Navigace podle aktuálních dopravních informací

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Akan 18. 7. 2017 09:36

D test GPS navigací (1/2015) ukazuje vybrané navigace jako takové.
Neukazuje jejich funkčnost a účelnost v konkrétních dopravních situacích.
Jedna z objektivně zjistitelných funkčních vlastností příslušně vybavené GPS navigace je upozornění na aktuální stav silničního provozu. Ten je do navigačního přístroje přenášen rádiovým signálem (RDS) nebo signálem mobilních operátorů (GSM).
Jsou dva způsoby příjmu a to pomocí vnějšího nebo vnitřního přijímače (FM/RDS),
a také pomocí vnějšího telefonu (SmartPhone) nebo vestavěného bloku GSM (SIM).
Výrobci navigací se předhánějí v uvádění údajů o způsobilosti příjmu aktuálních dopravních informací prostřednictvím sítí GSM. Při použití všech takových navigací je ovšem potřebný zdroj informací, který není ve všech státech, jejichž mapa je dána v navigaci k dispozici stejný. Podrobnosti o tom, co obsahuje konkrétní přenos datových údajů označený u navigací TomTom jako Start/GO 40/50/60 Europe Lifetime Traffic atd. nového ve vztahu k starším zařízením s přijímači RDS-TMC není obecně znám. Takže kupující má možnost pořízení navigace, která mu bude ve vztahu k aktuálním dopravním informacím plně fungovat v Británii, Německu, Francii a částečně v Itálii, nikoli však v Česku a Slovensku, Slovinsku nebo Chorvatsku.
Proto by byl pro začátek velmi užitečný test porovnávající současně dvě navigace jednoho výrobce například TomTom, jednoho s výbavou přijímače dopravních informací (RDS-TMC) a druhého s výbavou vnitřního modulu GSM (SIM) a to na území Čech a na území Německa. Plně dostačí okolí a vnitřek Prahy a Mnichova. Takový test ukáže na rozdílnost nebo shodu kvality zdroje dopravních informací přenášených rozhlasem a mobilními operátory a bude skutečným přínosem pro rozhodování o nákupu. Všeobecných testů a cenových srovnání bylo již dosti.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 24. 7. 2017 09:24

Dopravní informace ve skutečnosti.
Výluka železničního přejezdu 49.1754086N, 14.8741103E na silnici 23 za Kardašovou Řečicí v trvání 1 týden. Původní trasa do Jindřichova Hradce měřená od prvního upozornění na uzavírku silnice 36 km. Objízdná trasa podle doporučení na portálu DI a podle různých typů GPS pro osobní automobily 67 km. Objízdná trasa podle znalosti místních řidičů 42 km. Prodloužení 31 km podle DI po provozně omezené silnici 2 třídy nebo 6 km podle skutečných možností po dobré silnici 3 třídy bez omezení.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 24. 7. 2017 18:21

Dopravní informace ve skutečnosti.
Výluka železničního přejezdu na silnici III/02311 z Děbolína do Vekého Ratmírova 20.7. až 28.7.2017 s plnou uzavírkou. Objízdná trasa na DI popsána jako obousměrná, po silnici II/128 na Jindřichův Hradec. Skutečná objížďka vede z V. Ratmírova do Studnice po místní komunikaci (jen obtížně pro NA) a ze Studnice po III/12841 na II/128 do J. Hradce. Na portálu DI je sice pozice výluky označena, plánování trasy však přes uzavírku proběhne. RDS-TMC uzavírku neindikuje, plánování trasy proběhne. Plánovač TomTom Route Planner/My Drive uzavírku neindikuje trasu naplánuje. Protože uzavírkou nelze projet nemůže existovat žádná jiná indikace z tzv. plovoucích zdrojů. Takže i s nejdražším GPS TT GO 6200 to vyjde na stejno jako s každým jiným GPS zařízením.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 15. 8. 2017 10:51

Odpověď D-Testu na otázky k RDS-TMC a SIM dopravním informacím.

Dobrý den,
děkujeme za Vaši trpělivost.

Dřívější menší testy zahraničních kolegů již před několika roky potvrdily, že z hlediska
přenosti, aktuálnosti i míry informací vychází bezesporu lépe zpravodajství přes mobilní síť než RDS-TMC.

Testování/srovnání kvality a spolehlivosti dopravního zpravodajství jsme do testů
jednotlivých navigací zatím nezařadili, protože bylo dosud mimo naše možnosti jej zkoušet nějak skutečně systematicky a reprezentativně. Ostatně stejný problém měly dosud i mnohem větší zahraniční spotřebitelské organizace, se kterými se na testu navigací podílíme.

Nicméně možnost do hodnocení tyto věci zahrnout průběžně zkoumáme a diskutujeme a není vyloučeno, že v budoucnu k tomu dojde. Prozatím jsme letos do hodnocení zahrnuli alespoň položku „zobrazení dopravních informací“. V rámci té se nehodnotí přesnost či spolehlivost těchto služeb, ale neméně důležitá prezentace - kvalita zobrazení informací o dopravě a jejich užitečnost (zda ukazuje dobu zdržení, místo zácpy či detailní informace o zácpě).

Před několika měsíci pak provedli kolegové z německého Stiftung Warentest malé srovnání hlavních služeb dopravního zpravodajství přes mobilní síť (Here, TomTom, Google).

Toto jsou hlavní zjištění:
S dopravním zpravodajstvím navigace nabízejí výrazně přesnější předpověď délky cesty než navigace bez této služby.
Rozdíly v reálné době jízdy či předpovídané době jízdy mezi jednotlivými službami nejsou významné, ve skutečnosti jsou nízké.
Během testu vjeli i do oblastí s velmi hustou dopravou. Konkrétně v těchto situacích nebylo dopravní zpravodajství významnou výhodou, plynulejší jízdě by pomohlo jedině postavení nových cest.

Děkujeme za Vaši přízeň.
Svolení k citaci od nás máte.
Akan
Junior


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků