GPS v letadle

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod warhead_cz 6. 8. 2010 08:00

Jaka data po mobilnim netu co je to zase za zplacanici ? :D
Navigace - všechny
PC - 5200+,m2n-sli,4g,460gtx a dalši
wagen - dfensovo vysnena doslova
warhead_cz
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod myšpulín 6. 8. 2010 08:06

V těch letadle zakazují i fotoaparáty a kamery už proto že nemohou vědět čím je jaké zařízení vybaveno a kolikrát to nevědí ani jeho vlastníci. Třeba i GPS nebo foťák mohou být vybavena Bluetooth či jinou vysílací technologií.
myšpulín
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod piErcE 6. 8. 2010 09:17

warhead_cz píše:Jaka data po mobilnim netu co je to zase za zplacanici ? :D


Akan si nekde precetl co je to A-GPS .... takze tuto znalost ihned zapojil... Ale tentokrat vyjimecne se docela trefil :)
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod warhead_cz 6. 8. 2010 09:19

Jasne ja jen ze se diskutuje o gps obecne a A-GPS maji jen telefony a pripadne jeste treba zminit 1% specialnich modelu s GSM modulem. Ale pokud se bavime o normalni tak nema lautr nic ;-)
Navigace - všechny
PC - 5200+,m2n-sli,4g,460gtx a dalši
wagen - dfensovo vysnena doslova
warhead_cz
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Akan 6. 8. 2010 10:41

A-GPS jsem měl na mysli jen okrajově. Můj TT GO 910 si tahá data přes spárovaný mobil. Používám to jen při zkouškách a jsou to docela slušné balíčky. Znám ovšem kolegy, kteří si tyto služby (Počasí, provoz, služby Plus a další) platí jako firemní paušál. Že by je napadlo někdy něco vypínat, to jsem si věru nevšim. Letadel spadlých zdánlivě bez příčiny je v posledním desetiletí čítáno v procentech asi o 40 až 48 více než předtím. Jsou to srážky z nedbalosti posádek (US Hecules a GER Tu-154); jsou to pády vlivem střihu větru (JAP Boing); jsou to vměšování do činnosti posádky (POL Tu-154); a jsou to elektrické výboje a vniknutí energií do palubních datových přenosů, které se s ohledem na potřebné rychlosti zpracování odehrávají na prvcích s krátkou reakční dobou a tím i na nízké napěťové diverzitě (jsou "háklivější"). Posledně jmenované záležitosti se nedají prokázat z "černých" oranžových skříněk, letového a nouzového záznamu. Konkrétní projevy jsou u každého výrobce jiné.Obecně platí, že starší An-26 je vniknutím elmg rušení méně ohrozitelné (prakticky vůbec) než moderní CASA naší armády či Airbus páně presidenta.
P.S.
Neměl jsem na mysli, žádné výtky, osočování a jiné nedůtklivosti. Je to zkušenost nabytá v raketovém a leteckém provozu od 16 do 66 let. Je-li tu někdo (v této zemi) kdo vyloží na stůl víc, sem s ním. Rád si jej poslechnu.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod piErcE 6. 8. 2010 11:12

Mily Akane, prosim , venuj se necemu, cemu rozumis. Letecke nehody to, zda se, nejsou. Prekvapuje me, jak vis, co bylo pricinou padu polskeho Tu 154, kdyz tato udalost jeste neni ani zdaleka vysetrena a uzavrena.
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod cosmicboy 6. 8. 2010 12:12

Pořád ale nechápu, jak může vyloženě pasivní navigace (která se k ničemu neváže) cokoliv ohrozit. Konkrétně v mém případě (jak jsem uvedl) to byla Garmin Nüvi 250, což je skutečně jeden z nejzákladnějších modelů, který kromě navigování neumí nic (žádný bluetooth).
cosmicboy
Junior

Odeslat příspěvekod myšpulín 6. 8. 2010 12:24

A jak to má asi letuška poznat co ten který model umí?
myšpulín
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod cosmicboy 6. 8. 2010 13:04

Je jasný, že to letuška nepozná... Spíš jsem se pozastavil nad Akanovo příspěvkama, které na mě působí jako by kvůli mě mělo spadnout letadlo.
cosmicboy
Junior

Odeslat příspěvekod piErcE 6. 8. 2010 13:34

Akana moc neres... on vetsinou neco o problemu vi nejaky zaklad, nekde si k tomu precte milion veci nekde na internetu, a smicha to pak paty pres devaty... bohuzel.

... zakladnem jeho prispevku bylo, ze si precetl, ze nektere navigace (ale v podstate jen v mobilech apod.) stahovat nejaka data pres gsm sit .. bla bla bla... a udelal z toho takovy elaborat.

samotna navigace v letadle vicemene nema co ohrozit, nicmene se neni co divit, ze to poletuchy zakazujou, protoze (a imho celkem opravnene) nikdo po nich nemuze chtit, aby resily, jestli ta navigace v sobe nema gsm, jestli ten fotak v sobe nema navigaci, atd...
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 10. 8. 2010 12:36

Proč je osobní GPS navigace v kabině dopravního letadla někdy aktivní a jindy ne.
Signál vysílaný družicemi GPS může do kabiny dopravního letadla vnikat okny kabiny cestujících a některými úseky potahu trupu, které jsou vyrobeny z plastů. Intenzita elektromagnetického pole signálu GPS se může v bezprostředním okolí trupu letadla několikanásobně zvýšit vlivem tzv. „koutového odrazu“. Průchod elmg pole oknem může mít zeslabující, ale i zesilující účinek. Vše záleží na pozici přístroje GPS vůči okennímu rámu a na vzájemném úhlu trati letu letadla s orbitami družic. Hlavním „koutovým“ zdrojem je na letounu uspořádaném jako dolnoplošník kořen křídla a přilehlá partie trupu. Letí-li dolnoplošný letoun ve směru západ – východ nebo naopak, nevybudí se „koutový odražeč“ jen signálem těch družic, které jsou nízko nad obzorem na opačné straně trupu než je pozice pozorovatele s GPS navigací. Koutový odražeč (termín užívaný v radiolokaci) vytvořený kořenem řídla a trupem se velmi dobře uplatní pro zachycení signálu družic, které jsou momentálně v pozici za zádí letounu. Je tomu tak proto, že křídlo je vůči trupu (v konstrukční rovině „waterline“) „nastaveno“ a celý letoun je za letu mírně „natažen“. Je rovněž možné, že se na intenzitě pole projeví „hranový“ jev vlivem náběžné hrany stabilizátoru (vodorovná ocasní plocha) a to u družic v zadní poloze, které jsou pod nadhlavníkem (mezi horizontem a zenitem). Průnik oknem obsahuje dvě půlkruhové hrany, které se svým účinkem projeví při šikmém umístění GPS tak, že bude směrem k zádi letounu. To znamená, že úplné přiblížení k oknu není nutné. Celá tato konstelační „úprava“ příjmu má také svou dynamiku a nemusí vyjít hned naponejprv. Opravdu výrazný vliv má pozice sedadla na kterém je pozorovatel. Tím se míní pozice sedadla vzhledem ke kořenu křídla. Druhý výrazný vliv je vzdálenost od okna a úhel normály antény GPS a plochy otvoru okna. Přitom se jedná o úhel prostorový, který vypadá jako kužel a podílí se na něm jak poloha do strany, tak poloha dolu nebo nahoru.
Je to složité? Ano. A proto jsou hrátky s GPS v kabině civilního dopravního letounu zdlouhavé, výsledek nahodilý a obtěžování palubních cestujících zbytečné. Dělá se to (pokud nejsme výzkumníci) v podstatě z „plezíru“.
P.S.
Pokovení okna se při silném koutovém odrazu neprojeví, tlumení cca -3 dBm má význam při všeobecně slabém signálu.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod shevy 10. 8. 2010 14:40

:shock: :shock: :shock: :D
akan...ty ale umis veci popsat :D ;-)
shevy
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod piErcE 10. 8. 2010 14:54

ovsem zuajimalo by me, jak ten elaborat souvisi s legalnosti pouziti navi v letadle :)
Garmin DriveLuxe 50 - iPhone SE - Octavia III 1.4 110 kW DSG
piErcE
Junior

Odeslat příspěvekod shevy 10. 8. 2010 15:03

piErcE píše:ovsem zuajimalo by me, jak ten elaborat souvisi s legalnosti pouziti navi v letadle :)



ti to reknu...nesouvisi.... :D
shevy
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod myšpulín 10. 8. 2010 15:33

piErcE píše:ovsem zuajimalo by me, jak ten elaborat souvisi s legalnosti pouziti navi v letadle :)


S legálností je to tak, jak si daná letecká společnost určí pravidla takové jsou. Při startu a přistání většinou zakazují veškeré elektronické přístroje (i když baterku z hodinek jsem ještě nevyndaval :D ) a během letu je to jak kde. Tyhle věci ty jako cestující k životu na palubě většinou nepotřebuješ a tak proč rozlišovat která věc něco vyzařuje a která ne.
myšpulín
VIP uživatel

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků