Jak už bylo řečeno, v navigaci samotné stabilizátor 12/5V není, protože rozdíl napětí a odebíraný proud by znamenal ohřívání navigace kvůli teplu z chladiče. I pár wattů tepelné ztráty je v plastovém neprodyšném obalu dost. U spínaného zdroje zase musí být malinké trafo/tlumivka, která je prostorově náročnější. Navíc by teoreticky mohlo vznikat rušení.
-- 13. 12. 2012 19:26 --
chip.cz píše:Jestli má ale 6V řešení by bylo dát do série několik 3A diod (1N5401). Tj. asi tři diody na ubrání 1V. Chtělo by to ale změřit s nastartovaným motorem. Jestli má 7.5V, bylo by potřeba 5diod(možná jen 3, nebo 4 a zase to změřit). Diody spájet co nejrychleji těsně vedle sebe, pozor nepřehřívat. Nasunout smršťovací bužírku i přez vodiče a smrštit horkým vzduchem (zapalovačem).
Chyba ve výpočtu. Úbytek napětí na křemíkovém polovodiči je cca 0,6-0,7 voltu. Takže při zapojení tří diod do série je celkový úbytek okolo dvou voltů. Úbytek 0,3 voltu je na polovodiči z germania, které už se dnes prakticky nepoužívá.