problém se síťovým nastavením serveru s win10

Diskuze výhradně o operačním systému Windows 10

Moderátor: Moderátoři Živě.cz

Odeslat příspěvekod ladaxxt 28. 8. 2018 12:27

Zdravím,
Na win10 nám běží server oracle xe a na klientských pc v síti máme aplikace, které se serverem komunikují přes ODBC driver. (tatarsky řečeno, ale jsem trochu laik). Doteď fungovalo vše správně.
Bohužel jsem si trochu hrál se síťovými nastaveními serveru, protože nějak nefungovalo sdílení složek v síti.. To jsem nakonec vyřešil tím, že jsem ve službách dal spouštět automaticky Publikování prostředků rozpoznávání fcí.. Poté začaly být vidět sdílené složky v síti..
Bohužel jsem během zkoušení všeho možného v síťovém nastavení musel na serveru něco změnit, protože od té doby na klientských PC nejde připojit pomocí ODBC k db.. V síti nejsou jen Win10, ale ještě i 1 PC s winXP a nikde to momentálně nejede.
Na samotném serveru test ODBC proběhne bez problémů a funguje tam i aplikace, která tento zdroj dat využívá..
Napadá mě, že dříve byla v průzkumníku vidět na serveru "domácí skupina" , což teď není, jsou tam vidět v síti názvy jednotlivých PC v síti...
Pomůže někdo prosím....? Co bych měl testovat, na co se zaměřit...?
díky moc - Láďa
ladaxxt
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JirkaVejrazka 28. 8. 2018 12:54

Ping ze stanic na adresu serveru funguje? Server ma bud vypnuty firewall, nebo povoleny port 1521 z okolnich stanic? Nezmenil jsi na serveru sit z "domaci/firma" na verejnou?

Oracle ma vlastni nastroj na testovani spojeni - jmenuje se "tnsping" - vyzkousej ho take.
JirkaVejrazka
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod ladaxxt 28. 8. 2018 13:15

ping ze stanic funguje normálně, funguje sdílení souborů..
jak poznám, jestli má povolený port..?
Síť je privátní.. Ve - Firewall a ochrana sítě - je:
Doménová síť - firewall je zapnutý
Privátní síť (aktivní) - firewall je zapnutý
Veřejná síť - firewall je zapnutý

ten tnsping zkusím, jestli to zvládnu..., zatím díky moc

-- 28. 8. 2018 14:21 --