Recenze Mio Moov 360 (1., 2. a 3. část pracovní verze)

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod fcs_rosta 28. 5. 2008 17:32

Hmmm :(, tak potom jedine napsat vyvojarum od Mia, aby na tom trosku zapracovali :). To by nemel byt zas tak velky problem to vylepsit. Existuje nejaka stranka, kde se daji psat pripominky k softu Mia pro jeho vylepseni?
fcs_rosta
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jose11 28. 5. 2008 19:26

Musím oponovat na téma Držák. Drží pouze na skle, na hladké umělé hmotě nikoliv. U vozů MPV je jakékoliv sklo velmi daleko, držák není prodlužovací, takže na něj nedosáhnete. Možné je přichytit ho pouze na malé levé boční okénko. Kabel ale dosáhne tak tak, pokud ho budete chtít schovat, máte smůlu. Jediné řešení je držák přišroubovat někam v dosahu.
Jose11
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jose11 28. 5. 2008 19:37

A ještě - po dvou dnech užívání 360ky se mi dnes hryzla. Fatal error-či tak nějak podobně, tabulka přes celou obrazovku. Následoval automatický restart a znovu jsem musel zadat cílové místo. Tak doufám, že to bylo naposled jinak poletí na reklamaci.
Dále jsem si stáhl z telefonu přes bluetooth telefoní seznam. Seznam je v navi kompletní i s čísly, ale nejdou tam natáhnout fotky přiřazené k osobě, což by ani tak nevadilo. Mnohem víc mi vadí, že to neidentifikuje volajícího, přesto, že tam je jeho číslo v mezinárodním tvaru. Spojuji se s Nokia 6131. Tak kde je chyba?
Jose11
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek Lutonský 28. 5. 2008 19:42

U navigací znám jediný držák, který drží na umělé hmotě - u Sony, která v Evropě s navigacemi skončila. Mio je na tom zkrátka úplně stejně jako ostatní přístroje s pryžovou přísavkou. Držák Sony byl opravdu skvělý, to je pravda, při srovnání s většinou ale nelze Mio kritizovat. Jeho držák je velmi dobrý.

Hryzání je trochu daň za Windows CE. Objeví se určitě ještě někdy. Já jsem měl Fatal Error za čtrnáct dnů jednou, třikrát ale zamrzla hlasová navigace. Výhodou Mia je také rychlost startu - z resetu je za patnáct sekund připraveno k navigaci. U TomTomu nebo Garminu trvá i běžné zapnutí delší dobu.
Marek Lutonský
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rossini 28. 5. 2008 20:06

fcs_rosta píše:Hmmm :(, tak potom jedine napsat vyvojarum od Mia, aby na tom trosku zapracovali :). To by nemel byt zas tak velky problem to vylepsit. Existuje nejaka stranka, kde se daji psat pripominky k softu Mia pro jeho vylepseni?


Všechny připomínky MIO pečlivě sleduje a určitě se jimi bude zabývat! ;-)
*** Radary i další body zájmu (POI) stahujte z http://www.poi.cz (pro koncové uživatele zdarma) ***
rossini
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jose11 28. 5. 2008 20:09

Já právě nesrovnávám. Já jsem čerstvým majitelem mé první navi. Já pouze očekávám.
Dá se tedy pořídit na 360ku nějaký jiný držák? Nebo ten samý a já si ho upravím a připevním, někde v dosahu?
Jose11
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod rossini 28. 5. 2008 20:14

Co se radarů týče, mám takovou vlastní úvahu. Pokud mě iGo verze upozorňovala, velmi mi chyběla možnost přepnout navigaci do režimu, abych byl upozorňován na všechna místa s potenciálním výskytem PČR. Může se stát, že databáze radarů resp. rychlost uváděná u jednotlivých POI nebude aktualizována popř. nebude z jakéhokoliv důvodu odpovídat skutečnosti a v tom případě moho prosvištět kolem radaru v domění, že jsem v limitu. ]:-<

S čímdál tím větší populárností projektu http://www.poi.cz jsme se setkali se záměrnými úpravami radarů (v neprospěch řidičů) a někdy je velmi těžké posoudit, co je v tu danou chvíli OK. Potom bohužel až ten první z nás, kdo zaplatí, reportuje zpět tuto chybu, ale to už je pozdě :hm
*** Radary i další body zájmu (POI) stahujte z http://www.poi.cz (pro koncové uživatele zdarma) ***
rossini
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod RadimHr 28. 5. 2008 21:16

Jak se výše ptal "colombo_Mio" ohledně délky kabelu do Fabie, tak nevím zda má první mebo druhou generaci. Já jezdím druhou generací a kabel je dostatečný a jelikož jsem měl i předchozí model, myslím, že kabel bude OK.
Jako výhodu považuji, že je kabel rovný a né jak šňůra k telefonnímu sluchátku ( takový jsem měl u zapůjčené navigace MYGUIDE).
RadimHr
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek Lutonský 28. 5. 2008 21:39

Jose11: Očekáváte špatně :) Tohle je standardní a nad to nadprůměrný držák. O jiném zatím nevím. Existují sice různá dodatečná řešení od jiných výrobců, nejsem si ale jistý, jestli už mají v sortimentu nová Mia.

Rossini: Z mého pohledu je už radarů moc, zejména ve městech. I na krátké trase Mio velmi často pípá. Osobně bych ocenil, kdyby se informace o radaru ozvala jen jednou, v nastavené vzdálenosti. Potom bych si už dal pozor sám.
Marek Lutonský
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rossini 28. 5. 2008 21:45

Marek L. píše:Rossini: Z mého pohledu je už radarů moc, zejména ve městech. I na krátké trase Mio velmi často pípá. Osobně bych ocenil, kdyby se informace o radaru ozvala jen jednou, v nastavené vzdálenosti. Potom bych si už dal pozor sám.


ANO! Rozumím, já jen porovnával MÍT či NEMÍT funkci "upozornit pouze při překročení limitu rychlosti".
*** Radary i další body zájmu (POI) stahujte z http://www.poi.cz (pro koncové uživatele zdarma) ***
rossini
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod RadimHr 28. 5. 2008 21:45

Z mých prvních zkušeností s navigaci MIO 360.
Velice příjemně mě překvapilo, když jsem vjel do Čadce a potřeboval najít poštu, zadal jsem POI - Pošta a hned mi MIo našlo 3 pošty. Stačilo kliknout na jednu a navigace mě už vedla. Na druhou stranu mne navigace jednou nutila k nesmyslnému odbočení vpravo a to asi 6 x za sebou, přestože jsem věděl, že do cíle se dostanu jedině vlevo přes Váh. Pozitivně hodnotím navigaci po Žilině, kde jsem vždy jezdil jedinou mi známou trasou a MIO mi našlo lepší cestu, kratší a rychlejší.
Co nemůžu vystát, je ženský hlas a rovněž mi vadí zapínání navigace směrem vlevo. Stále mám pocit, že logicky by se měla zapínat vpravo.
Rovněž se mi nelíbí, že zvuk lze nastavit komletně v jedné hladině pro vše.
Radary jsem z POI.cz nahrál bez jakýchkoliv potíží a v pátek je vyzkouším na cestě do Prostějova, kde mi na plánované trase ukazují 3 modré radary.
Ještě zkoumám jak nainstalovat "jazykové mutace" z http://service.mio.com., které májí řešit jazykové nedostatky, jenž pozoruji zejména v popisech.
RadimHr
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Composite 28. 5. 2008 22:49

zatiaľ v pohode, nájazdy podjazdy na most, 4 prúdovky, prejazdy na druhú stranú 4 prúdovky, všetko ako malo byť, zaradenie kde malo byť, pri 2-4 prúdovke presne hovorilo kde sa mám držať,...

Hlavná výhoda zo starými čipmi, pokiaľ napr. navigon 8110 štartuje 3-4 minuty, ja už 3-3,5 minuty jazdím :D. Ešte tam hodím jazykovú opravu a hadam to bude poriadne navigovať.

Menu veľmi prehľadné a rýchlo naučiteľné, a hlavne tých 65k POI ;)+vlastné
Composite
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek Lutonský 29. 5. 2008 00:13

Poslední část pracovní verze recenze. Předpokládám, že kompletní test vyjde na Navigovat.cz zítra (v pátek). Opravím v něm chyby z této pracovní verze, ještě ji doplním, upravím, přidám obrázky a videa.

Při jízdě

Mapa nového iGo mě zklamala svým ponurým, převážně šedým vzhledem. Mio Moov mě naopak potěšilo – mapa je světlá a veselá, silnice pěkně vyhlazené, šipky vyznačují jednosměrné komunikace. Mio to také nepřehání s perspektivním zkreslením jako některé jiné navigace, u kterých zabírá silnice na spodním okraji polovinu displeje. Snadno bych se ale obešel bez náznaku oblohy, mapa by se dala protáhnout až nahoru.

Noční režim lze nastavit manuálně, případně se může změnit i automaticky, to se mi ale nikdy nepodařilo. Přestože už byla hluboká noc, Mio stále svítilo na plné pecky. Kromě úpravy jasu, kdy lze úroveň uživatelsky nastavit, se změní i barvy mapy. Ta se tím bohužel hodně znepřehlední. Vzhledem k tomu, že ostatní prvky na displeji a nabídky zůstávají v původních barvách, možná bude lepší využívat jen úpravu jasu displeje.

Ocenil bych také jinou barvu naplánované trasy, případně možnost změny barvy. Modrá je sice docela zřetelná, ale jen do okamžiku, kdy nejedete kolem vody. Řeky a další vodní objekty jsou totiž takřka stejně modré, a řidiče to trochu mate. Na rozdíl od některých konkurentů jsou ale vodní toky dobře zpracované, stejně i koleje.

Dvě malé ikonky na displeji mění měřítko mapy. Mio si ho ale po chvílí zase vrátí zpět. Obecně lze říct, že Moov při pohledu na mapu používá menší měřítka než většina navigací, vidíte s ním víc do dálky. Osobně mi to vyhovuje. Z nějakého důvodu jsem ale měl větší problémy s odhadem vzdálenosti – snad je to kvůli nezvykle malému měřítku, snad kvůli automatickému zoomu, kdy navigace měřítko často mění, aby se na mapě ukazovaly vždy ty nejdůležitější informace. Nejčastěji se mi to stávalo u radarů, které se přibližovaly pomaleji, než jsem zvyklý.

Vedle přepínače pro 3D nebo 2D pohled je ještě tlačítko, kterým lze mapu zorientovat k severu, pokud nevyhovuje její otáčení ve směru naplánované trasy. Mapou lze i během navigace posouvat, pro návrat k aktuální poloze stačí stisknout tlačítko.

Ve dvou výsuvných roletkách po pravé straně displeje řidič vidí důležité údaje o cestě nebo o přístroji. Pro každou z nich si může vybrat jeden, který zůstane zobrazen i při jízdě. Možná je to ale málo, rád bych viděl rychlost, vzdálenost do cíle i čas dojezdu najednou. Nejde to. Z těchto parametrů mohu vybrat jen jeden. Spodní roletka totiž ukazuje stavové informace: signál GPS, nabití, hlasitost nebo aktivitu Bluetooth. Ikonka hlasitosti je aktivní, klepnutím se dá rychle vypnout zvuk. Spodní roletku bych ale s klidným svědomím nahradil důležitějšími informacemi o naplánované trase.

Při samotné navigaci se na displeji zobrazuje název aktuální ulice, po které jedu, a název ulice, do které musím zabočit. Během navigování se v rohu objeví také tvar následujícího manévru a vzdálenost k němu. Líbí se mi, že se nejedná jen o schematický symbol, ale o skutečný detail blížící se křižovatky se správnou polohou všech ulic.

Mapa při navigaci docela poskakuje, o plynulosti se nedá moc mluvit. Nesledujeme ale animovaný film, pro navigaci to naprosto stačí. Na displeji se tu a tam ještě objeví dopravní značka s nejvyšší povolenou rychlostí. Nevím, jak tato funkce pracuje v zahraničí, s Miem jsem tentokrát jezdil jen doma, kde je spíš pro legraci. Značka se objevuje jen výjimečně, často navíc ukazuje chybnou povolenou rychlost.

Hlasová navigace

U hlasové navigace bych doporučil zapomenout na ženský hlas, který je – troufám si to říct – hrozný. Mužská varianta je naopak poslouchatelná, civilní a docela zdařilá. Občas mi sice u některých povelů nesedí intonace, celkově ale bezejmenného muže mohu chválit.

Až na jednu věc: Velmi se přimlouvám, kdybych v příštích verzích Mia nemusel „dorazit do cílové destinace“. Kromě toho, že destinace je ošklivé slovo v porovnání s českým a krátkým cílem, neznamená nic jiného než právě cíl. A příjezd do cílového cíle je prostě nesmyslný.

Celkově jsem s navigací pomocí Mia Moov 360 velmi spokojený. Volba cíle, počítání trasy i samotné chování během navigování je velice dobré. Zmínil bych ale trochu horší ovladatelnost při jízdě. Trefit se prstem do malé ikonky nebo drobné položky v kontextové nabídce je mnohdy obtížnější než u jiných navigací.

Navigace na fotky

Funkce NavPix trochu ztrácí tím, že Mio Moov 360 neobsahuje fotoaparát – přestože ve starším modelu C720 byl. NavPix totiž slouží k navigaci na obrázky. Přesněji řečeno na obrázky, které v hlavičce EXIF obsahují zeměpisné souřadnice.

Fotografie se v Miu zobrazují v podobě galerie, dají se prohlížet formou náhledů nebo i na celém displeji. Navíc se ale dají zobrazit na mapě a lze s nimi pracovat úplně stejně jako třeba se zájmovými body. Bylo by určitě atraktivní poslat někomu místo adresy fotografii. Musí mít však navigaci Mio, protože jiné značky s geofotkami zatím neumí pracovat.

Jenže opravdu chybí fotoaparát, kterým byste mohli místo nafotit. K získání a nahrání fotek tak je třeba použít například nástroj v programu MioMore Desktop. Ten se dokáže připojit k internetové galerii Flickr a vyhledávat v ní fotky podle zadaného umístění. Vybrané snímky pak přesune do Mia.

MioMore Desktop

Přestože NavPix má zřejmě budoucnost, program MioMore Desktop mě víc potěšil kvůli jiným svým funkcím. Zejména díky nahrávání uživatelských databází zájmových bodů. K souboru CSV se přidá obrázek PNG, a výsledek se nahraje buď do úplně nové kategorie, nebo se jím doplní existující zájmové body. Mio situaci trošku komplikuje přehozením zeměpisné šířky a délky v souboru CSV, problém je ale řešitelný.

Prostřednictvím MioMore Desktopu lze také instalovat nové mapy, vyhledávat aktualizace. Pomocí tohoto programu se třeba do navigace dostane opravená čeština nebo další změny ve firmwaru. K dispozici je funkce pro zálohování a obnovu uživatelských dat.

Program umí také vyhledávat v partnerských databázích. V České republice to jsou dnes Zlaté stránky. To ale není tak zajímavé jako možnost využít tohoto vyhledávání přímo z navigace. Mio se prostřednictvím mobilního telefonu připojeného přes Bluetooth na dálku spojí s databází a zobrazí vyhledaná data. Tato funkce však ještě nebyla plně zprovozněna.

MioMore Desktop je užitečná pomůcka, hlavně kvůli možnosti pracovat s uživatelskými zájmovými body. Stále však čekám na navigaci, která uživatelům nabídne digitální atlas jako Garmin se svým MapSource

S mobilem umí Mio také telefonovat, je to jeden z několika rozdílů Moov 360 a 330. Rád bych už k funkci handsfree někdy napsal něco pozitivního, ale je to stále stejné. V autě je hovor slyšet docela dobře, druhá strana s mobilním telefonem ale už musí napínat uši. Přes Bluetooth se s Miem dají synchronizovat kontakty (s vybranými telefony), dá se pracovat i s textovými zprávami (opět jen s některými mobily).

Multimediální funkce Miu Moov 360 chybí, s výjimkou už popsaného prohlížeče obrázků. Nemyslím si, že by to mělo někomu vadit.

...závěr a hodnocení najdete až ve finální recenzi
Marek Lutonský
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aaqaaq 29. 5. 2008 08:13

Marek L: Na displeji se tu a tam ještě objeví dopravní značka s nejvyšší povolenou rychlostí. Nevím, jak tato funkce pracuje v zahraničí, s Miem jsem tentokrát jezdil jen doma, kde je spíš pro legraci. Značka se objevuje jen výjimečně, často navíc ukazuje chybnou povolenou rychlost.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ta značka se tam objeví vždy, když je překročena maximální rychlost v daném místě ... někde to samozřejmě nemusí sedět ;-)
aaqaaq
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek Lutonský 29. 5. 2008 08:30

Určitě? To by možná bylo vysvětlení. Rychlost v autě dodržuji, takže jsem tuto značku viděl hlavně v případech, kdy byla k silnici přiřazena chybně. Je pravda, že v nastavení je volba pro varování před nepovolenou rychlostí. Ještě to zkusím ověřit.
Marek Lutonský
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků