Dynavix Cube Alpha ČR

Nano, Delta, Tera, Atto a další přístroje českého výrobce Dynavix

Moderátor: Moderátoři Navigovat.cz

Odeslat příspěvekod Platič 13. 7. 2006 00:12

Dostala se mi do rukou novinka - Dynavix v all-in-one řešení.
Je to v podstatě set Dynavix 1.6 + Mio C310 (jednoúčelový HW navigátor, podobný přerostlému PDA naležato).

Program je "starý známý" se všemi neduhy a tak mi nezbývá než znovu zkritizovat
- téměř nepoužitelnou velikost písma ve stavovém panelu pro důležité info jako dobu a vzálenost do cíle, je to zkrátka nečitelné
- podobně je nevýrazné schéma příštího manévru
- špatnou ovladatelnost (hodně malých ikon, nutnost trefit se do malé ikony pro nastavení, nestačí klepnout kamkoliv na obrazovku) ano, srovnávám s tomtomem, který mi vyhovuje lépe ...
- perspektiva ve 3D zobrazení je zvolena tak špatně, že největší plochu zabírá tlustá silnice, na které jsem, v tomtomu je v 3D pohledu vidět dále "na horizont" a více do šířky kolem aktuální pozice
- nastavení čehokoliv (např. hlasitosti) tragédie

K hardware:
Na první pohled působí levným dojmem.
Jednoduchá obdélníková krabička, sympatická hmotnost 168g, SIRF III, paměť 64MB + flash 512 MB, čtečka SD/MMC, napájení pomocí konektoru miniUSB (to je dobrá móda), nabíječka do auta, nabíječka na 220V, USB kabel do PC.
Provozní teplota 0-40 st. C.

Uvnitř je asi nějaký Linux(?), je tam MP3 přehrávač, foto prohlížeč. Obojí považuji za "sozial-wohnung" trend. Pro mě nepodstatné.
Reproduktor: dá se tomu rozumět ...
Display nic moc. Nevhodně zvolená malost písma a možná font(?), je to špatně čitelné. Samotné rozlišení 320x240 na šířku v autě stačí, to jen v kanceláři vypadá VGA lépe.

Držák krásy nepobral ale zdá se účelný. Přísavka s husím krkem je stejná jako např. u Acer n35. Je trochu delší a tak mám obavu, že to bude za jízdy trochu vibrovat, ještě jsem s tím nejel. Na druhém konci držáku je rám, do kterého lze jednou rukou pohodlně zaklapnout samotné Mio. Poloha je jasně definovaná, krásně to zaklapne. Oproti držáku pro GO 910 paráda.

Jako option se dá dokoupit za cca 2.000 RDS/TMC modul pro příjem aktuální dopravní situace.

Dynavix Cube Alpha ČR obsahuje
- ČR + průjezdná Evropa

Podle popisu na krabici jsou zřejmě připraveny verze:
- ČR + podrobná Evropa
- ČR, SK, PL, HU + průjezdní Evropa

Bílošedé (nic moc) a černošedé provedení

Původně jsem chtěl napsat, že je to navigace pro chudé (cca 9.200 bDPH), není to myšleno pejorativně.
Za cca 9.700 bDPH lze však pořídit TomTom One (ČR, SK, PL, HU), což je silná konkurence.
Platič
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Platič 13. 7. 2006 09:34

Vibrace jsou díky dlouhému rameni držáku značné, ve městě se to zklidní.
Nepříjemné překvapení mě čekalo ráno, úplně vybitá baterie, přestože jsem vypnul přístroj vypínačem na pravé straně. Snad nebude nutné vypínat ještě hlavní vypínač na spodní straně (hrotem).

Subjektivně se mi zdá pomalá rychlost překreslování.

Oproti Mio C710 (10.800), které má ČR + 23 zemí EU (Navigon?), zabudovaný RDS-TMC příjímač, Bluetooth, držák na kolo!, bych viděl adekvátní cenu adekvátní cenu této "navigace pro chudé s vysokou cenou" kolem 6.500,-


PS:
Uvnitř není Linux, jak jsem se prve domníval ale jádro Win CE.NET 4.2. Pro používání to nemá žádný vliv.
Platič
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Marek Lutonský 13. 7. 2006 10:59

Máme ho už také v redakci, mé první dojmy jsou ale lepší než vaše. Možná proto, že mi nevadí Dynavix, beru ho jako schopnou navigaci. Ale je potřeba delší test.

Moc se mi nelíbil displej. Má sice stejné rozlišení jako u kapesních počítačů s WM, ale zdál se mi nějak hrubý.
Marek Lutonský
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Paul Atreides 14. 7. 2006 12:19

Chtel bych poprosit u Dynavix Cube o zhodnoceni:

1) Stability programu - nesvarem Dynavixu je jeho ukoncovani v nevhodnych situacich. Myslim, ze problem neni jen u zarizeni s GPS pripojenou pres BT, ale ze samotny Dynavix ma v sobe chyby, ktere zapricini ze je program z "niceho nic" odstrelen (spatna sprava pameti, memory leaks, opakovane mazani jiz smazanych pointeru atd.)

2) Zjistit rychlost prepoctu trasy - u Dynavixu na beznem PDA se mi zdalo, ze Dynavix ma docela casto problemy s prepocitanim trasy. Takze kdyz treba ve meste budu ignorovat vyzvu k zaboceni do zakazu vjezdu, tak pote delsi dobu jedu "naslepo".

Problemem je, ze pomale prepocitani nenastane vzdy, ale podle mych zkusenosti v nejmene vhodnou dobu :(
Proto bych chtel vedet, jak se Dynavix chova na jednoucelovem zarizeni pri srovnani s beznym PDA, do ktereho jeho uzivatel nahrava docela dost programku.

Hlasova navigace snad byla v prvnich verzich lepsi - nyni se mi nekolikrat stalo, ze Dynavix rikal at jedu doleva, pritom jsem mel jet doprava a naopak. Tohle je chovani na urovni Pocket Kima, ne profi navigace.

Stale se ale ani u nejnovejsi verze 1.6, kterou jsem mel moznost vyzkuset, nemohu zbavit pocitu, ze Telematix mel pred verzi pro CE docela slusne navigacni jadro, nad kterym rychle nabastlil nic moc uzivatelske rozhrani s mnozstvim chyb. :(
Paul Atreides
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků