TomTom Traffic - SIM

O samostatných navigačních přístrojích TomTom Go, One a Rider

Moderátor: Moderátoři Navigovat.cz

Odeslat příspěvekod Akan 19. 7. 2017 11:48

Aby to v ČR fungovalo jak říká "piErcE", musel by tu být komerční subjekt jako je tento:
"INRIX"

P.S.
Nabízí se vysvětlení kryptogramu "Jezus Nazaretus Rex Judei - Kristus čili Pomazaný".
Ale asi se mýlím, i když vlastní ambice této firmy jsou neskutečné.

P.P.S.
Dne 16. února 2017 oznámila (společnost INRIX) svoji práci „2016 Global Traffic Scorecard“, největší studii svého druhu ve které analyzovala a zhodnotila dopady dopravního přetížení v 1064 městech 38 zemí.

Od června 2016 INRIX shromažďuje informace o rychlosti a propustnosti vozovek
a o počtech vozidel z 300 milionů anonymních mobilních telefonů v reálném čase v nákladních automobilech, dodávkových vozech a jiných vozidlech vybavených zařízeními GPS. Data získává z uživatelských mobilních zařízení GPS včetně telefonů iPhone, Android, BlackBerry a Windows Phone, Ford SYNC a Toyota Entune. Shromážděné údaje jsou zpracovávány v reálném čase a vytvářejí informace o dopravní rychlosti hlavních dálnic, dálnic a arterií v celé Severní Americe, stejně jako ve většině Evropy, Jižní Ameriky a Afriky.

Co znamená ... ve většině Evropy ... ?
Je tam ČR nebo zde působí někdo jiný a když ano tak s kým v "holportu"?
Za jakých podmínek nakládání s údaji ze sledování?
atd.
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lukowicz 23. 7. 2017 16:34

Akane, jsi vůbec řidič s navi nebo jen řidič teoretik s navi s paranoidními sklony ? Nechej se zaměstnat u TomTomu a tam si to vše zjisti
Navi 6200 jsem koupil, a je mi uplně u ***** od koho , přes koho s kým...........prostě a jednoduše zadám cíl na cestě a jedu..............spokojený že dopravní info funguje špičkově a dojedu bez zdržení do cíle.......hawk, domluvil jsem
lukowicz
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Akan 24. 7. 2017 08:03

Po dlouhém snažení jsem naleznul někoho, kdo ví jak to v ČR chodí.
Pokud se uvolí, napíše sem něco podstatného bez vulgarit.

P.S.
Má-li kdo něco podstatného je vítán.
Jinak je vstup bezpředmětný.
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akan 24. 7. 2017 13:07

V odpověď na otázku o původu údajů k dopravním informacím odborník sděluje.

Zdrojová data k dopravním událostem pochází z několika zdrojů:
• NDIC: Národní dopravní informační centrum: zapisuje řadu událostí ručně podle toho, jak na ŘSD provádí např. uzavírky, práce na silnici, podle informací od správních úřadů a podle hlášení po telefonu od řidičů
• Zelená vlna ČRo: zde hlásí nehody proškolení řidiči. Pokud se nepletu, i tato data přichází do NDIC
• "data z plovoucích vozidel": Aplikace, které sledují polohy vozidel v rámci fleet management řešení poskytují anonymizovaná data někomu, kdo na jejich základě dokáže vypočítat rychlosti vozidel na různých částech silniční sítě. Tato data se pak prodávají. Příkladem může být CE-Traffic, viz ce-traffic.com (pokrývá ČR, SR a Polsko)
• data od uživatelů aplikací (např. Google, TomTom atp). Sledování polohy uživatelů získávají provozovatelé těchto aplikací také jistou dopravní informaci (její použitelnost závisí na počtu uživatelů v dané oblasti, při malém počtu jsou data nepoužitelná).

Technologie šíření:
• RDS-TMC
Umí přenést jen ty události, které jsou v lokačních tabulkách, proto se zde nedají přenést události z menších uliček. Tím je definován "technologický filtr" toho, co lze přenést.
Kanál má také poměrně malou kapacitu (asi 300 zpráv), pro klíčové zprávy to stačí, pro poskytování informací o dojezdových dobách to nestačí.
• TurboTMC: rozšíření RDS-TMC Alert Plus, které má výrazně vyšší kapacitu. Technologie Alert Plus se nechytila, přišla příliš brzy, TurboTMC je náš projekt, který to oživuje, není v reálném provozu.
• web pro koncové uživatele
• datové distribuční rozhraní

- formát DDR: Český formát XML dokumentů.
- formát DATEX II: Evropský standard určený pro datová centra, postupně se prosazuje i v ČR.
- formát TPEG xml: Evropský standard určený pro přenos na koncová zařízení, zatím se experimentuje hlavně v Německu, jinak se to léta moc nerozšiřuje.
• TPEG v digitálním rádiu DAB: binární forma TPEG xml, proběhly u nás experimenty, užíváno omezeně v Německu, jinak se moc neužívá.
• Connected devices, tedy např. chytré telefony s konektivitou a přijmem informací přes mobilní konektivitu. Typicky Garmin, Google, TomTom atp. Tudy teče asi nejvíce informací.
Poskytovatelé konkrétních služeb:
• data z plovoucích vozidel:
- ce-traffic.com, účastník projektu RODOS
• RDS-TMC:
- ČRo Vltava: data z NDIC celostátní pokrytí
- Regina Praha: data z TSK Praha, pokrytí Prahy
• web pro koncové uživatele:
- dopravniinfo.cz: data z NDIC
- dají se najít i další
• DDR a DATEX II:
- NDIC: dnes DDR.xml, implementují se DATEX II formáty (předpoklad dostupnosti asi letos)
- TSK Praha: DDR.xml i DATEX II
• Connected devices:
- Garmin
- TomTom
- Google
- ...
Pokud Vás konkrétně zajímají nějaká snadno dostupná data, doporučuji NDIC a jejich DDR, můžete se stát odběratelem snadno a rychle. Stáhnete si smlouvu, podepíšete, pošlete a za týden či dva ji dostanete zpět a můžete si zřídit odběr. Vyžaduje to ale zprovoznění webové aplikace na Vaší straně.
Pokud chcete vidět, co se v RDS-TMC vysílá na Regině a Vltava, otevřte si http://turbomaps.tamtamresearch.com/#/probes. Použijte Chrome, poslední aktualizace Firefoxu s tím přestala nyní fungovat.

Doplnění odpovědi na základní otázku.

Jak se liší data šířená RDS-TMC v ČR od těch v v Garminu, TomTomu, Google apod:
RDS-TMC obsah je limitován technologicky, proto v něm chybí zprávy z některých méně významných komunikací a z kapacitních důvodů se v něm nešíří informace jako jsou dojezdné doby, resp. intenzity provozu apod.
Druhým limitem (platí pro každou aplikaci) je dostupnost vstupních dat. Aplikace od Garminu, TomTomu, google apod mívají často doplňkové informace právě o tom, jaký je kde aktuálně provoz, v této oblasti probíhá jistý konkurenční souboj, míra pokrytí těmito informacemi se u aplikací někdy výrazně liší. Situace se typicky liší stát od státu, vůbec neplatí (někdy tiše předpokládané) že největší hráč má všechny informace.

Závěr:
Z uvedeného výkladu odborníka je zřejmé, že základem jsou dopravní informace "národního centra" vylepšené o dopravní informace ze zdrojů GSM. To znamená, že není-li na konkrétní trase po které jedu dostatek zdrojů vázaných na poskytovatele pro TomTom (zřejmě Vodafon), nemůže být dopravní informace dodaná přes integrovanou kartu SIM nebo SmartPhone lepší než je ta z "národního centra".
Naposledy upravil Akan dne 24. 7. 2017 15:14, celkově upraveno 1
Akan
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Akan 24. 7. 2017 15:05

Reakce odborníka.

Teď jsem si vlákno pročetl a chápu mírně širší souvislosti.

Motiv je jasný - pochopit, kde má uživatel šanci si pořídit za rozumný peníz funkční službu
a dojet do cíle snadněji a bezpečněji.

U všech těchto distribučních systémů platí (už od dob RDS-TMC, ale platí to i nyní u dalších technologií):
• Jde o komplexní systémy,
• zpráva prochází delším řetězcem různých účastníků (lidské i telematické zdroje
informací, různé konverzní prvky, editoři, kódování zpráv pro odesílání, dekódování v přijímači, prezentace uživateli, správné či chybné pochopení informace uživatelem...),
• každý z prvků řetězce má šanci udělat větší či menší chybu, např.:
- událost nastala, ale nikdo (zpravodaj jedoucí kolem, telematické zařízení) o tom neposkytlo zprávu, nebo tam žádný zpravodaj ani zařízení není,
- zpráva byla popsána chybně nebo nepřesně již v prvním kroku,
- transformační kroky provedou (někdy nutné) zjednodušení, které je příliš
výrazné, někdy dokonce některé typy zpráv zcela vypustí.
- Datové podklady u odesilatele zpráv jsou neaktuální, některé polohy nelze správně popsat,
- datové podklady u příjemce (např. lokační tabulky v přijímači RDS-TMC) nejsou aktualizované, proto neumí některé polohy správně interpretovat.
Doba od aktualizace map po aktualizaci v zařízení může klidně trvat i rok i déle (prodejci už prodali a často nemají motiv investovat do aktualizací).
- Kódování pro vysílání zpráv má v sobě chybu nebo zjednodušení,
- kvalita příjmu signálu je kolísavá, nedojde k doručení zprávy, nebo až později,
- dekódování zpráv má zjednodušený algoritmus, část informací pak vypouští nebo dokonce zprávu zcela vyhodí (u RDS-TMC je časté, že software implementuje jen část číselníku událostí a ignoruje např. více-skupinové zprávy).
- Rozčilený řidič je naštvaný a přehlédne důležitou zprávu nebo její část,
- případně je tak zatížen samotným řízením, že to nestíhá přesně sledovat,
- mapové podklady geometrie silniční sítě jsou méně přesné, což může
společně s kolísavou přesností určení polohy vést občas k tomu, že "to háže na dálnicích mašličky", tedy nabízí např. sjezd na exitu, okamžitý nájezd atd. až se dostane zpět k prvnímu místu, kde sjel z dálnice.
• Svou roli hrají také náklady na pořízení dopravních informací (někdy jsou kvalitnější zdroje, ale musí se koupit), konkurenční boj, pak některá data ze hry vypadnou zcela, nebo jsou dostupná jen některým hráčům.
• cestou ke zvýšení kvality je (alespoň občasné) sledování kvality. Taková analýza ale není triviální ani levná (nutno pochopit celý řetězec, dostat z něj data, seřadit, někdy je nutno dekódovat data přímo v terénu), proto se dělá jen občas. My (TamTam Research) takové vyhodnocování provádíme, např. pro TSK Praha (např. studie, zda během povodní v Praze 2013 chodily v RDS-TMC zprávy správně a včas) nebo (nyní) pro ŘSD.

Ještě jednou děkuji za zájem. Přeji vždy bezpečný a dobrý dojezd tam, kam potřebujete. Osobně dávám stále častěji přednost veřejné dopravě, z Karviné do Prahy to budu mít zítra značně pohodlnější vlakem, než se tam trmácet autem. Zase potkám nějaké zajímavé lidi nebo si třeba jednoduše pospím nebo něco přečtu, nebo naprogramuji.
Akan
Návštěvník

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků