Recenze Mio Moov 360 (1., 2. a 3. část pracovní verze)

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Marek Lutonský 26. 5. 2008 22:19

Právě pracuji na recenzi Mio Moov 360. V předchozích čtrnácti dnech jsem s ním jezdil, v hlavě mám všechny poznatky, teď je jen zapisuji na papír.

Pojďme zkusit udělat experiment. Můžete si přečíst první část recenze. Předpokládám, že zítra přidám další část, pozítří závěr. Potom všechno zpracuji, opravím, doplním, proškrtám, a výsledek v oficiální podobě vydám do konce týdne na Navigovat.cz.

Tohle je skutečně pouze pracovní verze. Text jsem po sobě zatím nečetl, takže nevylučuji překlepy nebo sem tam i pravopisnou chybu. Můžete se ale ptát, co vás k popisovanému tématu zajímá, a buď rovnou odpovím nebo odpověď později přidám do finálního textu. Ten navíc projde korekturou, zřejmě i určitým proškrtáním.

Prosím ale o dodržování pravidla, že dotazy se zatím týkají jen popisovaných problémů. V této první části to je úvodní zasazení do souvislostí, hardware, příslušenství a mapy.

Podobný experiment jsem kdysi udělal na MobilManii s testem velmi očekávaného telefonu (nějaký Sony Ericsson). Byl celkem úspěšný, tak to zkusme zopakovat.



Mio Moov 360: Jak se žije bez iGo (test)

Stručné zopakování: V lednu výrobce Mio Techonology naznačil, že opustí navigační aplikaci iGo My Way, která s ním doposud byla úzce spojena. Napřed to mělo být jen v Americe, potom se ukázalo, že i ve zbytku světa. V březnu jste si na Navigovat.cz mohli přečíst první dojmy. A dnes už je Mio Moov, jak se nová řada nazývá, v prodeji.

Velký díl z úspěchu Mia se přisuzoval iGo. Je to totiž výborná navigační aplikace, a zdálo se, že zbytek snad ani není důležitý. O opaku se přesvědčily některé jiné značky, které sice použily stejné iGo – ale úspěch nikde. Troufám si naopak tvrdit, že Miu přechod od iGo k jiné navigační aplikaci nijak neublíží. Ba co víc, Mio Moov je v mnoha ohledech lepší navigace.

Mia Moov

Přístroje v současné řadě Moov nepatří mezi vrcholy techniky, nejvybavenější navigace. Mio zjevně nechtělo ohromit odborníky a fajnšmekry, raději se zaměřilo na největší cílovou skupinu, na běžné uživatele. Čekají nás ale ještě další novinky, u kterých by Mio mělo předvést víc – například navigace s vestavěnou kartou SIM a mobilním připojením k internetu.

V Česku se dnes prodávají tři modely z řady Moov. Nejlevnější Mio Moov 200 je základní model s malým 3,5palcovým displejem. Mio Moov 300 displej zvětšilo na 4,2 palce, přidává podporu Bluetooth pro data. Testovaný model Moov 360 standardně obsahuje mapy celé Evropy a Bluetooth lze použít i pro hlasové hovory.

Jaké jsou průměrné ceny (zdroj Heureka.cz):

• Mio Moov 200: 4 600 Kč
• Mio Moov 330: 6 000 Kč
• Mio Moov 360: 6 500 Kč

Zbývá ještě povinná charakteristika do úvodu: Mio Moov je přenosná navigace určená pro použití v automobilu. Přestože se k němu dají dokoupit i turistické mapy, před outdoorovým použití takových přístrojů spíše varuji. Je to velice dobrá navigace, přechod na novou aplikaci se vydařil.

Hardware

Mio Moov 360 je průměrně velké, velmi lehké, docela hranaté, tmavé... Design nijak zvlášť neohromí, ale zároveň asi nemusí. Tohle je přístroj pro navigaci, ne na parádu. Povrch Mia je vyroben z plastu, rámeček na přední straně napodobuje broušený kov. Zpocené ruce nechávají na zadním plastu trochu skvrny, ale to už jen hledám, co bych ke konstrukci a designu napsal.

Zajímavé je, že z těla přístroje se nikde nedozvíte, o jaký model konkrétně jde. Nikde to není napsáno. Dejte si také pozor na funkční výbavu modelů prodejných v České republice a parametry stejných přístrojů z jiných zemí. Může se lišit. V Česku ale máme údajně výhodu v tom, že pokročilé funkce k nám Mio nasazuje jako jedněm z prvních. Kromě toho je zajištěna aktualizace přístroje prostřednictvím dodávaného programu pro osobní počítač.

Trojpolohový vypínač na horní straně Mio okamžitě probudí tam, kde jste ho uspali. Takhle přesně má vypadat navigace postavená na platformě Windows CE. Je to velmi příjemné, když člověk nemusí desítky sekund čekat, až se přístroj zapne.

Poloha úplně vpravo je určena k resetu přístroje. V takovém případě začne Mio startovat od nuly, ale ani to netrvá příliš dlouho – za patnáct sekund je hotovo. Slyšel jsem stížnosti na to, že polohy vypínače nejsou přesně vymezené a že člověk někdy s vypínáním nechtě provede reset. Osobně se mi to ale nestalo.

Mapy jsou uloženy ve vnitřní paměti, pro další nebo pro obrázky je připraven slot formátu SD. Na spodní straně čeká konektor miniUSB na zapojení nabíječky nebo kabelu k počítači. Na čelní straně je ještě drobná provozní kontrolka a otvor s mikrofonem. Jeden reproduktor na zadní straně při nejvyšších hlasitostech tradičně „nestíhá“. Chybí jakýkoli zvukový výstup do externího zařízení. Podobně nelze připojit ani externí GPS anténu, na všechno musí stačit vestavěný čip Sirf Star III. Akumulátor není vyměnitelný.

Uvědomil jsem si, že jsem se při testu vůbec nezaměřil na technologii InstantFix II. S ní by se GPS přijímač měl pokaždé chytit během několika sekund po zapnutí. Když teď ale zpětně v hlavě procházím různé situace, musím dát za pravdu, že na naladění GPS jsem nikdy nemusel dlouho čekat. To nemůže být náhoda, InstantFix zřejmě funguje.

Displej dobře svítí, je dostatečně citlivý na dotyky prstů, kryje ho vrstva bránící přímým odrazům okolí. Nic víc k němu nemá smysl psát.

Příslušenství

Miu se podařilo šalamounsky vyřešit držák. Na pohled je pasivní, nejsou v něm žádné konektory pro připojení nabíječky. Její celá zástrčka se ale dá ke konektoru přichytit, takže výsledkem je... aktivní držák. Mio stačí nasadit na trn, ten se zasune do otvoru na zadní straně a přístroj fixuje. Rovnou se propojí miniUSB konektor s trčící zástrčkou nabíječky.

Na pohled to vypadá hodně chatrně, ruku do ohně by za takový držák asi nikdo nedal. Jenže on funguje! Přístroj se dá nasadit i vyjmout jednou rukou, v držáku se ani nehne. Prostřednictvím aretovatelného kulového kloubu se dá snadno měnit poloha. Držák se Miu opravdu povedl. Přístroj je navíc v cenové kategorii, kde bych aktivní držák ještě neočekával jako důležitou podmínku. Abych si ale trochu postěžoval, zmíním velmi dlouhou zástrčku do konektoru autozapalovače.

V krabici s Miem Moov najdete už jen USB kabel pro propojení s počítačem a CD s programem MioMore Desktop. Je to velice užitečná aplikace, které v závěru článku věnuji podrobnou kapitolu. K přístroji se standardně nedodává přijímač dopravních informací RDS-TMC. Měl by se dát dokoupit samostatný držák, který tuto funkci nabídne, v českých internetových obchodech jsem na něj ale nenarazil.

Mapy

Aplikace iGo My Way byla v našich končinách proslulá kvalitními mapami východní Evropy. Tak dobré Slovensko, Maďarsko nebo balkánské země dříve žádná navigace nenabízela. Starší Mia měla problémy jen se Slovinskem, které se z mně neznámých důvodů do některých modelů nedostalo.

Nové Mio Moov v západní Evropě včetně České republiky sází na mapy Tele Atlasu. Nenastala tedy žádná změna. Mapy jsou z října 2007, nejedná se tedy o úplně nejaktuálnější vydání. Přestože Mio na svém webu tvrdí, že mapy mají nejvyšší možné pokrytí a přesnost, není to pravda. Mapa Atlas Czech 7 pro Garminy je podrobnější.

Mio však slibuje aktualizace v prvním roce zdarma, nejbližší upgrade by se měl objevit ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Pro země, které Tele Atlas tak kvalitně nepokrývá, má Mio mapy od jiných dodavatelů. Na Slovensku je to tradiční Xahax (vydání 2007.12), v Polsku Emapa, balkánské země mají své dodavatele. V Moov jsou také slušné mapy Slovinska. Tele Atlas ale najdeme v Maďarsku (to byla vždy bašta iGo), na Ukrajině a v pobaltských zemích; leckde však čekejte jen hlavní průjezdní komunikace.

Pokračování příště
Marek Lutonský
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod colombo_Mio 27. 5. 2008 07:24

Dobrý den,
Jsem velice příjemně překvapen, že už se rodí dlouho očekávaná recenze na Mio Moov 360u. Jelikož mám tuto navigaci vybranou ke koupi, tak mne ještě více těší její pozitivní naladění, vyplývající z této uveřejněné části pracovní verze. Doufám, že ve zbývajících částech recenze, bude těch negativ minimum.
Měl bych dva dotazy:
1) Dá se nějak obecně říci, od jaké velikosti měst (obcí) je detailnost mapy ČR na čísla popisná ?
2) Je délka napájecího kabelu dostatečná, aby dosáhla až k zásuvce mezi předními sedadly ? (Fabia) Samozřejmě bez toho, aby byl kabel "napnutý".

Děkuji za odpověď a toto včasné uveřejnění alespoň pracovní verze - pro nás netrpělivé a nedočkavé.
TomTom GO 630; boot: 5.5022; apl. 8.300; mapy: Central_and_Eastern_Europe v815.2003
colombo_Mio
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod colombo_Mio 27. 5. 2008 07:57

Ještě mne napadly další dotazy. V propagačních materiálech se uvádí v souvislosti s databází radarů, že zkušební verze radarů je předinstalována a je zdarma. Neznamená to doufám, že pokud bych si nainstaloval aktuální kompletní databázi policejních radarů z POI.cz, tak že by funkčnost upozorňování na radary byla nějak časově nebo jinak omezena? Trochu mne totiž ta slova "zkušební verze" a "zdarma" matou. Proč by toto bylo takto zdůrazňováno.

Druhý dotaz se týká avizované aktualizace map. Výrobce avizuje první dvě aktualizace v prvním roce od registrace zdarma. Mám tomu rozumět, že od data registrace (ta myslím může být i podstatně později než datum koupě navigace) si mohu vybrat dvě libovolné aktualizace, které výrobce vydá během roku a ty si nainstalovat, nebo se počítají první dvě vydané aktualizace po datumu mé registrace, bez ohledu na to, zda je to třeba Turecko nebo "Banánystán" ?
TomTom GO 630; boot: 5.5022; apl. 8.300; mapy: Central_and_Eastern_Europe v815.2003
colombo_Mio
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek Lutonský 27. 5. 2008 11:26

K softwaru bude víc negativních věcí než k hardwaru. Nebude to ale nic hrozného, celkově je Mio Moov opravdu dobrý přístroj.

1) Zkusím se na to ještě podívat, ale nevím, jestli to bude možné takhle specifikovat.

2) Fabia má navíc hodně daleko sklo. Kabel změřím.

Radary: dají se zdarma stáhnout z POI.cz a používat.

Aktualizaci map ještě úplně přesně nerozumím. Zkusím se zeptat.
Marek Lutonský
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Swordfish76 27. 5. 2008 13:19

Myslím, že první část recenze obsahuje vše podstatné = držák je opravdu povedený, navigace je lehká, celkem pohledná, docela by se hodilo pouzdro a občas i Stylus, hlavně na pohyb v rolovacím menu, např. v POI kategoriích. S kolébkovým vypínačem jsem problém taky neměl. Co se týká map, tak jsem to pochopil tak, že je tam naistalován jeden soubor obsahující všechny mapy. TA zástrčka do zapalovače je fakt docela dlouhá, ale v autě mi nepřekáží. Celkem překvapivě malá je krabička, ve které se navigave prodává, člověk se až bojí ji otevřít, protože se bojí, že se tam nemůže vejít. Ale srovnávám to s předchozí megakrabicí k navigaci MyGuide 5000 NAV, která ale obsahovala 2 kožená pouzdra, 2 držáky, CL i zásuvkovou nabíječku i s adapterem na UK zásuvku, RDS-TMC anténu a ještě další věci.
Vzhledově se mi Mio líbí víc, vypadá bytelněji.
Swordfish76
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rossini 27. 5. 2008 13:20

Ad radary. Pro ČR je nabízí výhradně http://www.poi.cz a to s veškerou podporou. Radary budou mít uživatelé v ČR jako jedni z mála naprosto a stále aktuální, záleží jen na nich, kdy si znovu stáhnou radary či jiné body z poi.cz

Ad. update map. Bude se počítat den prvního použití přístroje, zjednodušeně - ve chvíli, kdy se s navigací prvně rozjedete, bude "aktivována" roční lhůta
*** Radary i další body zájmu (POI) stahujte z http://www.poi.cz (pro koncové uživatele zdarma) ***
rossini
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek Lutonský 27. 5. 2008 18:18

K aktualizaci map. Vyjde to zítra v bleskovce, tady to máte v předstihu:

----
S novými navigačními přístroji Mio získáte nárok na několik aktualizací map zdarma. Pravidla této nabídky jsou ale jako vždy trochu složitější než jedna věta, zjistil jsem proto, jaké je jejich znění. Překládám z oficiálního dokumentu:

Mio nabízí zdarma jednorázovou aktualizaci map Tele Atlasu během následujících šesti měsíců od aktivace přístroje. U map jiných dodavatelů jsou zdarma dvě aktualizace do dvanácti měsíců od aktivace přístroje. Mio se aktivuje samo, jakmile s ním pojedete rychlostí více než 40 km/h po dobu nejméně deseti sekund. Jde tedy o situaci, kdy přístroj poprvé použijete při jízdě.

Mapy Tele Atlasu v přístrojích Mio pokrývají tyto země: Andorra, Belgie, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Gibraltar, Itálie, Irsko, Lichtenštejnsko, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Monako, Německo, Norsko, Nizozemsko, Portugalsko, Rakousko, San Marino, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko, Vatikán, Velká Británie.

Mapy od ostatních dodavatelů najdete v těchto zemích: Bulharsko, Bosna, Černá hora, Chorvatsko, Polsko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Srbsko.
Marek Lutonský
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek Lutonský 28. 5. 2008 08:41

Zde je pokračování:

Prostředí a ovládání

Opusťme hardware a mapy, neboť tam se Mio Moov zase tolik neliší od jiných přenosných navigací. Zbrusu nová, a v České republice takřka neznámá je ale navigační aplikace. Mio použilo software od firmy Navman, kterou vlastní. Přiznávám, měl jsem z toho trochu strach. Zejména když jsem četl články zahraničních webů, které oslavovaly velké zjednodušení. Obával jsem se, že s tímto zjednodušením zmizí i důležité funkce.

Navigační aplikace v Mio Moov je skutečně jednodušší než iGo. To je dobrá zpráva pro běžné uživatele, kteří iGo mnohdy označovali jako příliš komplikované. Zároveň ale zůstala většina funkcí, kvůli kterým Mio Moov nezavrhnou ani lidé, kteří po navigaci nechtějí jen základní funkce.

Základní nabídka přístroje je dostatečně srozumitelná. Zobrazení šesti ikona na jedné stránce ani nebylo možné pokazit. Přechody mezi stránkami jsou extrémně rychlé, a týká se to i animací, které se ukážou při změnách v rámci vertikální struktury. Trochu mě jen mátla hlavní lišta, na které je uveden název aktuální nabídky, a jejíž stisknutí přitom vede o úroveň výš. Někdy však o dvě úrovně, a tato nejednotnost mi vadí. Někdy je možné nastavení potvrdit tlačítky, jindy stejně funguje šipka pro návrat zpět.

Mio se trošku inspirovalo Apple iPhonem a při posouvání delšími seznamy nepoužívá běžné posuvníky na okraji stránky. Místo toho stačí do seznamu cvrknout prstem, a on nejenže se posune o část odpovídající pohybu, pokračuje ale ještě setrvačně dál. Je to velice efektní. Po delší době používání bych ale ocenil spíše klasické posuvné prvky. Než se totiž dostanu na konec, například v dlouhých seznamech kategorií zájmových bodů, trvá to delší dobu než s použitím posuvníku.

Chybí mi podrobné nastavení hlasitosti. Bez něj se totiž nemohu zbavit poměrně hlasitého cvakání při každém dotyku displeje. Nastavení je společné pro všechny zvuky, takže ztlumení má vliv i na hlasovou navigaci.

Česká lokalizace v první neprodejné verzi Mia, kterou jsem vyzkoušel, byla děsivá. U prvních prodávaných kusů to bylo lepší, ale stále nic, čím by se Mio mělo chlubit. K aktuální podobě počeštění už ale nemám žádné připomínky. Pokud tato verze lokalizace ještě není dostupná ke stažení prostřednictvím programu MioMore Desktop, určitě to už nebude dlouho trvat.

Možnosti nastavení a přizpůsobení přístroje jsou trochu nižší než dříve u iGo, viz třeba zmínka o sloučené hlasitosti. Na druhou stranu ale nabídka obsahuje všechno potřebné, takže v tomto ohledu nekritizuji.

Hledání cíle

V Miu jsou všechny možnosti, jakým se u navigací běžně hledá cíl cesty. Jsou zde oblíbené položky, historie posledních míst i rychlý cíl pro na navigaci domů. Zadávat lze konkrétní adresu, centrum města, PSČ, křižovatku nebo souřadnice. Kromě toho lze cíle pohodlně vybírat i přímo z mapy. U některých možností se trošku zastavím. Aby od začátku bylo jasno: nebudu popisovat standardní chování navigací, ale spíš odchylky, pozitivní i špatné.

Zadávání adresy probíhá na jedné stránce. Najednou je třeba zadat město, ulici a číslo. Na jednu stranu je to přehledné, řidič nemusí přecházet mezi stránkami a záložkami. Jenže Mio nedokáže doplňovat a na softwarové klávesnici také nepovolí jen znaky, které lze zrovna použít. I když stačí napsat jen začátek názvu obce a ulice, většinou mi to nedalo a naklepal jsem celý. Zdržení, kdybych se musel vracet a opravovat zadání, by totiž asi bylo větší.

Práce se zeměpisnými souřadnicemi mi přijde trošku nešťastná, neohrabaná. IGo se zeměpisnou šířkou a délkou umělo pracovat lépe. Přestože asi nakonec najdete cíl, vadí mi třeba, že Mio na displeji neukáže bod, kam souřadnice ukazují. Můžete jen odhadovat, že to bude asi uprostřed mapy.

Možnosti po nalezení cíle jsou hodně bohaté. Lze se na něj rovnou nechat navigovat, dá se nastavit jako start, cíl nebo průjezdní bod pro plánování od stolu, případně aktualizovat databázi oblíbených položek.

Samostatný odstavec musím věnovat práci s body přímo v mapě. Stačí totiž klepnout do libovolného místa a z kontextové nabídky, která se ukáže, vybrat požadovanou akci. Opět to může být rychlá navigace, volba startu, cíle nebo průjezdního bodu. Přímo z mapy lze vyhledat nejbližší POI, dá se uložit pozice.

POI

Zatímco hledání adresy zvládají všechny navigace bez větších problémů, u zájmových bodů se už najdou rozdíly. Mio Moov dokáže POI vyhledávat blízko aktuální polohy, u zadaného místa na mapě, blízko cíle a netradičně také v zobrazeném výřezu mapy. V posledním případě se vyhledají všechny body, které jsou vidět na území, na které se právě díváte. To je užitečné. Dají se vyhledávat nejbližší body, případně lze rovnou zadat název objektu.

Jednu chvíli jsem nemohl přijít na to, jak při vyhledávání nastavit, aby Mio body hledalo u aktuální polohy. Začala se zobrazovat až za nějakou dobu, a nejsem si vědom, co se mezi tím změnilo.

Kromě těchto základních možností dokáže Mio Movv vyhledávat zájmové body také podél trasy. Zde mám další ukázku určité nejednotnosti ovládání. Je-li hledání POI podél trasy úspěšné, mám možnost vrátit se o úroveň zpět a vybrat jinou kategorii zájmových bodů. Když však Mio nenajde nic, skočí zpět na mapu – přestože zrovna v tomto případě bych se nejspíš rád vrátil a zkusil jinou kategorii.

Velmi mě potěšilo, že Mio dokáže importovat další zájmové body z počítače. A to buď do nových kategorií, nebo jako nové body do stávajících. Nejsnadnější bude body stáhnout z webu POI.cz, je zde ale také možnost jak importní soubor vytvořit z vlastních databází. Není to sice už tak snadné, ale zároveň ani nemožné, viz toto téma na fóru Navigovat.cz.

U každé kategorie zájmových bodů si uživatel může vybrat, zda chce body zobrazit i na mapě. Možnost upozornění v předstihu, například zvukem, ale Miu chybí. Takhle se chovají jen radary. K dispozici jsou čtyři typy: běžný, mobilní, semafor a úsekový. Každému typu lze zvlášť nastavit vzdálenost, od které se upozornění ozve, zda má být zvukové nebo grafické, a zda se mají body zobrazit na mapě formou ikon. Aktuální databáze radarů z POI.cz lze do Mia jednoduše nahrát. Postup najdete v tomto článku.

K chování upozornění na radary mám trochu výhrady. Mio pípá bez ohledu na to, jestli překračuji rychlost nebo jsem v limitu. Intervaly mezi zvuky se postupně zkracují, a řekl bych, že to občas docela otravuje. Stačilo by přece jen jednoduché pípnutí, že se blíží radar, nemusím ho poslouchat půl minuty.

Ocenil bych také, kdyby u blížící se ikony byla vidět vzdálenost. Tento údaj je vidět jen v případech, kdy je radar mimo viditelnou část mapy. Upozornění na místa s radary ale funguje, a to je samozřejmě potřeba Miu přiznat k dobru. Společně s pohodlným importem aktualizovaných databází.

Optimalizace trasy

Mio Moov nabídí tři základní profily pro optimalizaci trasy: hledání nejrychlejší, nejkratší a kompromisní cesty, která bude pro většinu uživatelů asi nejlepší. Nastavit se dá vyhýbání dálnicím, placeným silnicím a trajektům, samostatně i nezpevněným cestám.

Optimalizace je velice rychlá, doslova blesková. Při mých praktických testech Mio počítalo trasu správně. V diskuzi pod starším článkem se ale objevila ukázka jedné jednoduché situace v Praze, kterou jiné navigace se stejnými mapami dokázaly snadno vyřešit, Mio by však řidiče dokázalo protáhnout polovinou města. Sám jsem se ale s takovou chybou nesetkal.

Řekl bych ale, že se přístroj velmi brání otočení do protisměru. Několikrát mi naplánoval dlouhou trasu, přitom se stačilo otočit a ušetřil bych mnoho kilometrů. Přepočítávání trasy při sjetí je opět bleskurychlé, není nutné na nic dlouho čekat.

S naplánovanou trasou se na displeji objeví nová ikona, která skrývá dvě strany kontextové nabídky. Dá se z ní spustit simulace jízdy, zobrazit stručná statistika (vzdálenost a doba jízdy). Lze také rychle upravit parametry výpočtu, zobrazit textový nebo grafický itinerář. Ze stejné nabídky je možné vyvolat seznam průjezdních bodů, upravovat ho nebo měnit pořadí průjezdů. Naplánovanou trasu lze také uložit pro další použití.

Pokračování příště, nebo už možná ve finální recenzi na Navigovat.cz
Marek Lutonský
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek Lutonský 28. 5. 2008 12:00

Promazáno, tato diskuze se týká testu Mio Moov, žádné jiné navigace. Děkuji za pochopení.
Marek Lutonský
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fcs_rosta 28. 5. 2008 12:02

Super, tak mi to pleas pisnete na rosta.ocenasek@centrum.cz. Diky
fcs_rosta
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod colombo_Mio 28. 5. 2008 12:42

Na otázku jakou navigaci Marek L. vlastní již několikrát odpovídal v různých tématech. Jestli se nepletu, tak uváděl, že vlastní navigaci nemá a používý vždy tu, kterou testuje. Před časem však mám dojem koupil manželce nějaké malé Mio (H610) - pokud se pletu, tak se omlouvám.

A teď k druhé části článku. těší mne, že negativa zde popsaná jsou spíše typu nezvyklého ovládání než-li funkčních chyb. V části textu, kde se píše o upozorňování na radary, mne trochu zarazila informace o tom, že by ještě navigace měla při upozorňování posuzovat zda jedu momentálně rychlostí v povoleném limitu nebo již nepovolenou rychlostí. Domníval jsem se, že upozornění na radar je stejné v případě, že jedu v daném okamžiku 20 km/h nebo 120 km/h. Ale možná jsem to jen špatně pochopil. Nicméně několikeré stupňující se pípání s blížícím se místem radaru asi je dost "otravné".
Jsem ještě zvědavý na hodnocení hlasové navigace.
Také by mne zajímalo, zda se již dá trochu předvídat, jestli bude tato navigace s aplikací Navman také tak uživatelsky "vstřícná" k různým možným úpravám. Mám na mysli nové hlasy (popř. úprava "dodatečných" hlasů pro Mio Cxx), úpravy skinů, apod. Lze již toto nějak odhadnout ?
TomTom GO 630; boot: 5.5022; apl. 8.300; mapy: Central_and_Eastern_Europe v815.2003
colombo_Mio
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod fcs_rosta 28. 5. 2008 12:52

Me trosku mrzi absence nastavovani hlasitosti pro jednotlive zvuky (napr. POI, radar, samotna hlasova navigace). Mozna to zpravi nejaky upgrade firmware. O skinovani teto navigace moc nevim, ale na zahranicnich strankach jsem nasel, jak odemknout (Unlock) navigaci s Navmane, tak mozna pujde i nejak oskinovat.
fcs_rosta
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek Lutonský 28. 5. 2008 14:28

colombo_Mio píše:V části textu, kde se píše o upozorňování na radary, mne trochu zarazila informace o tom, že by ještě navigace měla při upozorňování posuzovat zda jedu momentálně rychlostí v povoleném limitu nebo již nepovolenou rychlostí. Domníval jsem se, že upozornění na radar je stejné v případě, že jedu v daném okamžiku 20 km/h nebo 120 km/h.


Ano, přesně tak to je. Ať jedu dvacítkou nebo stovkou, upozornění na radar je stejné. IGo to ale mělo vyřešeno lépe - když jsem byl v rychlostním limitu, tak se upozornění na radar vůbec neozvalo. Hodnota rychlosti je přitom v databázi radarů obsažena. IGo navíc dokázalo chytře pracovat s úsekovými radary, kdy mezi dvěma měřicími body počítalo průměrnou rychlost.
Marek Lutonský
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fcs_rosta 28. 5. 2008 15:07

A jde ten zvuk nejak vypnout? At to upozornuje jen vizualne nejak?
fcs_rosta
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek Lutonský 28. 5. 2008 15:22

Zvuk jde vypnout, ale potom na radar Mio nijak neupozorní. Tady mi to ještě není úplně jasné. V nabídce jsou tři možnosti:

- Ukázat na mapě (jestli se má ukázat na mapě)
- Zvukové varování (pípání)
- Grafické varování (podle mě totéž jako Ukázat na mapě)
Marek Lutonský
Hlavní administrátor
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků