Bylo by dobré odlišit obecnou otázku "zda to má smysl, zda je to potřeba" od konkrétnější "zda by to mělo být už v nynější mapě, resp. v brzo nadcházející verzi mapy".
Jsem přesvědčen, že smysl to má a využití se najde. Na argument, že databáze cest ja tak málo odpovídající realitě, že nemá cenu po ní umožnit routování, říkám, že je to chyba, kterou je potřeba, tak jako tak, napravit.
Další jsou problémy pracnosti a datového objemu.
Pokoušel jsem se odhadnout, jaký nárůst by to byl ve srovnání se stávajícím stavem "funkce automatického výpočtu trasy po asfaltových komunikacích". Dle sysdos.cz je u nás 56 000 km silnic a dálnic a 73 000 km místních komunikací. Ostatních nezpevněných komunikací může být ovšem tak o řád více. Dle kct.cz je u nás 40 000 km pěších tras a 28 000 km cyklotras. Ač se to tedy na první pohled nezdá, je délka "tras" zhruba polovina délky "asfaltek".
Takže to není úloha zanedbatelná a protože asi drtivá většina navigací je automobilových, investovat do práce na routování pro pár prodaných TOPO map se nechce. Nicméně já bych se přimlouval za umožnění routování po, byť mechanicky zkonvertované, stávající síti pěších tras a cyklotras. S využitím voleb chodec, kolo, auto by to mohl zapnout jen zájemce.
Je úžasné, že se mapu ČR s vrstevnicemi, adresářem 100 měst a routováním po asfaltkách podařilo nacpat do 75 MB. Ale v době, kdy 2 GB karta stojí 3% ceny přístroje, to ztrácí na významu.