EDGE 605 GPS a cyklo-komputér

Navigační aplikace, samostatné přístroje pro navigaci, mobilní i jiné mapy

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Akan 29. 3. 2009 11:49

Příučka EDGE 605
Souprava, údaje a potřeby
Možný obsah soupravy
Přístroj EDGE 605, nabíječka a propojovací kabel k USB portu PC. Dva suporty (držáky) na řídítka a rám bicyklu. CD se zakoupenými mapami pro práci na PC a mikro-karta (MikroSD) s mapou pro EDGE 605. V přístroji je předehrána orientační „hrubá“ mapa silnic I. třídy a dálnic s hlavními orientačními body zobrazenými „znakovým“ způsobem. Popis pro uvedení do provozu a podrobný popis. Český popis práce s mapou a s postupy odpovídají US originálu. Identifikační číslo Vašeho zařízení a verze aktuálního SW a GPS jsou v přístroji a nejsou v tištěné podobě, jak se tvrdí v postupech pro registraci.
Technické údaje EDGE 605
Rozměry 51,3 x 109,2 x 25,4 mm. Hmotnost 105 g. Podsvícený zobrazovač pro den a noc s úhlopříčkou 55,9 mm. Vodě-vzdornost pláště zařízení (déšť, rosa) zkoušena podle US MIL IPX7. Paměť 500 MB pro 100 cílových bodů a 16 383 bodů k vyznačení na trati při kapacitě 500 hodin zápisu. Rozhraní USB. Akumulátor US Saft Li-ion 1200 mAh s výdrží do 15 h podle režimu práce. Vestavěná anténa GPS, pro přijímač SiRF. POZOR: Držáky se stejnou základnou 28,5 x 28,5 x 15,6 mm jsou navzájem pootočené o 90° pro řidítka a rám bicyklu! Pryžový klín pod držák slouží k nastavení šikmé polohy přístroje pro snadné čtení zobrazení.
Účel přístroje a potřeby k uvedení do provozu
Zařízení EDGE 605 slouží k vedení a záznamu cyklistického tréninku podle plánu. Obsahuje potřebné záznamové, časovací, orientační a podpůrné výpočetní kapacity. Měření nadmořské výšky a určování profilu trati je založeno na barometrickém měření. Nabíjení vnitřního akumulátoru se provádí nabíječkou připojenou na mini-konektor v horní části zadního čela přístroje (pod gumovou krytkou). Orientace podle přístroje EDGE 605 je založena na topografické mapě uložené na mikro-kartě, která se vkládá do těla přístroje v dolní části jeho zadního čela. Mikro-karta je v dodávkovém balení uložena v průhledném pouzdru a je zasunuta v adaptéru, kterým byla „nahrána“ z počítače servisní služby. K vložení mikro-karty je nutno vypnout napájení přístroje, vysunout a sejmout krytku z pláště přístroje, mikro-kartu vyjmout z adaptéru a vsunout do vodítek „šachty“ v přístroji. Mikro-kartu je nutno zajistit mírným zatlačením až do zapadnutí pojistky.
Tlačítka a ovládání
Zapnutí a vypnutí přístroje, podsvícení zobrazovače
Utěsněná tlačítka (1, 2) jsou na levém boku přístroje. Levé horní tlačítko (1) označené červeným symbolem „On/Off“ je pro zapnutí nutno přidržet 3 vteřiny až se ozve zvuková signalizace (ostré melodické pípnutí). Pro vypínání platí stejný postup. Vypnutí je také signalizováno pípnutím. Po zapnutí se zobrazí úvodní stránka s názvem původce zařízení GARMIN a základní údaje o právech k zařízení. Za 5 vteřin po zapnutí se objeví liniový indikátor hledání družic a indikátor kapacity akumulátoru. Stav je indikován délkovým rozměrem a barvou (zelená/oranžová/červená). Opakovaným stiskem tlačítka (1) se vyvolá podsvícení zobrazovače s hrubým nastavením ve třech stupních. Jemně lze jas regulovat palcovým ovladačem. Indikátor nastavení jasu se odstraní stisknutím tlačítka (2) nebo zmizí samočinně po 5 až 8 vteřinách. Vypnutí podsvícení proběhne samočinně po 10 až 12 vteřinách, nejsou-li prováděny další úkony. Dobu podsvícení lze nastavit od 30 do 120 s.
Nastavení delší doby podsvícení se provádí tímto postupem: Menu/Nastavení/Zobrazení/Prodleva a Úroveň podsvícení, Automatika, Upravit barvu.
Verze SW, GPS a Identifikační číslo přístroje
Tlačítky na boku vlevo dole 2x Mode, vpravo dole 1x Menu, palcovým ovladačem Nastavení, O.K., Systém, O.K., O přístroji, O.K.: „Verze SW 2.10, GPS 2.10, ID xxx yyy zzz“.
Pracovní režimy (Módy)
Levé dolní tlačítko (2) označené bílým nápisem „Mode“ reaguje na stisknutí okamžitě a přepíná zařízení prvým stiskem do režimu časomíra. Druhé stisknutí vyvolá režim mapa. Třetí stisknutí nastaví režim k určení směru a zbytku vzdálenosti a času.
1. Jednotky, čas a záznam údajů z tréninku
Základní nastavení po uvedení do provozu je pro statutární jednotky – míle a stopy (US/UK).

Postup pro změnu na metrické jednotky – kilometr a metr (EU/SI): On/Menu/Nastavení/Jednotky/Vzdálenost-metrické/Nadmořská výška-metrické.

Postup pro zobrazení číslicového formátu času, časové pásmo, DST/SELČ: Menu/Nastavení/Čas12AM/PM, 24/Europe Cent/Automat.

Záznam dat: Menu/Nastavení/Nahrávání dat/krok 1 vteřina po dobu 4,5 hodiny; úsporný režim podle změny směru, rychlosti a tepu.
2. Časomíra, stopky, rychloměr, odometr, kalorická ztráta a výsledky
Zobrazení časomíry vyvolané prvým stiskem tlačítka (2) má hlavní stránku se stopkami, hodinami, odometrem a kalorimetrem a dále závislou stránku s rychlostí, rychlostí na tréninkový okruh a délkou okruhu. Přepínání stránek se provádí palcovým ovladačem „nahoru/dolů“. Stopky se spouští tlačítkem „start/stop“ na předním panelu vpravo pod zobrazovačem. Tlačítko průběžných měření tréninkových okruhů „lap“ je vlevo pod zobrazovačem. Přidržením tlačítka „lap“se provádí „reset“ stopek.
3. Mapa, změna měřítka, kurzor, pohyb okna zobrazení, orientace mapy
Utěsněná tlačítka (6, 7a/b) jsou na pravém boku přístroje. Mapa se vyvolá druhým stiskem tlačítka (2). Změna měřítka se vyvolá dvěma tlačítky „zoom/in-out“ (7a/b). „Zoom in“ zvětšuje zobrazené detaily mapy „zoom out“ zmenšuje zobrazené detaily mapy. Jinak řečeno „zoom/in-out“ mapu přibližuje nebo vzdaluje.

Vychýlením palcového ovladače se při nastavené mapě vyvolá zobrazení mapového kurzoru, kterým se čtou a zaznamenávají uživatelem vybrané pozice. Název bodu se zobrazí dočasně nad kurzorem, čtení polohy kurzoru je v třířádkové tabulce v horní části zobrazení mapy. V prvém řádku se střídá nápis Mapový kurz a Název bodu, který vytrvá. Záznam vybraného bodu se provede stisknutím palcového ovladače ve střední poloze „O.K.“.

Tlačením kurzoru na určitou stranu při okraji zobrazovače se dosáhne pohybu mapou v směru opačném k směru tlaku na palcový ovladač. Tedy jakoby „tlačíme“ okno zobrazení po mapě. Orientace mapy vůči oknu zobrazení se nastaví stisknutím tlačítka „menu“ (6) v poloze prvé roletky Nastavení a druhé roletky Mapa, K severu nebo Čelem.
Je-li mapa orientována severem k hornímu okraji, zůstává vůči oknu zobrazení nehybná. To je při navigaci za chůze obvyklé. Při jízdě na bicyklu to je nevhodné, protože působící nepřirozený vjem vyvolaný konfrontací oka s vestibulárním ústrojím ucha. Ukazatel na mapě totiž při každém jiném směru než přímo k severu ukazuje zatáčku, cyklista však jede podle svého vjemu přímo. Pro pohodlnou navigaci za jízdy na bicyklu je proto vhodné volit orientaci označenou jako Čelem (podle směru jízdy).
4. Indikace užitkovosti signálu a postavení souhvězdí družic
Po zapnutí přístroje se samočinně objeví liniový indikátor užitkovosti signálu podle stavu zjišťování předpokládaného a skutečného postavení družic. Indikátor hodnotí nejen sílu a kvalitu signálu, ale hlavně postavení družic vůči sobě navzájem a oproti pozici uživatele. Poziční hodnocení slouží v přijímači GPS k výběru těch družic, které přinášejí nejmenší chybu založenou na geometrii systému (GDOP), v chybě systému jako celku (PDOP).
Polohu družic lze zobrazit stisknutím tlačítka „menu“ (6). Po výběru „Družice“ a potvrzení O.K. přejít na „Zobrazení“ a kruhový diagram jejich polohy v nadhlavníku. Světlé jsou neaktivní, tmavé jsou aktivní. Sloupcový diagram indikuje užitkovost jejich signálu. Přitom síla signálu ve smyslu hodnocení intenzity elektromagnetického pole a poměru signál/šum je rozhodující tam, kde klesne na prahovou úroveň citlivosti přijímače s anténou.
Jirka alias Akan
P.S.
Na ostatních navigačních tématech popisuji svou ideální soupravu GNS/GPS pro sport.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 9. 12. 2009 15:22

Zkušenosti s EDGE 605 po necelém roce používání.
Zásadní výhody ovládání tlačítky a ovládání palcovým ovladačem (joystick) – bezdotykový displej, dlouhá výdrž baterie ve dne i v noci. Déšť, bláto, pot, smrkance, údery větví a nejistá ruka při vyčerpání se neprojeví. Displej lze kdykoli rychle setřít. Baterie vystačí na 4 až 5 dnů, když vypínám přístroj při sejmutí o přestávce v hospůdce. Vodotěsnost je problematická, bez přetěsnění silikonem (víčko) se do prostoru Mikro SD dostanou i drobty a písek z ruksaku. Lze dokoupit odolný zcela uzavřený silikonový a průhledný sak (mám objednáno). Lyžařské mapy pro sjezdování i běh jsou dostupné zdarma (SKIDEA) pro velká alpská střediska. Lze předpokládat, že na další léto bude možno používat fotomapy (možná i vlastní) pro sjíždění vodních toků. Transformace potřebných formátů pro Garmin ale i pro TomTom existují. Nicméně na kolo s cyklistou je GPS cyklo – komputér a nikoli něco jiného, byť by to byl „ADVENTURER 2800 GPS“.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 6. 1. 2010 22:41

Zimní ježdění na kole při všeobecně "nízkém" sunci a suchém vzduchu, kdy je málo rozptýleného světla ukazuje horší čitelnost zobrazení mapy a silné odlesky skla displeje EDGE. To se v létě stává při "vysokém" slunci jen zřídka. Některé dny jsem v pozdním odpoledni musel přisvětlovat. Chvíli jsem měl dojem, že je někde vada. Proto tuto zkušenost zveřejňuji.
P.S.
Kombinace kolo - švédské brusle je k nezaplacení. Dojedu na Proboštské jezero, nasadím brusle a jedu na Borek a zpět a dvakrát dokola 3 km. Sednu na kolo a jedu na Budvárek.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 8. 1. 2010 09:45

EDGE v mrazu odolává.
Včera jsem najel 16 km po zledovatělé silnici a zasněžených lukách k jezeru a zpět. Na jezeře ujel 16 km na švédských bruslích. Špičková rychlost na kole 16,5 km/hod, na bruslích 28,7 km/hod. Měřeno EDGE 605 na řídítkách a v kapsičce záchranné vesty. Edge pracuje stabině v jakékoli poloze a nemusí být svisle, jak se tu kdosi kdesi obával. Také mráz nemá na činnost a hlavně na baterii vliv. Schválně jsem nechal kapacitu klesnout pod 1/3 a tam používal, žádný problém. Trať se píše po pevnině stejně jako na hadině (což jsem zkoušel i na kajaku). Jediná vada je, že se přístroj nedá sejmout ze suportu na řídítkách v rukavicích a moje zmrzlé ruce (rukavice SCOTT -25°C (dvojité)) způsobily ulomení pojistky. V mrazu tedy opatrně, což se snadno řekne a hůře splní. Tím jsem spokojen a chystám se na testování EDGE ve Val Thorens v druhé půli ledna. Mapu střediska mám nataženou, viz mé odkazy na SKIDEA etc.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 12. 1. 2010 15:41

Zkušenost s TOPO Czech 3 v Jizerkách (EDGE 605) je pro běžkaře nedobrá. Místa pro stravování, občerstvení a ubytování jsou sice vyznačena, jejich poloha je namnoze mimo trati a skutečnost provozu se přenáší ústním podáním. K vyjevení ikon je potřebné zvětšení podrobností mapy, ktré už vadí v celkové orientaci. Takže lze vědět kde jsem a zhruba co je v mém okolí za možnosti. Bez papírové mapy bych se tam sám s EDGE jeko neznalec terénu nevidal. Jsem zvědav jak dopadne srovnání s mapou Val Thorens.
P.S.
Začínám věřit na tředí (vedle auto a cyklo) a sice turistickou navigaci.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 27. 1. 2010 12:04

Použití EDGE 605 při orientaci v alpském multi-středisku „3 Vale“ (Savojsko, FR).

Rozloha navigačního prostoru 13 x 21 km, střediska Les Menuires, Val Thorence, Orelle, Mottaret, Meribel, Courchevel a La Tania. Mapa SKIDEA „Open Piste Map“. Od 16. do 22. ledna 2010 s celkovým záznamem trati 293 km (176 km sjezdu), špičková rychlost od 43 do 92 km/h (v souladu s viditelností a stavem sněhu). Spotřebované „velké“ kalorie (podle výpočtu pro cyklistu) 11 684.
Orientace bezchybná, zobrazení odpovídá barevnému značení tratí. Rozšířené části sjezdovek, „náměstí“ a jiné, včetně lanovek a vleků dobře pojmenované. Přijímač GPS pracuje v jakékoli poloze v kapse oděvu. Pracuje i v kabinách pro 4 až 180 osob a to v jakémkoli místě vnitřního prostoru. Záznam trati nepřerušen. Využitelná kapacita baterie asi o 1/3 nižší než při „nezimních“ teplotách (vnější teplota - 5 °C až -12°C).
Použití mapy v méně známém terénu nebo při špatné viditelnosti vykazuje stejné problémy jako při použití na běžkách. Ikony pro občerstvení nastupují na obrazu mapy při rozlišení 50 m. To vede k ztrátě prostorové orientace (malý prostor zobrazení). V kombinaci s papírovou mapou nebo s okolními (identifikovanými) urbanistickými a užitnými předměty lze použít. Pro orientaci v neznámém terénu bez urbanistiky a užitných staveb je problém podobný, protože nastoupení vrstevnic má stejný charakter rozlišení jako ikony.
P.S.
Mapy alpských středisek použitelné pro GPS jsou pro turisty a lyžaře přínosem, protože umožňují správný kartografický názor o jejich poloze a rozloze a také o strmosti svahů. Pro volné lyžování jsou dobrou doplňující pomůckou, zejména s ohledem na možnost udání přesné polohy v případech nouze a při ztrátě orientace.
P.P.S.
EDGE 605 má výhodu kapesního formátu, velké výdrže baterie, ovládání tlačítky jednou rukou v rukavicích (vnitřní tenké). Pracuje za všech podmínek (kolo, kajak, obé lyže). Jedinou vadou je netěsnost. Sklo displeje se slabě mlžilo při sjezdu za vnější teploty – 12°C, opar zmizel samovolně při ohřátí (úmyslně jsem nepoužil utěsnění silikonem).
P.P.P.S.
Kombinace TT GO 910 na silnici a GA EDGE 605 na sport je dobrá alternativa, máme-li k tomu relevantní papírové mapy a děláme-li navigační přípravu!
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 29. 1. 2010 23:13

Dnes jsem odpoledne ve svěžím tempu a ještě svěžejším větru běhal svou oblíbenou desítku Brandýs (dům hrůzy) - Popovice (rozcestní kámen) - Cvrčkovice (kaplička) - Brázdim (sopka) a zpět po jiné stopě přímo z kopce, neboť tam do kopce. U kapličky na "výdrholci" jsem si vzpoměl na EDGE 605 v kapse u své červené záchranářské vestičky. Sundaje rukavice, jsem si s tím moc nepohrál, neboť nejen kluzko, ale i mrzko. Zasunul jsem proto GPS do téže kapsy (avšak nastojte) nikoli svisle, leč vodorovně (kapsa šita jeko dvojitá). Když jsem na té sopce, hleděl ze kopce a chutě svačil, v kapse přístroj mne netlačil. Polil mne pot. Rum byl by vhod. Po cestě zpět starou stopou, hleděl jsem k zemi s jistotou, že nenajdu-li co hledám, k domu to natáhnout nedám. A nastojte. Tiše tam v závěji ležel, navigoval, čas UTC mu běžel. Jak jsem se sehnul zacvrkal, že jsem mu družice přestrkal.
P.S.
Jen tak pro kontrolu jsem si svým mobilem EVOLVE Survivor změřil teplotu v závěji a v kapsičce u vesty. V závěji +1°C v kapsičce v klidu +16°C, při běhu proti větru +6°C.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 6. 2. 2010 14:37

EDGE 605 v extrémních podmínkách České kanady (2. – 5. 2. 2010).

V přízemním mlžném mraku s hustým sněžením ve výškách od 420 do 660 m n.m., v lesních průsecích se stromy skloněnými sněhem do tunelů, při sněhové pokrývce 50 až 70 cm byl přijímač GPS EDGE 605 umístěný v levé horní (vnější) náprsní kapse běžecké vesty na pokraji svých možností. Zvuková signalizace obnovení pracovala 3 až 5 krát za 10 vteřin. Výpadky způsobovalo i předklánění těla a změny rytmu při běhu. Přesto byly výsledky záznamu tras a parametrové hodnocení v porovnáním se zimní mapou Č.K. uspokojivé. Délka kola, hodnocení rychlosti maximální, minimální a průměrné odpovídaly údajům v mapě. Neprodejnou Zimní běžeckou mapu Česká Kanada, kterou jsem používal v papírové podobě vytvořila v měřítku 1:50 000 pro MAPCENTRUM s.r.o. společnost TOPOGRAF s.r.o. podle GEODÉZIE ČS a.s., je šířena místními službami Sdružení pohraničních obcí a měst okresu J. Hradec. Mapa má podrobné zobrazení jednotlivých běžeckých v terénu vyznačených Oranžových stop v měřítku 1:25 000 s profilovým zákresem. Obsahuje i propojovací trasy a tréninková kolečka (osmy).
Příhraniční běžecké stopy v Rakousku jsou rovněž vyznačené. Je uveden seznam ubytování a další podstatné údaje. Mapa má síť WGS-84. Elektronickou variantu jsem zatím nezjišťoval.
P.S.
Běžecké stopy jsou udržované, jedna ze stop prochází sjezdovou tratí Hradiště u N. Bystřice.
Východiště rozcestí Autokemp OSIKA uzavřen, směr spojky na obec Blato penzion LADA otevřen (výdej map), kaplička na rozcestí (schránka s mapami), hospoda HOLUBNÍK Landštejn otevřena (výdej map), Pomezí kaple, Klášter (ŘOP) a zpět po spojce. Východiště OSIKA, po okraji severně N. Bystřice, sjezdovkou na Hradiště, N. Vojířov, Lesní hotel PERŠLÁK zavřen (schránka s mapami), Golf MONACHUS uzavřen, jižně okrajem N.B. a zpět. Celkem s přípravou pomocných stop a cestami za potravou a pivkem 52 km, nejvyšší rychlost 28,9 km/hod, nejnižší 4,3 km/hod. Kalorická ztráta 4970 velkých kalorií podle „cyklo-tréninku“ nejspíš neodpovídá výdeji zimního běžce.
P.P.S.
Cesta Brandýs n. L. – Osika (P) podle TT GO 910 s TeleAtlas v840.2536 bez problémů, RDS-TMC v nepřetržitém rádiovém kontaktu (sken a kontakt), bez hlášení událostí na trase. Velká vlekoucí se kolona v protisměru u České Sibiře nebyla ani na rádiu (IMPULS/BLANÍK/ČR). Sněhové jazyky jen na udržovaném obchvatu mezi N.Bystřicí a Hůrkami. Na rozcestí OSIKA z Hůrek protaženo.
P.P.P.S.
Pro toho, kdo má rád pravou zimu, krásnou přírodu a málo lidí v dobré stopě.
Pozor na v zimě neudržované části cest! Doporučuji N. Bystřici, Staré Město pod Landštejnem jako základny. Slavonice rovněž (avšak na okraji).
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 7. 4. 2010 22:15

Elektronický Kompas v EDGE 605 (něco z praxe).
EK je odvozenou funkcí programu v GPS navi. Pracuje na základě integrovaných údajů z GPS přijímače, který zaměřuje polohu uživatele bod po bodu. Základem funkce EK z pohledu uživatele je jeho pohyb (toho uživatele) z místa na místo. EK pracuje při dobrém signálu s kokem 1 vteřina (času). Funkce EK není závislá na poloze přístroje, protože příjem GPS navigace je nesměrový a sférický úhel družic je vůči uživateli mnohostranný a proměnlivý. Správná (míněno dostatečně rychlá) funkce EK je nastavena při neuzamčení na silnici. Dáme-li si na některém bodu naší trasy volbu NÁVRAT DOMŮ, pak se uvede EK do chodu. Bude se indikovat přímá vzdálenost z dané pozice k tomu co bylo označeno DOMOV. Směr DOMŮ bude udán jako směrník, tedy směr vůči severu zeměpisnému. Sever zeměpisný se indikuje i na mapě v levém horním rohu zobrazení mapy. Jsme-li v pohybu, pak jakákoli poloha EDGE neovlivní stav indikace severu a vypočítaného směrníku. Můžeme jít třeba „pospátku“ a nezmění se to. Půjdeme-li chvíli po kruhu, vybočujícím ze směru DOMŮ, bude se směrník měnit. Dojde-li při zastávce pohybu z „zamrznutí“ EK, pak stačí přejít na mapu, počkat až se nastaví indikace SEVER a pak přejít na EK. Trvá to asi 5 až 8 vteřin. Při pokusu s chůzí po kruhové trase můžeme zkoušet, zda změnu směrníku ovlivní poloha přístroje. Neovlivní. Můžeme jej držet v libovolné poloze a výsledek integrace směrníku bude stále stejný. Jedině sevření v dlani, kdy „přidusíme“ příjem signálu družic bude na překážku.
P.S.
Porovnáním s pravým kompasem, který mám v mobilu EVOLVE Survivor, je použití EK v EDGE mnohem operativnější. Při návratu ze široké pláně na hranicích s Rakouskem (cca 3 x 7 km) v hustém sněžení letos v březnu na České Kanadě jsem to ověřil a ušetřil spoustu sil.
P.P.S.
Pro návrat DOMŮ stačí, když polohu DOMA vyznačíme a pak přístroj vypneme. Návrat proběhne vždy stejně, protože jde o úlohu navigovat „z bodu do bodu“.
P.P.P.S.
Budeme-li mít GPS uzamčenou na silnici, pak se bude řešit úloha stejně, avšak po té dané silnici. To znamená, že se budou indikovat odbočení a přímý směr. Funkce EK je pak pouze alternativní a tudíž nemá tak rychlou odezvu jako když pracuje sama.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 9. 4. 2010 09:30

Kalorická ztráta vypočítaná EDGE 605
Program EDGE 605 umí po nastavení osobních údajů v: „Menu/Nastavení/Profil a rozsahy/Uživatelský profil (pohlaví, datum narození, hmotnost)“ počítat spotřebu kalorií. Pro běžnou cykloturistiku se to zdá být nadbytečné. Loni jsem pár dnů jezdil po České Kanadě se známým mého známého, doktorem medicíny, takto obvodním lékařem. Je to skutečný „sportsmen“ a tak jsem bral jeho výtku, že při „ježdění“ málo jím v tu chvíli vážně a pak na ni tak trochu zapomněl. Letos o Velikonocích jsem vzal na vyjížďku svého vnuka (kluka jako buk), který podle mínění jiných doslova „žere“. Ujeli jsme na okruhu z Brandýsa nad Labem do Lysé nad Labem a zpět lesními pěšinkami 40 km. Kluk pravidelně pil a i když jsme asi hodinu před jízdou dobře poobědvali, chtěl občas jíst. Trochu jsem jej omezoval, maje za to, že je pravda co se o něm říká. Po jízdě jsem na jeho žádost vytáhnul údaje z tréninkového záznamu v EDGE. Oko mi utkvělo na kalorické ztrátě. Byla vypočítána na mne a číslo bylo značně vysoké. V duchu jsem se klukovi omluvil a příště se pokusím nastavit jeho osobní údaje, abych věděl co s ním jako zodpovědná osoba na nedělním výletu provádím.
P.S.
Výtku doktora si zapíši za uši, i když je teplá strava a pivo na České Kanadě (kam rád jezdím) dnes pomalu problém, neboť krize tam zavírá hospodu za hospodou. Letos v zimě to byl mrtvý kraj i když stopy byly (občas) upraveny strojem.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 10. 4. 2010 20:26

Zamknout nebo nezamknout EDGE 605 na silnici při procházce jarní přírodou?
Nastavím-li Chodec, Zamknout a sejdu-li ze silnice, drží se „marker“ pohybu silnice. Stisknutím tlačítka Mode se odpoutá a sleduje mou skutečnou polohu. Při použití Kam vést a Domů nalezne nejbližší sledovatelnou silnici a na ní nejbližší bod od kterého mne vede povely Přímo, Vlevo, Vpravo k cíli Doma. V předvolbách možno volit typ silnice, které se vyhnout.
P.S.
EDGE 605 nosím trvale zapnuté v pouzdérku proti špíně v libovolné kapse. Chodí přitom dobře.
Vyzkoušeno v nejtěžších zimních i letních podmínkách na souši i na vodě.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 24. 4. 2010 10:19

Vodotěsné pouzdro na EDGE 605/705 (Waterproof 100)

Nerozbitný (silonový) Tescoma „Freshbox“ 0,2 litru s vnitřními rozměry 107x70x35 mm, těsněný silikonovou pryží v drážce, uzavřený ze čtyř stran překlopnými chlopněmi s pojistkou proti nechtěnému otevření, s průhledným víčkem, pojme bez problému cyklistickou GPS navigaci. Víčko je do té míry průhledné, že lze číst i ne právě kontrastní zobrazení mapy TOPO CZ v3.1 na EDGE 605.

Zkouška těsnosti byla provedena sprchovým testem s ohřevem uzavřeného pouzdra na 30°C s následným ochlazením studenou sprchou na 6°C v převrácené poloze tak, aby voda naplnila žlábek kolem těsnění.
Při ohřevu se pouzdro nadouvalo a vzduch neunikal.
Při ochlazování se stěny pouzdra vtahovaly a voda nevnikala.

V porovnání s pouzdrem na GPS navigaci pro motocykl, které jsem měl v ruce minulý týden, se jedná o mnohem odolnější a skutečně těsné provedení, které ocení vodáci. Vymezení polohy GPS navigace v pouzdře lze provést stejně jako u pouzdra v „profi“ verzi pěnovým plastem. Pouzdro jsem koupil v obchodě s kuchyňskými potřebami.
Cena při mé koupi byla 44,-Kč.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 28. 4. 2010 21:42

EDGE 605 a „SportTracks“
Ve vyjádření k článku „Garmin Connect“ zmínil Jarda program „SportTracks“ pracující bez připojení k internetu. Program je zde: < http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/ >

Po stažení do PC a instalaci do EDGE se „SportTracks“ aktivuje vypnutím a zapnutím EDGE.
Aktivace trvá asi minutu. Je-li EDGE správně nastaveno, odlišuje jednotlivé aktivity podle dne měsíci a týdnu a podle času dne, takže stačí zapnout na začátku a konci trasy stopky.

„SportTracks“ je deník aktivit pro silniční a terénní cyklistiku a jiné sporty v přírodě. Přijímá údaje o trase (trati a profilu tvořeného body zaměřenými GPS) pohybu terénem podle mapy (Topo Cz v3.1) z EDGE, provádí jejich hodnocení, záznam a grafické zobrazení. Deník aktivit vedený „S.T.“ sleduje výkony sportovce, jeho výstroj, počasí, mapové údaje a další podle volby uživatele. Je zpracován kvalitně, má dobrou češtinu, je přístupný, umožňuje internetové připojení a všechny potřebné transporty údajů.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 10. 5. 2010 07:39

Profil trasy z EDGE 605 se zobrazí v SportTracks po volbě:
„Upravit aktivitu, Datový záznam“.
P.S.
Tamtéž lze sledovat mimo „Výšku“ (profil trati) také:
„Vzdálenost, Tepová frekvence, Kadence a Výkon“.
Akan
Junior

Odeslat příspěvekod Akan 12. 5. 2010 21:03

Na SportTracks je zmíněn "GPSies.com".
Doporučuji shlédnout!
Akan
Junior

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků