od Akan 7. 8. 2012 21:51
Současný stav RDS-TMC a jeho použití.
Pokrytí signálem ČRo „Radiožurnál“ a „Vltava“ na území ČR, popřípadě „Regina“ v Praze je při použití GPS TomTom GO s Apl.v9.430 a přijímačem FM v držáku dostatečné. Totéž platí pro společné RDS-TMC v Rakousku a Německu, kde je dobré i vysílání zpráv, což v ČR vždy neplatí.
V GPS TomTom je možno nastavit samočinné vyhnutí se dopravním překážkám nebo ručně požádat o změnu trasy. Po zkušenostech v používání těchto funkcí od roku 2007, kdy se systém RDS-TMC spolu s aplikacemi navigačního SW pro GPS vyvíjel, považuji za nejlepší automatiku nezapínat, sledovat RDS-TMC na GPS a „Zelenou vlnu“ na FM rádiu ČRo1, kde jsou často aktuálnější informace s údaji o vývoji situace. Před ručním zadáním objížďky je nutno zvážit dobu, za jakou k překážce dojedeme. Většina menších problémů na dálnicích je minimalizována do 30 až 40 minut. Takže je-li problém před námi 90 až 70 km můžeme pokračovat do vzdálenosti 30 až 20 km a tam řešit objížďku ručním zadáním nebo prostým odbočením, po kterém TomTom GO trasu k původnímu cíli přepočítá sám.
P.S.
Včera jsem tento problém řešil po průjezdu Sezimova Ústí, když na „Zelené Vlně“ byla výstraha pro D1 20 km před Prahou ve směru z Brna: „Havárie 2 TIR a 2 OA, kolona nejprve 10 km a pak postupně až 15 km. Možný výjezd na 29 km s tím, že objezdy na Sázavu apod. jsou už také ucpané“.
Vybočil jsem proto do směru na Neveklov a GPS TomTom GO 910 s mnohem starší aplikací v7.903 to po odmítnutí jízdy po dálnici přepočítala přes Kamenný Přívoz, což je podle kvality objížďky optimální.