Kvalita internetového obchodu s GPS Navi

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Akan 15. 6. 2010 23:17

Renderovaná mapa“?

Po děsivém navigovat „turn-by-turn“ (a jiných analogiích) je tu další zaklínadlo znalců, šamanů GPS:

3D RENDEROVANÁ MAPA.

Protože slovo „render“ není v slovnících cizích slov pro české uživatele, jedná se zřejmě o amerikanismus: RENDER = POSKYTOVAT (Co?) / VYJÁDŘIT (Co?) / VYSTIHNOUT (Co?) / INTERPRETOVAT (Co?) / PODAT (Co?) / PŘEDLOŽIT (Co?)
Při pohledu na to co je nyní takto označováno u NAVON iGO PRIMO s mapou NAVTEQ mám dojem, že jde o zlepšené podání reliéfní mapy v hloubce perspektivy.

Zkrátka: zlepšené podání perspektivy 3D reliéfní mapy.
Nebo se mýlím?
P.S.
Ukažte se ŠAMANI !!!
P.P.S.
Lépe podanou informaci o NAVON iGO PRIMO než na POLIČCE jsem našel u SmartMaps (Jen ty barvy dělal "cirgusák").
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod warhead_cz 16. 6. 2010 07:10

doporucuji shlednout kouzlo internetu jmenem wiki 8-P
http://cs.wikipedia.org/wiki/Rendering
Pokud se nemylim rekl bych, ze prakticky kazda vektorova mapa je ve renderovana ;-)
Navigace - všechny
PC - 5200+,m2n-sli,4g,460gtx a dalši
wagen - dfensovo vysnena doslova
warhead_cz
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod piErcE 16. 6. 2010 08:41

Kazda mapa je renderovana... tady chtel jen basnik rict, ze je renderovana s reliefem... ponekud sverazny prepis, ale vcelku nic proti nicemu ... jen akan si to nenasel v poucnem slovniku, tak z toho musel udelat zase svuj kyd...
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 16. 6. 2010 13:46

Výraz „renderovaná mapa“ začíná být používán jako zaklínadlo pro přilákání zájmu zákazníků na internetu tak, jak tomu bylo u výrazů „turn-by-turn“, „A-GPS“ a dalších. Nakonec z toho často vypadlo to co představuje výraz „nadupaná GPS“, „divoká karta Vodafon“ a podobné marketingové trháky.

Mimochodem, každá mapa nemůže být renderována, tedy uměle zobrazena s reliéfem a v perspektivě. U tištěné mapy to pro dvojrozměrnost nelze provést. Renderovat lze pouze plastickou mapu. NAVON uvádí „3D renderovaná mapa a křižovatky ve zlepšeném podání“. Co to je? 3D mapa byla doposud v pojetí GPS navi představována plošnou mapou položenou do perspektivního pohledu. Je to renderování? Není.

Takže renderovaná mapa je pro uživatele mapa s reliéfem terénu v perspektivě. Jinými slovy jde o zobrazení bližší skutečnosti viděné uživatelem, než poskytuje dosavadní 3D mapa. Potud je to zdá se být pokrok (zejména u mimoúrovňového křížení komunikací). Co představuje to zlepšení u NAVON?

Vytvoření detailníh o pohledu blízkého fotografii. A zde nastává problém, který nabourává zlepšení. Předkládané zobrazení nemůže vystihnout reálný stav, který se může významně lišit. Letošní zima mne vyléčila z navádění do pruhů podle obrazu křižovatky. Proto nevěřím ani na ty téměř dokonalé obrázky dopravních uzlů. Jezdím po D1 na Českou Kanadu a tak se snažím vyhýbat pravidelným zácpám. Jezdím po 101 a užívám si volné jízdy krajinou kolem Pelhřimova. Jen si musím stále připomínat okřídlené: „Zas ste se kochal, pane doktore?“. Je tam totiž dost „zákrut“, některé jsou klopené „ven“ a ještě k tomu s „kostkama“. Moje mapa mi dává představu o složitosti vozovky dál dopředu než dopravní značky. To ostatní dostanu až to uvidím in „nátura“. Nejsem si jist, zda věrnějším, avšak jednostranným vykreslením, které je ovšem také více sugestivní, lze dosáhnout vyšší adaptaci na skutečnost.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod piErcE 16. 6. 2010 13:56

akane, jsi uplne mimo ... rendering nema nic spolecneho s tim, jestli je to 3D, nebo neni .. renderingem je v podstate jakykoli proces, kdy nejakou informaci vizualizujes.. cili .. jakekoli zobrazovani vektorove mapy na displeji navigace je rendering. a kdyz se k tomu prida i vyskovy profil, tak uz se da mluvit o 3d renderingu.

zas tu pindas kravoviny o nicem...
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod warhead_cz 16. 6. 2010 14:19

Presne tak renderuji se i 2D modely. Navon jede na IGO a to podporuje DEM vrstvy s vyskovym profilem. iGO jako takove je pomerne narocne takze pri zmenseni 3D mapy lze pozorovat postupne renderovani v realnem case. Navic nove Navony maji nove iGO a to ma vychytanejsi engine tudiz je renderovani rychlejsi a protoze iGO 8 prislo da se rict prvni s renderovanim mimourovnovych krizovatek tak je jasne ze se to zminuje.
Navigace - všechny
PC - 5200+,m2n-sli,4g,460gtx a dalši
wagen - dfensovo vysnena doslova
warhead_cz
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod all in one 16. 6. 2010 16:47

Pánové, Akan je nudící se stařík, který se považuje za vědce, ne-li přímo akademika. Jak se ukazuje u jiných jeho vláken, je nejlepší metodou NEREAGOVAT a nechat jeho příspěvky propadnout do ... archivu.
all in one
Junior

Odeslat příspěvekod audis 16. 6. 2010 17:56

akane, nikdy sem se jeste nezajimal, co je to ten super 3d rendering. z vasi diskuse mi z toho vyplyva, ze realistictejsi zobrazeni mapy. to je sice pekne ale to nejezdi. takze je treba k tomu pristupovat jako dalsich zaklinacim nazvum ve svete prodeje autogps pristroju (realne nahledy krizovatek a sjezdu, kombinace s fotakem, design map prostredi a pristroje, liska, ekoroute, vypocet spotreby a dalsi).

ted testuju igo primo a copilot. copilot bych si koupil vzhledem k cenam konkurence(tisice kc) max za 500 kc.
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Akan 16. 6. 2010 22:41

Postupné skládání „dlaždic“ mapy, které vidíme při velkém měřítku mapy není renderování, nýbrž sekvenční přepis datových bloků mapové vrstvy. Renderování jakéhokoli snímku se vždy zabývá zobrazením plasticity čili reliéfu. K tomu byla tato metoda počítačového zachycení tvaru (původně konstruktérská) vytvořena. Vždy se jednalo o plošné zobrazení, vytvářející iluzi prostoru.
P.S.
Nudit se nemám čas. Důkazem jsou časy vzniku mých příspěvků. Kvůli vytížení prací si tyto úvahy necháván na chvíle rozhýbání mozku nebo mírnění tempa a krátkou relaxaci.
P.P.S.
Někteří z vás jsou věcní a diskuse tím má smysl, protože tříbí názor. Jiní jsou nevěcní a nepřispívají tak ničím. Já jsem tu již několikrát rozproudil svým nekonvenčním přístupem řeč o tématech, které jiní obcházeli jako „horkou kaši“. Toto téma s názvem „Kvalita IO“ je toho důkazem. Náplň pak je odvislá od každého jednoho příspěvku. Chcete-li tu mít názorový střet a to je žádoucí, buďte věcní. To, že mi Pierce již nadal všech jmen, která se normálně nepoužívají pomíjím. To, že All-in-one se chová jako v býčí aréně také. To, že jsem oplátkou byl rovněž sprostý je zdůvodnitelné tím, že si nenechám jak se říká „nadělat na hlavu“.

-- 17. 6. 2010 00:08 --

Rendering is the process of generating an image from a model, by means of computer programs. The model is a description of three-dimensional objects in a strictly defined language or data structure. It would contain geometry, viewpoint, texture, lighting, and shading information. The image is a digital image or raster graphics image. The term may be by analogy with an "artist's rendering" of a scene. 'Rendering' is also used to describe the process of calculating effects in a video editing file to produce final video output.

It is one of the major sub-topics of 3D computer graphics, and in practice always connected to the others. In the graphics pipeline, it is the last major step, giving the final appearance to the models and animation. With the increasing sophistication of computer graphics since the 1970s onward, it has become a more distinct subject.

Rendering has uses in architecture, video games, simulators, movie or TV special effects, and design visualization, each employing a different balance of features and techniques. As a product, a wide variety of renderers are available. Some are integrated into larger modeling and animation packages, some are stand-alone, some are free open-source projects. On the inside, a renderer is a carefully engineered program, based on a selective mixture of disciplines related to: light physics, visual perception, mathematics, and software development.

In the case of 3D graphics, rendering may be done slowly, as in pre-rendering, or in real time. Pre-rendering is a computationally intensive process that is typically used for movie creation, while real-time rendering is often done for 3D video games which rely on the use of graphics cards with 3D hardware accelerators.

-- 17. 6. 2010 00:30 --

Rasterization is frequently faster than pixel-by-pixel rendering. First, large areas of the image may be empty of primitives; rasterization will ignore these areas, but pixel-by-pixel rendering must pass through them. Second, rasterization can improve cache coherency and reduce redundant work by taking advantage of the fact that the pixels occupied by a single primitive tend to be contiguous in the image. For these reasons, rasterization is usually the approach of choice when interactive rendering is required; however, the pixel-by-pixel approach can often produce higher-quality images and is more versatile because it does not depend on as many assumptions about the image as rasterization.
P.S.
Prvý anglický výtah je o makru. VZHLED CELKU.
Druhý o mikru. TVORBA CELKU.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod piErcE 16. 6. 2010 23:56

To fakt toho ptaka nemuze nekdo zabanovat? :(
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod warhead_cz 17. 6. 2010 08:01

Neda mi to musim prihodit :D Kdyz uz je zminena rasterizace tak samozrejme se pouziva ta jen je to shrnuto do globalniho slova render. Akane nechapes jednu vec a to, ze mapa se renderuje jako 3dimensni model i bez terenniho reliefu a diky tomu je mozne na navigacich pouzivat 3D pohled, terenni relief je jen tresnicka na dortu. I rastrova mapa se pro 3D pohled musi renderovat ac je to jen "plane" s texturou ;-)
Navigace - všechny
PC - 5200+,m2n-sli,4g,460gtx a dalši
wagen - dfensovo vysnena doslova
warhead_cz
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod piErcE 17. 6. 2010 10:26

hlavne, i kdyby se to rendrovalo jako uplne obycejny 2D obrazek, tak je to porad rendering, neb se to "renderuje" z vektorovych dat ...

to jestli je to 2D, 3D, nebo 23D v tom nehraje vubec roli.

nelmluve o tom, ze warhead ma pravdu ... i kdybychom v ramci uspokojeni duchodce pristoupili na to, ze rendering je jen 3D, tak pokud umi navigace 3D pohled, byt na "placatou" mapu, tak je to taky rendering, neb je to rendering se vsim vsudy...
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků