od Zubr123 15. 7. 2010 08:35
Ad Audis. Zajímalo by mě, zda jsi kromě svého zamilovaného iGO8 zkoušel i jiné navigace a konkrétně i Navigona, kterého tak haníš.
Já používám nejčastěji Navigon a občas jezdím i pomocí TomTom, iGO8, Amigo, zkoušel jsem i Sygic a iGO-Primo. Z praxe vím, že žádná navigace není ideální, každá občas navrhuje nelogické trasy, každá občas vede do jednosměrky apod, ale každá dovede do cíle.
Zde se srovnává Navigon 4350 a Navon N480. Souhlasím s Paulz.
Navigon je značková mašinka proti skoro noname Navonu
Navigon má lepší a elegantnější HW a navíc má TMC a BlueToot
Navigační SW v navigonech je elegantnější a propracovanější něž v Primo.
Primo je novinka, takže lze očekávat řadu problémů.
Většina prodejců nabízí k 4350 2 letou aktualizaci map zdarma a v horším případě nabízí slevový kupon, kdy cena vychází cca 500 Kč. Plná cena je 99 euro.
V navonech je 1 letá aktualizace map za 99USD (naviextras.com).
Je pravda, že v Navigonech zatím není plné pokrytí čísel popisných.
V Navigonech je vynikající funkce MyRoutes kdy se pro zadaný typ navrhnou 3 různé trasy a to velice rychle. Většinou si z nich vyberu vyhovující. Funkci plánování trasy používám jen výjimečně. V Primo se navrhne jen jedna trasa, trvá to dlouho a při mých pokusech vždy blbě. Přitom funkce plánování trasy je v Primo horší a pomalejší. V Primo jsem dále nenašel zadávání pozice GPS souřadnicemi. Toto jsou ale základní funkce, které používá každý a před každou jízdou. Proti tomu navigace na čísla popisná použije normální člověk jen výjimečně.
Je pravda, že v navigonech nejde snadno dohrávat vlastní POI, ale jejich databáze je tak obsáhlá, že jsem vždy našel co jsem hledal. Přesněji je to tak, že bez dopňkového SW (poiWarner) lze dohrávat vlastní POI, ale jen do jedné složky bez možnosti třídění
Skutečně nechápů, proč Audis tak vehementě prosazuje Navona. Tato volba má význam jen pro někoho, kdo se okamžitě neobejde bez navigace na čísla popisná, jinak je tato volba pitomost.