímače SIRF , ATLAS a další jsou asi 100x výkonnější než ty co jsme měli v Garmin GPS 100 a dalších přístrojích. V tom není problém. Automobilní navigace je celkově (FW) orientována na 2D prostor. 3D zobrazení je jen jakási fikce, tedy obrázek vybudovaný na 2D základu. K tomu aby to bylo vhodné pro opravdové letadlo tam chybí celý jeden (vertikální) kanál. Co míním tím "opravdové letadlo". To není ultralajt ani paraglajd nebo balón. To je aparát, který vyvine vertikální rychlost větší jak 20m/sec. Najděte si na Garminu jejich letecký GPS a najděte si pro jaký typ letadla se to hodí. Zjistíte, že Garmin je jen sportovní náčiní. Opravdové letecké přístroje dělají u COLINS-ROCKWEL, ALLIED SIGNAL pod RATHEON atd. Prostě nechte si zajít chuť, neboť to je cenová relace nad Vaše poměry milý mladý muži. Pokud to myslíte jako diskuzi u piva pak je to o ničem, protože je tu jen málo těch, kteří k tomu mohou cokoli hodnotného dodat.
P.S.
Já jsem se s opravdovými znalci tohoto problému setkal naposled při návrhu L-159 a to je již hodně stará historie.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod shevy 1. 4. 2010 20:07

Akane...jsi me nepochopil...ja si nechci kupovat navigaci do letadla ;-) a penize neresim.... jen jsem to nadhodil jako tema..takova "akademicka" diskuse :D ...proc o tom nepoklabosit...
takze...jsem opravdu nemyslel profi navigaci do letadla....treba jak by se choval Garmin 255WT i s traficem ;-) ...proste zajimavost....

no urcite je to tema na pokec...a jestli u piva a nebo ne...to je jedno...tady nejsme zadny profici a vyrobci a vyvojari...ale proste normalni lidi co se zajimaj o navigace...a jejich vyuziti i kdyz to muze byt jen k zasmani a nebo jako odlehcene tema....coz je kazde tady ;-)
A tak to resim...protoze chci.Odpovedet muze kazdy prece kdo si co mysli . chce-li.No asi budu muset politat..snad me ji vemou do letadla:) ale neverim ze by to nekdo nezkusil :D

:?: :?: :idea: :idea:
shevy
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fox50 15. 4. 2010 09:39

Ano zkoušel jsem svého TomTom Go920 v letadle při cestě do Říma. Trvalo mu déle než se fixnul ale nortmálně ukazoval vše potřebné. Nemělo smysl zadávat trasu, protože potom pořád přepočítával, ale bez zadané cesty šipka ukazovala na aktuální polohu, byla zobrazena rychlost i směr.
Pro přibližnou orientaci kde jste na mapě evropy to stačilo :)

A vypadalo to asi takhle
TomTom Go920 app:9.026.483454.1 + 2GB USB SanDisk Ultra II,
Mapa: Europe 855.2885, TomTom Home 2.7.6.2056
Škoda Octavia 4x4 1.8T, 110 KW
Fox50
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod warhead_cz 15. 4. 2010 11:31

Jak chytne fix tak to snad pujde v pohode ;) jinak co se tyce skutecneho pouzivani tak myslim, ze dva ultralightari maji 255W s AERO a jsou spokojeni ;-)
Navigace - všechny
PC - 5200+,m2n-sli,4g,460gtx a dalši
wagen - dfensovo vysnena doslova
warhead_cz
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod shevy 16. 4. 2010 04:52

Fox.....no super.....docela je to zajimave :0 musim to co nevidet vyzkouset...:)
dik..
shevy
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dm52 23. 8. 2010 18:00

No Akan o5 nezklamal :-) , přednáška z vyšší fyziky a kinematiky. Ale nic ve zlým, já ty jeho příspěvky rád čtu. Zase se tady na foru objevila ta tendence, na zcela prostou otázku odpovídat komplikovaně, snášet argumenty o tom, že ten, co se ptá je vlastně nesvéprávnej člověk a pod. A přitom stačí reagovat jako Fox a je to všechno v klidu. :tleskani
dm52
Junior

Odeslat příspěvekod chaney 21. 11. 2010 13:17

Možná už to nebude aktuální, ale zkoušel jsem to s TomTom Go 930. Pro jistotu jsem se na použití zeptal letušky, ale ta z toho byla vyjevená a musela za kapitánem. Souhlas jsem dostal ještě na zemi, takže TomTom si zafixoval satelity a ukazoval v pohodě polohu a rychlost. Tak jak popsal Fox50 výše. Bylo to celkem zajímavé vidět přesně, kde jsem. Problém nastal, když jsem navigaci vypnul a chtěl ji zapnout později, satelity nenašla. Asi není stavěná na takový rychlosti, chytla se až při přistávání.
chaney
Junior

Odeslat příspěvekod jannk 31. 1. 2011 09:50

Chytne se, ale jenom u okynka a trva ji to par minut - potom uz pochopitelne drzi. Moje mnohokrat overena zkusenost (aniz bych se nekdy ptal letusky :-)
jannk
Junior


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků